خانه

20 سرگرمي براي اين که مدير بهتري باشيد

  • 20 سرگرمي براي اين که مدير بهتري باشيد
    هر کسي بايد براي اوقات فراغت خود يک سرگرمي داشته باشد تا بيشتر از زندگي لذت ببرد. نتايج بعضي از تحقيقات نشان داده افرادي که حس و حال بهتر و انرژي مثبت تري نسبت به بقيه دارند، استرس کمتري داشته و ضربان قلبشان نرمال است، مخصوصاً وقتي که در اوقات فراغت خود کاري را که دوست دارند انجام مي دهند. در واقع سرگرمي باعث کاهش استرس و اضطراب مي شود.
    سرگرمي هاي زير باعث کاهش استرس شده و باعث عملکرد و بازدهي بهتر در محل کار مي شوند. نبايد حتماً در آن کار مهارت داشته باشيد. سرگرمي براي لذت بردن است و شايد اصلاً با آن آشنا نبوده و فقط بخواهيد آن را امتحان کنيد.تفریحات مدیر

    1.پرواز 
    پرواز و مديريت يک شغل، هر دو مستلزم اين است که دائماً در حال يادگيري بوده و نسبت به اطرافتان نيز هوشيار باشيد. هر دو يک جريان فعال هستند، در حالي که ممکن است به ظاهر روند آرامي داشته باشند، اما سر و صداي زيادي در اطراف خود توليد مي کنند. در نهايت شما در کاکپيت (کابين خلبان) يا اتاق کنفرانس (اتاق جلسات) هستيد. اين نوع سختي، فشار و مسئوليت واقعاً لذت بخش است.

    2.بازيگري
    اگر يک مدير يا کارفرما هستيد، بازيگري تئاتر واقعاً براي شما مفيد است. چون بايد مهارت هاي جديدي مثل مهارت سخنراني، کار گروهي، گوش کردن فعال يا تقويت حافظه را ياد بگيريد.

    3.يوگا
    يوگا باعث آرامش، نظم و ترتيب و انرژي مثبت مي شود. اگر شغلتان طوري است که بايد ميليون ها کار را همزمان با هم انجام دهيد، يوگا براي شما مفيد است. يوگا شما را براي رهبري و هدايت کارمندان، آماده مي کند، زماني که وقتي براي کنترل آن ها يا مديريت ذره بيني نداريد. در اين صورت مثل بعضي از مديران با انرژي منفي به محل کار خود نمي رويد. يوگا انرژي لازم را به شما مي دهد تا روزتان را به پايان برسانيد و به کارمندانتان انگيزه دهيد.

    4.مربيگري
    مي دانستيد در طول يک بازي فوتبال تيم سومي هم در زمين وجود دارد؟! تيم مربيان. در واقع از مراحل قبل از مسابقه گرفته تا زمان بازي، لحظه به لحظه توسط مربيان، از قبل برنامه ريزي شده است. به عنوان يک مدير بايد قوانين را ياد بگيريد و اجرا کنيد. از موقعيت هاي مناسب استفاده کنيد، حتي گاهي بايد افراد را به خاطر رفتارهاي نامناسب جريمه کنيد. سه مورد از اولويت هاي مربيگري، حفظ بازي بي خطر، منصفانه و لذت بخش است، اين اولويت ها در مورد روش مديريتي يک کارفرما يا مدير نيز صدق مي کند.

    5.مطالعه
    مطالعه بهترين روش براي کنترل استرس است، فرهنگ لغاتتان را نيز افزايش داده و باعث بهتر شدن عملکرد شناختي شما مي شود. بهترين کتاب ها را بر اساس نوع کسب و کارتان مطالعه کنيد. در واقع به بينش ها و بصيرت هايي دست پيدا مي کنيد که قبلاً نيز داشتيد، اما الان از يک زاويه ديد متفاوت، درباره آن ها مطالعه مي کنيد. در اين صورت ياد مي گيريد در محل کار خود نيز به صورت اشتراکي بحث و مذاکره کنيد نه به صورت دستوري و اجباري. 

    6.ورزش
    شايد فکر کنيد افزايش فعاليت هاي فيزيکي خيلي ضروري نباشد، اما ورزش کردن باعث مي شود مدير بهتري باشيد! مديريت يک شرکت هم از نظر جسمي و هم از نظر ذهني يک کار سخت و پر زحمت است. ورزش کردن نبايد فقط براي سلامتي يا کاهش وزن و در واقع به زور باشد. يا فقط به خاطر اين که بتوانيد هر چقدر مي خواهيد غذاهايي که دوست داريد بخوريد، ورزش نکنيد. بايد از ورزش کردن لذت ببريد و توانايي هاي خود را روز به روز افزايش دهيد. اما از همه مهم تر اين که دقت و صراحت، انسجام و تفکر در زمان ورزش لذت بخش است و باعث مي شود براي ورود به دفتر کار خود آماده شويد. تا نتوانيد از اضطراب هاي ذهني خلاص شويد، نمي توانيد انرژي مثبت و اثر متقابلي روي کارمندان خود بگذاريد.

    7.سفر
    سفر باعث ايجاد فرهنگ ماجراجويي و حس کنجکاوي مي شود. به عنوان يک کارفرما بايد به چشم انداز و جنبه هاي فکري جديدي برسيد. سفر يک سرگرمي است که شما را از محيط کاري دور کرده و وقت کافي داريد تا با يک ديد کلي نسبت به موضوعات و مسائل فکر کنيد و به نظريه هاي جديدي برسيد.

    8.نواختن پيانو
    براي يادگيري يک سرگرمي جديد هيچ وقت دير نيست. اين کار صبر کردن را به شما آموخته و طرز فکر فعالانه شما را تقويت مي کند.

    9.هاکي روي يخ
    يک سرگرمي چالش برانگيز و سخت! حتماً لازم نيست در اين ورزش مهارت داشته باشيد، اما سعي کنيد مهارت هاي خود را روز به روز بهتر کنيد. درست مثل کسب و کارتان که دائماً تلاش مي کنيد هر روز پيشرفت کنيد و بهتر باشيد تا تشکيلات شما يکي از بهترين ها در صنعت باشد.

    10.ماهيگيري
    ماهيگيري يک سرگرمي مفيد براي کمک به مهارت هاي مديريتي شماست، مثلاً نظم و ترتيب تا موقع طلوع آفتاب بيدار باشيد يا صبر زياد براي گرفتن اولين ماهي. بايد زمان زيادي را براي ماهيگيري صرف کنيد، پس قطعاً در رفتار کاري شما نيز تأثير مثبت مي گذارد. ديسيپلين و صبر دو فاکتور بسيار مهم براي مديريت و اداره کردن همکاران و مشتريان است، براي همين ماهيگيري يک سرگرمي مفيد محسوب مي شود. 

    11.باغباني
    مي توانيد خودتان شخصاً کارهاي باغباني را انجام دهيد. تجربه کردن طراحي اکوسيستم شخصي، و بعد روبرو شدن با موفقيت ها و شکست هاي طرح، درست شبيه چالش هايي است که موقع ايجاد يک کسب و کار و رشد و پيشرفت، با آن ها مواجه مي شويد. زماني را که در باغچه يا حياط خودتان با خاک و گياهان مي گذرانيد، به ذهن و بدن خود نيروي تازه اي مي دهيد، در واقع زماني را خارج از کار و مشغله هاي ذهني در آرامش و سکون مي گذرانيد.

    12.درست کردن سوسيس
    حتماً بايد يک بار هم که شده اين کار را امتحان کنيد. دنياي جلسات، ايميل ها، تماس ها و تعاملات ديجيتال و سخنراني ها تمام حواس ما را به خود اختصاص داده، بدون اين که خومان چيزي را به وجود بياوريم. در واقع مانع از رشد توانايي ما براي تفکر خلاقانه و الهام گرفتن از نيروي دروني مي شود. هر کارفرما، کارآفرين، رهبر يا مديري بايد دست به خلق و ايجاد بزند و تجربه کار با دست، توليد يا ساخت وسائل را داشته باشد.  


    13.رقص
    براي پيشرفت و مديريت در يک شغل موفق بايد تعهد و پشت کار داشته باشيد، براي مهارت پيدا کردن در رقص نيز به همان اندازه بايد تلاش کنيد! رقصيدن يک بار در هفته، در توانايي هاي شما به عنوان يک مدير تأثيرگذار است! چون آمادگي جسماني بهتري داشته و در طول هفته انرژي بيشتري خواهيد داشت. رقص يک سرگرمي مفرح است که ذهنتان را از درگيري ها دور کرده و استرس را کمتر مي کند.


    14.بافندگي
    زيبايي بافندگي در اين است که استرس و فشارهاي شما را کمتر کرده، هم بدن و هم ذهن را آرام مي کند. در واقع کاري را با دست هاي خود انجام مي دهيد همان طور که در حال فکر کردن به يک مسئله يا چالش سخت هستيد.

    15.دوچرخه سواري
    ورزش هاي استقامتي مثل دوچرخه سواري، عزم و اراده و پشت کار در محل کار را افزايش داده و اشتياق و روحيه کارفرمايي را براي کار روزانه تأمين مي کند، طوري که حتي بعد از اتمام کار هنوز انرژي داريد. دوچرخه سواري يک روش عالي است براي اين که ذهنتان را از هر چيزي پاک کنيد و تمرکز خود را دوباره به دست آوريد.

    16.وبلاگ نويسي
    با يادگيري وبلاگ نويسي در واقع شما توانايي خود را براي ريسک پذيري که يک مهارت ضروري براي يک کارفرماست، محک مي زنيد. به علاوه با اشتراک گذاشتن تجربه ها، شکست ها و موفقيت ها با ديگر افراد و شرکت هاي کوچک، چالش هايي که با آن ها روبرو بوديد را به خودتان يادآوري مي کنيد.

    17.آموزش اسپينيگ
    آموزش اسپينينگ موزون، مستلزم يک برنامه روتين منحصر بفرد و از قبل طراحي شده براي هر کلاس است. هر ضربه موسيقي حساب شده است. دقت، صراحت و توانايي از قبل پيش بيني کردن به طور زيرکانه، از شاخصه هاي رفتاري شما در باشگاه اسپينيگ است، درست مشابه رفتاري که در محل کار خود داريد.

    18.مديتيشن
    به عنوان يک کارفرما هر روز مورد هجوم جلسات متعددي هستيد و هميشه وقت نداريد به تأثير رفتارها و کارهاي خود روي اطرافيانتان فکر کنيد. اينجاست که مديتيشين مفيد واقع مي شود. مهم نيست مزايايي را که مديتيشن براي سلامتي شما دارد قبول داريد يا نه، اما يک روش عالي براي توقف زمان و تأمل درباره ماهيت تأثير شما روي همکاران و کارمندانتان است.

    19.بازي شطرنج
    بازي شطرنج باعث مي شود مدير بهتري باشيد! هر موقع که مي بازيد، يک نکته را ياد مي گيريد، بعد بيشتر تلاش مي کنيد و در نهايت پيشرفت مي کنيد. ياد مي گيريد به سرعت عمل کنيد نه با ترس. از اشتباهات خود استفاده مي کنيد تا در دفعات بعد بهتر باشيد، حتي بهتر از آن چيزي که فکر مي کرديد. در اين صورت با اين روحيه اي که شما داريد، کارمندانتان نيز از اشتباه کردن نمي ترسند. چون ياد گرفتيد که در کنار هم با شکست ها روبرو شويد و از آن ها درس بگيريد و در مرحله بعد قوي تر برگرديد.

    20.تعمير ماشين
    کار مکانيکي مستلزم توانايي حل مشکلات زياد، کار عضلاني و صبر زيادي است. تعمير و باز کردن قطعات ماشين واقعاً لذت بخش است، چون در جزئيات گم مي شويد و اين قسمت از کار آرامش بخش است.سرگرمي ها باعث مي شوند  کمي استراحت کنيم و براي خودمان اوقات فراغت داشته باشيم. کارفرماياني که خيلي مشغله دارند، اوغات فراغتشان نيز هدفمند است. آن ها فعاليت هايي را انتخاب مي کنند که باعث پيشرفت شده تا در نهايت مدير بهتري باشند. 

    مترجم اختصاصي زيباکده : سمانه صادقي


    برچسب ها
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان