خانه

اگر شب گذشته اصلا نخوابیده اید

  •  
    ممکن است برای همه ی ما افراد روزهایی بوده باشد که بسیار خواب آلوده بوده ایم و به دلیل کمبود خواب و نخوابیدن کافی در طول روز خمیازه های فراوانی را تجربه کرده ایم اما چیزی که مهم است این است که نداشتن خواب کافی در بعضی روزها مهم نیست و فقط کافیست که بعضی از نکات ر برای سرپا بودن در طول روز رعایت کنیم.

    این جمله را همیشه برای خود تکرار کنید.
    گاهی اوقات بسیاری از افراد به دلیل داشتن یک وسیله ی اضافه مانند یک فنجان قهوه ای که خریداری کرده اند خواب آلودگی خود را نادیده گرفته و شروع به رانندگی میکنند تا وسیله های خود را با دست نگیرند. اما طبق تحقیقاتی که صورت گرفته ، نشان داده شده است رانندگان خواب آلود همانند رانندگانی هستند که مشروبات الکلی و یا مواد مخدر مصرف کرده اند و تعادل خود را نمی توانند حفظ کنند.

    برنامه روزانه
    مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که از چارچوب برنامه ی روزانه تان بیرون نروید و آن را به بهترین شکل دنبال کنید چرا که با بیرون آمدن از این چارچوب ، زمانی که ذهن و بدنتان به خواب رفته است اما خودتان بیدار مانده اید هورمون هایتان به نحوه ی متفاوتی تولید میشوند.بنابراین برای اینکه به بدن خود گوشزد کنید که همه چیز نرمال است و شما در ساعت خواب بیدار نمانده اید مهم است که همه ی وظایف و کارهای روزانه تان را سر وقت انجام دهید. به عبارتی سر موقع نخوابیدن  شما را از کافی خوابیدن محروم میکند. در ضمن احتیاط را از جانب کربوهیدرات ها را رعایت کنید چرا که کربوهیدرات از جمله موادی هستند که مقدار سروتونین را افزایش می دهد و باعث خواب آلودگی میشود.

    کافئین
    کافئین از جمله موادی است که به عنوان یک ماده ی محرک و انرژی زا به خوبی شناخته شده است.بنابراین اگر می خواهید که برای مدت طولانی بیدار بمانید کافئین می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد. بنابراین توصیه میشود برای استفاده از مواد کافئین دار مانند قهوه، حدود 50 الی 100 میلی گرم از آن را  در ساعات 9:30صبح ، 12 ظهر و 2:30 بعد از ظهر صرف کنید و توجه داشته باشید شروع سردرد و تغییر ضربان قلب نشان دهنده ی مصرف بیش از حد کافئین است.

    لاته
    اگر فقط 6-5 ساعت از شبانه روز را در خواب بوده اید و حس میکنید که نیاز به خواب بیشتری دارید و در عین حال میخواهید انرژی بیشتری را در طول روز داشته باشید 7-6 مثقال از قهوه را در یک فنجان به همراه 3-2 تکه یخ ، در فنجان بریزید و بنوشید سپس به مدت 25 دقیقه چرت  بزنید. در واقع این روش یکی از روش هایی است که برئوس به مدیران خود توصیه کرده و می گوید این چرت زدن باعث میشود که 2-1 ساعت کمبود خوابتان جبران شود و از طرفی کافئین موجود در قهوه باعث بیدار شدن سر وقت میشود. با این کار انرژی مورد نیازتان به مدت 4 ساعت برطرف میشود.این ترفند را قبل از ساعت 2 بعد از ظهر امتحان کنید چرا که در این صورت خواب شب بعدتان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

    چرت زدن روزانه
    برای ترمیم انرژی روزانه یکی از ترفندها ، چرت زدن فقط به مدت 20-15 دقیقه (بدون مصرف کافئین) در اواسط صبح بسیار موثر است و در صورتی که به هیچ وجه حس خوبی ندارید و خواب آلوده هستید بهتر است که فقط به مدت 90 دقیقه به خواب بروید.

    اجتناب از مذاکرات جدی
    افرادی که خواب آلوده هستند میزان تحریک پذیری و عصبی بودنشان هم به همان نسبت ببشتر است. تحقیقات نشان داده است زمانی که افراد با کمبود خواب مواجه هستند بیشتر حساس بوده و به سختی میتوانند احساساتشان را کنترل کنند و در نتیجه سریعتر خشمگین میشوند. بنابراین اگر مذاکره ی بزرگی در پیش دارید آن را عقب بیندازید.

    زودتر خوابیدن
    اگر در شب قبل حدود پنج ساعت خوابیده اید برای جبران کمبود خوابتان، شب بعد حداقل به 8 -7 ساعت خواب احتیاج دارید. به عبارتی اگر در شب قبل در ساعت 10:30 به خواب رفته اید امشب ساعت 9:30 بخوابید. چراکه یک ساعت زودتر خوابیدن کار سختی نیست اما با این کار در روند جبران کمبود خوابتان موثر خواهید بود.

      مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی

     
    برچسب ها موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان