خانه

20 پیشنهاد برای سرحال بودن در بهار (2)

  • در فصل جدید بهتر است شیوه تغذیه و غذا خوردن و هر چیزی که فکر میکنیم به بدنمان آسیب میزند را ترک کنیم و با برنامه ریزی جدید کاری کنیم که هر چیزی که برای بدن ما سم محسوب میشود و در کل ضرر دارد را ترک و به فکر یک برنامه ریزی صحیح و پر ویتامین برای بدنمان باشیم.دورهمی، عید، مهمانی

    کاملاً بجویم:
    جویدن غذا باعث میشود که هم بیتر مزه غذا را بفهمیم و هم موقع بلعیدن احساس بهتری داشته باشیم، جویدن غذا باعث میشود سبک تر غذا هضم شود و برای هضم و دفعش دچار مشکل نشویم.

    کوچکترین شیرینی خریداری شود:
    شیرینی بهترین گزینه برای طعم دار کردن چای میباشد پس بهتر است از شیرینی های کوچک استفاده کنیم که خیلی به بدن ما آسیب نزد و با اینکار چایمان هم طعم دار خورده ایم، شیرینی های بزرگ برای مهمانی ها به خصوص شب نشینی های عید گزینه مناسبی نیست.

    پاشیدن نمک را ترک کنیم:
    بعضی ها عادت دارند بدون تست کردن غذا از نمکدان استفاده کنند اما شاید نمیدانند نمک برای بدنشان بسیار ضرر دارد و باعث بالا رفتن فشارخون و دیگر بیماری ها میشود، میتوانیم از چاشنی هایی مثل: آبلیمو و آب نارنج و... برای طعم دار کردن استفاده کنیم، عادت پاشیدن نمک را ترک کنید.

    وعده ها کم نشود:
    با حذف یک وعده غذایی تمایل به خوردن خیلی بیشتر در وعده غذایی بعدی میشود، با خوردن هله و هوله خودمان را سیر نکنیم چون این سیری ها کاذب است و ممکن است خیلی زود ما را گرسنه کند و برای بدن ما مضر است و باعث میشود کم کم ویتامین ها و انرژی موجود در بدن ما دور شوندف پس بهتر است وعده های غذایی کم نشود بلکه حجم غذاها کم شود، چون در این هوای بهاری خواب و کسل شدن خیلی زیاد میشود و با شکم پر ممکن است خدایی نکرده حالتان بد شود.

    قندهایمان را خیلی ریز خرد کنیم:
    حبه های قند به صورت قالبی خریداری میشود و دیگر اندازه و سایز شکستنشان دست ما نیست اما بهتر است بعد از خریداری حبه‌های قند را خودمان کوچکتر کنیم تا خوردنش آسان تر باشد، با این روش تعداد قندهایی که میخوریم کمتر میشود و ما قند کمتری وارد بدنمان کرده ایم، البته بعضی ها عدات دارند تعداد قندهای خورده شده با چای خود را بجوند و موئقع برداشتن قند بگویند ما همیشه با چایمان 4تا قند میخوریم پس این روش برای آنها هم بسیار عالیست که با خوردن قند کوچکتر اما با همان تعداد احساس خوبی پیدا کنند و بدنشان ضرر کمتری ببیند.


    اختصاصی سایت زیباکده

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان