خانه

روش های مبارزه با عصبی شدن

  • به کارگیری روش های صحیح و کاربردی به شما کمک می کند تا در شرایط بحرانی کمتر عصبی شوید و در طول زمان هایی که استرس زیادی دارید، بتوانید آرامش خودتان را حفظ کنید و کمتر مضطرب شوید. روش های مبارزه با عصبی شدن
    علائم و نشانه های عصبی بودن در افراد مختلف متفاوت است. علائمی از قبیل تنش های عاطفی، بیقراری، ترس، آشفتگی، اضطراب، زودرنجی، عدم تمرکز، ضربان قلب تند، عرق کردن، خشکی دهان، حالت تهوع، ناراحتی معده، ادرار زیاد، سردرد، گرفتگی عضلانی، لرزش، تنگی نفس، بی خوابی و غیره. در شرایط عادی، با استفاده از تکنیک های خاصی، رفتارهای عصبی را می توانید کنترل کنید.

    •  آب پرتقال را با جوز هندی و دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بخورید. این یک روش طبیعی برای درمان اضطراب و جلوگیری از زود عصبی شدن است.

    •  غذاهای سرشار از کربوهیدرات (کربوهیدرات های پیچیده را به جای کربوهیدرات ساده انتخاب کنید)، پروتئین، ویتامین C و ویتامین B باعث می شود کمتر عصبی شوید. برای مبارزه با استرس از انواع مغزها، لوبیا، ماست، سویا، توفو، ذرت زرد، پنیر، نان سبوس دار، اسفناج، عدس، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، قارچ، برنج قهوه ای، موز و لبنیات استفاده کنید. بادام زمینی، توت فرنگی، پرتقال، سیب، آووکادو و گریپ فروت نیز برای این منظور مفید هستند.

    •  استنشاق عطر تازه و انرژی بخش پوست پرتقال باعث کاهش عصبانیت و بهبود تمرکز ذهنی می شود. یکی دیگر از درمان های طبیعی برای از بین بردن عصبانیت این است که یک پرتقال را در ظرف پر از آب جوش بگذارید و بخار حاصل از آن را استنشاق کنید.

    •  دو قاشق چای خوری برگ نعناع فلفلی و یک قاشق چای خوری ریشه سنبل الطیب را در دو فنجان آب جوش بریزید. بگذارید نیم ساعت بماند تا خوب خیس بخورند. در نهایت، محلول را از صافی رد کنید و دمنوش را بخورید تا عصبانیت شما فروکش کند.

    •  روغن بادام و چند قطره روغن اسطوخودوس را با هم ترکیب کنید. دست ها، پاها و شقیقه خود را با آن ماساژ دهید. شمع های معطر اثر آرام بخشی دارند، می توانید چند شمع معطر نیز روشن کنید. رایحه درمانی یا آروماتراپی با رزماری، نعناع و اسطوخودوس در درمان این مشکل بسیار مؤثر است.

    •  از کافئین و الکل دوری کنید. در عوض برای آرام کردن اعصاب خود، از چای و دمنوش های گیاهی استفاده کنید. چای اسطوخودوس، چای بادرنجبویه، چای علف گربه، چای بابونه، چای رزماری، چای مریم گلی، چای کاوا و ... را امتحان کنید. بدنتان باید آبرسانی کافی داشته باشد، چون کمبود آب بدن هم باعث افزایش اضطراب می شود.
    دم نوش های گیاهی تهیه شده از سنبل الطیب، گل ساعتی، گیاه قاشقک، گل آفتابگردان، گل لیندن و غیره در درمان عصبانیت بسیار مفید هستند. به ویژه سنبل الطیب که یکی از رایج ترین داروهای گیاهی برای از بین بردن نگرانی، اضطراب و استرس است.

    •  برای تسکین دردهای زخم معده و ناراحتی های دستگاه گوارش (معده و روده) که به دلیل عصبی بودن، نگرانی و استرس هستند، چای رازیانه بنوشید. برای تهیه این چای، سه قاشق چای خوری دانه رازیانه را آسیاب کرده و در فنجان بریزید. بعد روی آن آب جوش بریزید و از این نوشیدنی تازه لذت ببرید. می توانید آب پرتقال هم به آن اضافه کنید.

    •  چای گل مینا (بابونه گاوی) باعث از بین بردن اضطراب و سردرد می شود.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان