خانه

تأثیرات یادگیری زبان خارجی در زندگی شما

  • یادگیری یک زبان خارجی از جهات بسیاری زندگی شما را تغییر می دهد و در بهبود روند مسائلی مثل سلامتی، فرصت های شغلی، روابط، رشد و پیشرفت شخصی مؤثر است. متأسفانه ما برای یادگیری زبانی غیر از زبان مادری خود خیلی تنبلی می کنیم. اما یادگیری یک زبان خارجی فواید زیادی برای زندگی ما دارد.

    •بهبود سلامت مغز
    بر اساس بسیاری از مطالعات و تحقیقات، یادگیری یک زبان خارجی، بدون توجه به این که در چه سنی هستید، در سلامت مغز مؤثر است. این موارد شامل دقت بیشتر، بهبود حافظه، تمرکز بهتر و افزایش مهارت  های شنیداری است. آموزش ها و آزمون های بسیاری در اینترنت وجود دارد که البته همه آن ها مناسب و مفید نیستند و باید خیلی بگردید. شاید به اندازه یادگیری در کلاس مؤثر نباشد، ولی حداقل در سطحی که هستید پیشرفت می کنید.

    •افزایش فرصت های شغلی
    در دنیای امروز به دست آوردن بسیاری از مشاغل مستلزم یادگیری یک زبان خارجی است. در واقع دانستن یک زبان خارجی در آینده شغلی شما بسیار مؤثر است. در کشورهای مختلف بسیاری از شرکت ها، در سراسر دنیا فعالیت می کنند. به همین دلیل استخدام کارکنانی که بتوانند حداقل به یک زبان خارجی صحبت کنند، بسیار ضروری است. بنابراین اگر به یک یا چند زبان خارجی تسلط داشته باشید، در برابر کاندیداهای دیگر برای شغل مورد نظر، برای شما یک امتیاز محسوب می شود. این مهارت و امتیاز منحصر بفرد شما را متمایز از کاندیداهای دیگر قرار می دهد.

    •ایجاد روابط بیشتر و دوست یابی
    صحبت کردن به یک زبان خارجی باعث می شود با افراد جدیدی که به همان زبان صحبت می کنند آشنا شوید. شاید این آشنایی به یک دوستی مادام العمر تبدیل شود که اگر آن زبان را نمی دانستید این اتفاق نمی افتاد. ایجاد روابط با افرادی که به همان زبان صحبت می کنند، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا درباره فرهنگ های دیگر، اطلاعات بیشتری به دست آورید. می توانید در گفتگوها و بحث های هیجان انگیز و جذاب، درباره موضوعاتی که قبلاً درباره آن ها صحبت نکردید، شرکت کنید. درباره فرهنگ های خارجی، نگرش ها و ارزش ها مطالب بیشتری یاد می گیرید، بعلاوه درباره فرهنگ خودتان نیز اطلاعات بیشتری به دست می آورید. دیدگاه ها و طرز فکر افراد در کشورهای مختلف را درباره فرهنگ، کشور یا نحوه زندگیتان می فهمید. در نتیجه می توانید ارتباط عمیق تری را با دیگران ایجاد کنید و یک دوستی یا رابطه واقعی و پربار داشته باشید.

    •مسافرت های بهتر و جذاب تر
    سفر به کشوری که می توانید به زبان آنجا صحبت کنید، تجربیات جالبی را برای شما به همراه دارد. چون به راحتی می توانید با مردم بومی آن کشور ارتباط برقرار کنید و بهتر در آن کشور به گشت و گذار بپردازید. نکته مهم دیگر این است که بعضی از زبان های خارجی علاوه بر کشور مبدأ، در بسیاری از کشورهای دیگر هم استفاده می شوند. مثلاً اسپانیایی زبانی است که علاوه بر اسپانیا، در مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، پرو، شیلی، کوبا و بسیاری از کشورهای دیگر صحبت می شود.

    •یادگیری بهتر مطالب دیگر
    وقتی یک زبان جدید را یاد می گیرید، یادگیری مغز شما به طور اتوماتیک بهتر و فعال تر می شود. تسلط به یک زبان خارجی باعث می شود مغز شما خودش را به یادگیری دانش و اطلاعات جدید وفق دهد. در این صورت می توانید مهارت های خود را افزایش دهید یا زبان های مختلف دیگری را نیز یاد بگیرید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان