خانه

خشمزه اما خطرناک؟؟؟

  • اینها خطرناک هستند:


    فست فود:
    اهای آماده بیرون از جمله پیتزا ، سوسیس ، کالباس و همبرگر به علت داشتن نیترات و نیتریت سرطان زا هستند و مصرف روغن های چندبار مصرف به دلیل حرارت بالا اکسید شده ، علاوه بر سرطان زا بودن ، باعث افزایش چربی های خون خصوصا کلسترول می شوند نمک و ادویه موجود در این مواد نیز باعث افزایش فشار خون شده و در ضمن به علت کالری بالا نقش مهمی در چاقی دارد و از نظر مواد غذایی ارزش زیادی ندارد.
    هشدار: کالری بالا ، چربی بالا ، ارزش کم مواد غذایی
    ممنوعیت: در افراد چاق ، دیابتی ، چربی خون و اطفال

    کله پاچه:
    کله پاچه از غذاهای دلچسب خانوادهای ایرانی است این غذا دارای کالری بالا و چربی زیاد بوده و نقش موثری در بالا بردن کلسترول و LDL  و وزن دارد این غذا به علت دارا بودن ژلاتین نقش بسزایی در سیری کاذب دارد در صورت مصرف این غذا ورزش بعد از آن توصیه می شود
    هشدار : کالری بالا ، چربی بالا
    مصنوعیت :در افراد چاق ، دیابتی ، فشار خون ، مسن

    آبگوشت:
    آبگوشت از غذاهای سنتی ایرانی است که ازمواد غذایی اصلی آن گوشت پر چرب ،حبوبات ، سیب زمینی ، گوجه و گاهی سبزیجات است از نظر غذایی ارزش بالایی دارد ولی کالری آن زیاد است و در صورت مصرف چربی زیاد در آن می تواند چاق کننده باشد این غذا در افراد دارای چربی خون بالا توصیه نمی شود در ضمن برای افراد که مشکلات گوارشی دارند به خاطر حبوبات زیاد آن که نفاخ است توصیه نمی شود.
    هشدار: چربی بالا ، نفاخ
    ممنوعیت: افراد چاق ، چربی خون بالا و مشکلات گوارشی

    فسنجان:
    مواد اصلی تشکیل دهنده این خورشت اصیل ایرانی گردو است که شامل 15-20 درصد پروتئین و 60درصد چربی و روغن است مواد معدنی موجود در آن شامل آهن ، روی سلنیوم و سدیم بوده و ویتامین های E, C در آن به وفور یافت می شود به علت کالری زیاد این غذا به عنوان غذای رژیمی نبوده و در افراد چاق توصیه نمی شود زیرا هر قاشق غذا خوری آن 100-60 کالری دارد و چون این خورش معمولا با برنج مصرف می شود خوردن زیاد آن توصیه نمی شود.
    هشدار: کالری بالا  فچربی بالا
    ممنوعیت: درافراد چاق ، دیابتی ، چربی خون ، فشار خون


    چه کنیم که خطرناک ها کم خطر شوند ؟

    فست فود:
    توصیه های لازم : برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن بهتر است از نان نازک تر و پنیر کم تر استفاده شود در مواد اولیه پیتزا از سبزیجات استفاده بیشتری شود گوشت کم چرب و سوسیس و کالباس با کیفیت ممتاز استفاده شود همبرگرها و سیب زمینی بهتر است بدون روغن و به صورت تنوری طبخ شود.

    کله پاچه :
    توصیه های لازم : بهتر است از خوردن آبگوشت چرب و مغز خودداری شود خوردن زبان که چربی کمتری دارد توصیه می شود
    بهتر است بعد از خوردن کله پاچه ورزش انجام شود.

    آبگوشت:
    توصیه های لازم : از گوشت کم چرب در طبخ آن استفاده شود چربی روی آبگوشت دور ریخته شود حبوبیات مصرفی در آبگوشت قبلا خیسانده شود.

    فسنجان:
    توصیه های لازم :روغن روی فسنجان دور ریخته شود گوشت یا مرغ مصرفی کم چرب باشد بهتر است از شیرین کردن فسنجان با شکر خودداری شود برنج آن آبکش و حتی المقدوربا روغن کانولا طبخ شود.


    منبع: زندگی ایده ال

    برچسب ها آشپزخانه , تغذیه , سلامتی ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان