خانه

با این قانون دیگر کارها را به تاخیر نیندازید.

  • با قانون "فقط در دو دقیقه " می توان از کارهای به تعویق افتاده جلوگیری کرد و با این روش عادت بد سرموقع انجم ندادن کارها را از بین برد و آن را به یک عادت خوب تبدیل کرد.

    چیزهایی که باید بدانید...
    چگونه با این استراتژی معوق کردن کارها را از بین ببریم ؟  پاسخ این سوال را می توان با خواندن مطالب زیر به دست آورد.
    بسیاری از کارهایی که به تعویق میندازید الزاما به معنای این نیست که انجام دادن آنها سخت است و از عهده آنها برنمیایید در بسیاری از موارد استعداد و مهارت لازم برای انجام کار موجود است اما برای شروع کردن از آن معمولا اجتناب میشود. به عبارتی با اجرای این قانون میتوانید بر بسیاری از تنبلی ها و به تعویق انداختن کارها غلبه کنید.

    این قانون شامل دو مرحله است که آنها را در اینجا مطرح میکنیم.
    بخش اول : اگر انجام این کار در کمتر از دو دقیقه انجام میشود پس این مراحل را شروع کنید.
    جالب است بدانید بسیاری از کارهایی که ما انجام میدهیم در کمتر از دو دقیقه انجام میشوند در صورتی که بسیاری از ما آنها را به تعویق میندازیم و از انجام آن سرباز میزنیم مانند شستن ظرف ها بعد از صرف غذا ، پهن کردن لباس ها بعد از شسته شدن ، بردن زباله ها به بیرون از خانه ، ارسال ایمیل و یا مرتب کردن سطحی خانه و ...
    بنابراین اگر کارهایی دارید که در کمتر از دو دقیقه انجام میشوند بهتر است که آنها را بالفور انجام دهید.

    بخش دوم : در صورتی که این عادت خوب را در خود نهادینه کردید بنابراین میتوانید کارهایی را که در کمتر از 2 دقیقه زمان میبرند را انجام دهید. اما این قضیه مسلما مربوط به همه‌ی کارها نخواهد بود چرا که همه‌ی کارها در کمتر از دو دقیقه انجام نمیشود اما چیزی که قطعیست این است که بسیاری از اهداف در کمتر از دو دقیقه انجام میشوند و این رازی است که در پشت پرده‌ی این قانون وجود دارد. ممکن است در نظر اول این قانون یک مطلب پیش پا افتاده برای اهدافتان محسوب شود اما توصیه ما به شما این برای اینکه متمایز باشید این روش را حتما اجرا کنید و بهتر است بدانید که حرکت مبنای زندگی همه‌ی موجودات است .
    نیوتون سالها پیش با افتادن سیب بر روی زمین کشف کرد که اگر جسم در حالت سکون باشد تا ابد ساکن می‌ماند، و اگر جسم در حال حرکت باشد تا ابد با همان سرعت و در همان جهت به حرکتش ادامه می‌دهد.
    قانون 2 دقیقه ای همانقدر که برای اهداف کوچک کاربرد دارد به همان نسبت برای اهداف بزرگتر هم موثر است چرا که با شروع کاری طبق قانون نیوتن تمایل پیدا میکنید تا آن را به سرانجام برسانید و باید گفته شود که این روش به دلیل داشتن همه‌ی نکات مثبت و خوب ، یکی از راه های تاثیر گذار محسوب میشود.

    برای مثال :
    اگر میخواهید که یک نویسنده‌ی خوب شوید طبق قانون دو دقیقه‌ای بلافاصله یک جمله بر روی کاغذ بنویسید ،چرا که در این صورت ، ذهن بیشتر درگیر موضوعی که می خواهید بنویسید میشود.

    اگر میخواهید غذاهای سالمتری را بخورید کافیست یک تکه از میوه‌ای را به دهان بگذارید در این صورت انواع سالادهایی که میتوان با این میوه تهیه کرد به ذهنتان میرسد و در نتیجه به سمت خوردن غذاهای سالمتر گرایش پیدا میکنید.

    اگر میخواهید عادت کتاب خوانی را در خود نهادینه کنید کافیست شروع به خواندن اولین صفحه از کتابی کنید در این صورت خواهید دید که مشتاق به خواندن باقی کتاب شده اید و سه فصل از کتاب را به طور شگفت انگیزی تمام کرده اید.

    اگر می خواهید سه روز در هفته به پیاده روی بروید کافیست کفش های پیاده روی خود را بپوشید و به بیرون از خانه بروید در این صورت خواهید دید که چگونه مسیر را طی کرده اید و به جای خوردن تنقلات در خانه، یک فعالیت سالمی را انجام داده اید.

    برای اینکه رفتاری را بخواهید در خود نهادینه کنید و آن را به عادت تبدیل کنید تنها کاری که باید هر دفعه انجام دهید این است که آن را بلافاصله شروع کنید. بنابراین تنها نکته‌ی مهمی که باید در این روش بدانید این است که ، شروع کار به سمت هدف مورد نظر از موفق شدن در آن مهمتر است.

    قانون 2 دقیقه‌ای تمرکزش بر روی روند انجام کارها و پروسه ای است که برای آن طی میشود در نتیجه تمرکز اصلیش بر روی فرآیند کار است. در واقع این مطلب برای کسانی کارساز است که به کل سیستم بیشتر از اهداف آن اهمیت میدهند.
    انجام این روش لزوما به این معنا نخواهد بود که حتما در انجام کارهایتان موفق خواهید شد اما چیزی که مسلم است این است که با انجام ندادن آن هیچ تضمینی برای موفقیتتان وجود ندارد.
    به دلیل اینکه این گونه موضوعات در در اغلب مقالات و رسانه ها به صورت سطحی مطرح میشوند سعی کردیم در این مقاله مطالب را در قالب اطلاعات کابردی معرفی کنیم تا با انجام دادن آن بتوانید نتیجه را بلافاصله در خود مشاهده کنید. 

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی


     
    برچسب ها موفقیت ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان