خانه

20 پیشنهاد برای سرحال بودن در بهار (3)

  • در فصل جدید بهتر است شیوه تغذیه و غذا خوردن و هر چیزی که فکر میکنیم به بدنمان آسیب میزند را ترک کنیم و با برنامه ریزی جدید کاری کنیم که هر چیزی که برای بدن ما سم محسوب میشود و در کل ضرر دارد را ترک و به فکر یک برنامه ریزی صحیح و پر ویتامین برای بدنمان باشیم.مهمان، بهار، عید، دیدوبازدید

    ترک چای داغ:
    چای داغ نخورید چون باعث میشود قند زیادی همراه با چای بخورید و چای داغ مضرات زیادی دارد، پس بهتر است اجازه دهید چای سرد شود، در این ایام بعد از خوردن وعده های غذایی سریع چای نیاورید، شاید برای مهمانان شما یک میزبان خوب و زرنگ هستید اما خوردن سریع چای بعد از غذا کم خونی می آورد.

    با غذهای سریع سرسنگین شویم:
    به دلیل دید و بازدیدهای عید ممکن است فرصت غذا پختن نداشته باشیم و سراغ درست کردن غذاهای آماده و سریع برویم که این اشتباه است چون کالباس و سوسیس که مواد تشکیل دهنده آنها خوب نیست و از مواد افزودنی مثل ترکیبات نیترات تشکیل میشود که در بدن ما سرطان زا میشود، سعی کنیم کمتر بخوریم و به کودکان هم ندهیم، پیشنهاد ما به شما خوردن نان و پنیر و گردو و تخم مرغ است.

    از روغن جامد دوری کنید:
    به جای استفاده از روغن زیاد در روی برنج و یا زمان سرخ کردن بهتر است از کره و یا روغن هسته انگور و زیتون و... استفاده کنید چون روغن جامد سرشار از اسیدهای چرب اشباع است که برای قلب و عروق ما زیان بار است و عروق را تنگ میکند و ما را به حمله های قلبی نزدیک، پس زمان سرو غذاها برای مهمانان خیلی روغن استفاده نکنید و فکر نکنید با اینکار مهمان ها میگویند چه غذای چرب و خوشمزه ای.

    تعارف را با اصرار زیاد اشتباه نگیریم:
    در مهمانی ها و زمان پذیرایی کردن خیلی تعارف نکنیم چون ممکن است به کسی که برای برداشتن و خوردن شیرینی تعارف و اصرار زیاد میکنید مبتلا به بیماری قند است و به خاطر اصرار بیش از حد شما مجبور به خوردن شود پس زمان تعارف کردن اصرار نکنید چون در این ایام در یک روز چند مهمانی ممکن است برویم و اگر قرار باشد میربان اینهمه اصرار کند که بعد از این ایام همه مبتلا به فشارون و قند و... میشویم.

    با گوجه فرنگی دوست شوید:
    بعد از 3وعده غذایی حتماً گوجه بخورید چون در این فصل به علت فعالیت زیاد و گرما، آب بدن ما کم میشود گوچه بهترین گزینه برای جذب آب و آهن است، به جای خوردن سریع چای بعد از غذا گوجه بخورید.


    اختصاصی سایت زیباکده

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان