خانه

7عادت صبحگاهی برای این که روزتان را پر انرژی کنید

  • بیشترین قسمت وجودی و شخصیت شما ذاتی نیست، بلکه به واسطه اعتقادات، باورها و افکارتان شکل گرفته است. بخش اعظمی از این باورها و اعتقادات در عادت های روزمره ی شما، پنهان شده اند. بعضی از آن ها ناخودآگاه شکل گرفته و مخرب هستند، اما برعکس شما می توانید آگاهانه عادت های مثبتی راشکل دهید که مفهوم زندگیتان را تغییر دهند.

    اکثر افراد بسیار موفق یک صفت مشترک دارند،آن ها آگاهانه می توانند مسیر فکری خود را، حتی اگر به آن باور و اعتقاد داشته باشند، تغییر دهند. یکی از مؤثرترین راه ها برای تغییر الگوهای اعتقادی، از طریق تمرین و حفظ عادت های خوباست.اگر یک بار دیگر به تاریخ زندگی هر کدام از افراد موفق نگاه کنید، عادت های خاصی را در زندگی روزمره آن ها می توانید ببینید.شاید برخی از این عادت ها پیش پا افتاده یا غیر عادی به نظر برسد، اما گول ظاهر آن ها را نخورید. عادت خوب مؤثرترین ابزاری است که در اختیار دارید.

    در متن زیر بعضی از ساده ترین عادت های تغییر زندگی روزمره را عنوان کردیم که هر روز صبح می توانید انجام دهید. البته شاید عادت های خوب دیگری هم داشته باشید که بخواهید در ساعات دیگری از روز انجام دهید،اما عادت های صبحگاهی بی نهایت روز شما را پر انرژی می سازند، چون به شما کمک می کنند قبل از شروع هر کاری، خودتان را شارژ کنید.

    1. سپاسگزاریصبح
    حس سپاسگزاری و قدردانی، حتی برای نشانه های کوچک و لحظات شادی که در زندگیتان اتفاق می افتد، یکی از عادت های خوبی است که اکثراً نادیده گرفته می شود. این کار یک عادت خوب صبحگاهی برای شروع روز با انرژی مثبت است.نیرو و انرژی خوب سپاسگزاری باعث می شود روی چیزهایی تمرکز کنید که در زندگی شما تأثیر مثبتی می گذارند. یک کار مثبت که شادی و انرژی مثبت را در اتفاقات زندگیتان، چه کوچک چه بزرگ، جاری می سازد. ما اغلب عادت داریم فقط اتفاقات پر رنج و درد، مشکلات، تنگناها و هر چیزی که در زندگی ما تأثیر خوبی ندارد را می بینیم و این باعث ایجاد حساسیت، اضطراب و نارضایتی می شود. مثل این می ماند که دائماً فیلمنامه زندگی خود را با یک حس منفی یا غم انگیز بازنویسی کنید. ذهن ناخودآگاه شما صادقانه هرفیلمنامه ای را که نوشته باشید، چه منفی باشد چه مثبت دنبال می کند. بنابراین سپاسگزاری بی شک یک عادت فوق العاده است. روزتان را با سپاسگزاری برای چیزهای مثبتی که در روز گذشته یا در طول هفته برایتان اتفاق افتاده، شروع کنید.حتی ممکن است یک اتفاق واقعاً کوچک باشد، اما مهم نیست. شاید برای ملاقات غیر منتظره با یک دوست قدیمی سپاسگزار باشید، یا برخوردی زیبا با یک غریبه، یک فرصت جدید یا هر چیزی که مسیرتان را روشن و پر انرژی می کند. هر روز صبح این کار را انجام دهید و ببینید در طول روز چه اتفاقاتی برایتان می افتد.

    2. لیستی از مهم ترین کارها یا وظایف خود را بنویسید
    این یک عادت بسیار کاربردی و عملی است. روزتان را با نوشتن یک تا سه مورد از مهم ترین وظایفی که در طول روز باید انجام دهید، شروع کنید. این وظایف و کارها در راستای اهداف بلند مدت شما در زندگیتان هستند. مثلاً اگر نوشتن یک کتاب یا درست کردن یک انجمن آنلاین از اهداف بلند مدت شما باشند، پس یکی از وظایف مهم شما برای آن روز تمام کردن یک یا دو صفحه از آن کتاب یا مطرح کردن ایده های تازه برای انجمن مورد نظر است.نکته مهم در مورد این عادت این است که شما این وظایف را شناسایی می کنید و آن ها را هر چه زودتر در طول روزانجام می دهید. البته وظایف دیگری هم غیر از آن هایی که می نویسید، دارید، اما می توانید آن ها را بعداً انجام دهید یا حتی همزمان انجام دهید. نوشتن مهم ترین کارهادر اول صبح، کمک می کند روی چیزهایی تمرکز کنید که برای آن روز ضروری است. می توانید زمانتان را بهتر اولویت بندی و مدیریت کنید. در نتیجه با استفاده از تمرکز و انرژی روی چیزهایی که واقعاً برای پیشرفت و رشدشما لازم است، زندگی خود را آسان تر می کنید.

    3. با نوشتن یا کشیدن روی اهدافتان تأکید کنید
    اهدافتان را بنویسید. این شبیه به ایده قبلی است اما کاربرد و هدف آن متفاوت است. نوشتن مهم ترین کارها در طول روز روشی است برای ایجاد یک ساختار محکم که می توانید آن را دنبال کنید. نوشتن یا کشیدن اهدافتان در یک تکه کاغذ به شما کمک می کند آن ها را با به تصویر کشیدن نشان دهید و به آن ها جامه عمل بپوشانید. در عوض در ذهن ناخودآگاهتان منعکس می شوند، بنابراین آن ها را بیشتر منسجم و تقویت کنید.
    مثلاً نوشتن "من به موفقیت بیشتری در شغلم می رسم" یا "من با ورزش کردن سالم تر و قوی تر می شوم". به زمان حالی که در این جمله ها استفاده شده دقت کنید،چون به شما نشان می دهد که در حال حاضر در پروسه انجام آن کار هستید. فیلنامه ی زندگی را که ما به صورت ناخودآگاه دنبال می کنیم یادتان می آید؟ در واقع شما با این کار متن این فیلمنامه را تغییر داده و برای زمان حاضر آن را کاربردی تر می کنید. کشیدن هم به همان اندازه یا حتی مؤثر تر است، چون به طور مختصر هدفتان را به صورت تصویری بیان می کند. مثلاً اگر هدفتان این باشد که یک خانه جدید بسازید یا در کشور دیگری زندگی کنید، می توانید آن خانه را بکشید یا چیزهایی که نماد آن کشور است را بکشید.

    4. تمرینات چی کونگ
    بر طبق فلسفه چینی، "چی" (Qi) به معنای نیروی زندگی یا انرژی ذاتی در تمام چیزهاست و "چی کونگ" تمرینی برای گسترش و گردش آن انرژی در بدن شماست. شاید کمی مبهم یا پیچیده به نظر برسد اما در واقع چی کونگ مجموعه ای از تمرینات ساده است که هدف آن افزایش سلامتی و سرزندگی شماست. تمرین های ساده چی کونگ را به عنوان یک عادت خوب صبحگاهی انجام دهید.

    5. آب داغ با لیمو
    یک برش لیمو را در یک لیوان آب داغبچکانید و هر روز صبح بخورید. یک کار بسیار ساده که غیر از این که منبع خوبی از ویتامین C و روشی عالی برای شستن سموم بدن در صبح است، سطح ph را نیز در بدن متعادل کرده و حفظ می کند. درد و التهاب را در مفاصل و زانوها کاهش داده و به تغذیه سلول های عصبی و مغزی نیز کمک می کند.

    6. صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید
    زود خوابیدن و زود از خواب بیدار شدن، انسان را سالم، ثروتمند و خردمند می سازد. زود از خواب بیدار شدن مزایای زیادی دارد. مثلاً زمان بیشتری برای ورزش هایی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری یا تمرین چی کونگ دارید. زمان بیشتری دارید تا با خودتان تنها باشید و تأمل کنید، مراقبه کنید یا از آن مهم تر عادت های دیگر صبحگاهی را انجام دهید. بنابراین زود از خواب بیدار شدن پایه و اساسی برای دیگر عادت های صبحگاهی است. بسیاری از افراد می دانند که در ساعات اولیه صبح مفید تر و پر ثمرتر هستند.
    همچنین مطالعات مختلف نشان داده که مزایای بسیار دیگری در یک یا دو ساعت زودتر از خواب بیدار شدن در صبح وجود دارد. مثلاً طبق تحقیقات زود خوابیدن و زود از خواب بیدار شدن به هماهنگ سازی بدن با چرخه شبانه روزی زمین کمک می کند، بنابراین خواب بهتر و مفیدتری خواهید داشت.یامثلاً کسانی که زود از خواب بیدار می شوند خوشبین تر هستند و می توانند مشکلات را بهتر از دیگران پیش بینی کرده و حل کنند.

    7. گوش دادن به موسیقی نشاط بخش
    این عادت صبحگاهی بسیار ساده و مثل آب خوردن است. موسیقی نشاط بخش تأثیر مستقیمی روی خلق و خو به خصوص در صبح دارد. از نظر احساسی ما را شارژ کرده و چشم انداز بهتریاز روزی که در پیش داریم برای ما ترسیم می کند. بعضی از افراد با موسیقی از خواب بیدار می شوند یا موقع رفتن به سر کاربه موسیقی گوش می کنند. بیشتر اوقات به موسیقی که از رادیو پخش می شود گوش می هید یا آهنگ هایی که اتفاقی از گوشی خود انتخاب می کنید. اما هر چه بیشتر این موسیقیآگاهانه و به انتخاب خودتان باشد، تأثیر بهتری در روزتان و به طور کلی در زندگیتان خواهد داشت. سعی کنید صبح ها بیشتر به موسیقی نشاط بخش گوش کنید، مخصوصاً اگر حالتان خیلی خوب نیست. ما اکثراً موسیقی را بر اساس حس و حالمان انتخاب می کنیم. مثلاً اگر از چیزی ناراحت باشیم، دوست داریم به موسیقی گوش کنیم که حس و حالمان را منعکس کند، مثل آهنگ های غمگین، اما این کار آن حس و حال را تشدید می کند. دقیقاً باید برعکس عمل کنید و حس و حالتان را با گوش دادن به موسیقی که دقیقاً متفاوت و برعکس حالتان است، عوض کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان