خانه

20نکته کوچک که با انجام آن زندگی شادتری خواهید داشت

  • 20 نکته که زندگي شما را لذت بخش تر مي کند
    براي اينکه زندگي لذت بخشي داشته باشيد بايد خوشحال و شاد باشيد . چه کسي هست که دلش نخواهد بيشتر از زندگيش لذت ببرد ! اين هم بيست راه کار تا شادي و لذت را به زندگيتان به ارمغان بياورد.
    1- صبحانه بخوريد.
    مطمئن باشيد صبحانه خوردن نه تنها براي سلامتي بلکه براي بالا بردن تمرکز و تناسب اندام شما بسيار مفيد است. علاوه بر اين ،خوردن صبحانه به دليل ايجاد انرژي در بدن بر بهبود خلق و خوي شما در طول روز تاثير ميگذارد.

    2-لبخند بزنيد.
    شگفت انگيزترين اتفاقات زندگي زماني مي افتد که شما لبخند مي زنيد. در دنياي شلوغ امروز، اکثر ما تمام وقت در گير گوشي يا کامپيوتر هستيم . بهتر است در يک روز شلوغ کاري هر از گاهي با يک لبخند وقفه در کار بياندازيد،طبيعتا حس خوبي به شما دست خواهد داد.

    3- در لحظه زندگي کنيم.
    به لحظات زندگي توجه کنيد. تمام روز فقط مشغول کاري که انجام مي دهيد نباشيد به اينکه چه چيزي در اطرافتان مي گذرد توجه داشته باشيد. خيلي آسان است که مانند خلبان خودکار دور خود بچرخيد و عادات روزمره تان را انجام دهيد. اگر بتوانيم چند بار در روز به طور آگاهانه از عادات هميشگي خارج شويم گام بزرگ و خوشايندي به سوي تغيير برداشته ايم.

    4- از سرعت خود کم کنيد. 
    همه ما تمام روز را در حال دويدن به دنبال حل مسائل خود هستيم که در پايان روز اکثر آنها حل نشده باقي مي ماند، و خستگي برايمان مي ماند. مثل وقتي که چند وظيفه به عهده مي گيريم که در تقابل با يکديگر هستند. پس بهتر است ابتدا يک کار را به انجام برسانيد و بعد کار ديگري را شروع کنيد. مطمئنا نتيجه بهتري و استرس کمتري را در طول روز تجربه خواهيد کرد.

    5- آب بنوشيد.
    نوشيدن هر چه بيشتر آب باعث پاک شدن بدن و مغز مي شود . آب را جايگزين نوشيدني هاي روزانه تان کنيد. اگر سودا مي نوشيد، دست نگه داريد ! شگفت زده خواهيد شد وقتي تاثير آنرا روي احساس و افکارتان ببينيد.

    6- استراحت کافي داشته باشيد.
    مهم نيست چقدر کار در طول روز داريد، مطمئن شويد که در طول شبانه روز استراحت کافي را داريد. مطالعات اخير نشان داده است که مغز شما حدود يک ساعت کارايي بالايي خواهد داشت پس از آن حدود پانزده تا بيست دقيقه کند مي شود . بنابراين بعد از يک ساعت کار يک ربع استراحت داشته باشيد. اين کار بهره وري شما را بالا مي برد و ذهنتان را آرام مي کند.

    7- تحرک داشته باشيد.
    بعد از استراحت ، تحرک داشته باشيد! اگر شما تمام روز را پشت ميز مي نشينيد ، طوري زمانبندي کنيد که بعد از بيدار شدن کمي راه برويد يا حداقل کمي بدنتان را بکشيد اين کار براي تمام روز به شما انرژي ميدهد .

    8- يادداشت کنيد.
    نوشتن همه چيز بهترين راه براي به يادآوري و اجراي اهدافي است که ما در طول روز سعي در انجام آن داريم. فرقي ندارد که با قلم وکاغذ بنويسيد يا آنرا مانند يک برنامه در تلفن همراهتان بگذاريد،بهر حال نوشتن را جزو عادات روزانه خود کنيد. برايتان جالب خواهد بود که ببينيد چگونه زندگيتان برطبق برنامه پيش خواهد رفت .

    9- گوش دهيد.
    به مردم گوش دهيد!  به جاي اينکه به صحبتهاي طرف مقابلتان گوش دهيد گفتگوي ذهنيتان را قطع کنيد . چيزهاي جديدي که ياد مي گيريد برايتان جالب خواهد بود.

    10-عمل کنيد.
    ما هميشه در حال بيان تصميماتي هستيم که در آينده سعي در انجام آن هستيم اما به ندرت آنها را انجام مي دهيم ، يک تصميم بگيريد و همان روز آنرا انجام دهيد، خواهيد ديد که چه حس خوبي پس از انجام کارهايتان داريد حتي اگر خيلي ناچيز باشد.

    11-پيروزي هاي کوچک را جدي بگيريد
    برخي اوقات ممکن است ما در زمان طولاني پيروزي نداشته باشيم. شما مي توانيد هدف و پروژه هاي بزرگي داشته باشيد ،ولي بدانيد براي به انجام رساندن آن زمان طولاني لازم داريد بنابراين هدف هاي کوچک و روزانه براي خود تايين کنيد و با انجام آن در پايان روز لذت ببريد. پيروزي هاي کوچک به يک پيروزي بزرگ تبديل خواهد شد.

    12- براي خود زمان بگذاريد.
    شما بايد در طول روز زماني را به خودتان اختصاص دهيد. زماني که شما براي خود مي گذاريد به دور از مشغله و هياهوي کاري، مي تواند شما را از استرس و تنش دور کند و عمر طولاني و سلامتي را براي شما به ارمغان بياورد.

    13-مثبت نگر باشيد.
    خيلي آسان ولي بسيار مهم است که شما روزتان را با افکار مثبت آغاز کنيد. در طول روز ذهنتان را با افکار مثبت امتحان کنيد، وقتي فکرتان را با افکار مثبت پر مي کنيد خوشحالتر و زندگي موفق تري خواهيد داشت.

    14-نگراني و اضطراب را کاهش دهيد.
    ذهن خودتان را با نگرانيهاي ديروز و اتفاقات فردا در گير نکنيد.در لحظه زندگي کنيد و به امروز فکر کنيد! شما هيچ کاري براي اتفاقات ديروز و يا اتفاقاتي که فردا قرار است  بيافتد نمي توانيد انجام دهيد پس از امروزتان لذت ببريد.

    15-خوب نفس بکشيد.
    بله! اگر نفس نکشيم ميميريم....پس بايد نفس کشيد. صحبت ما درباره تنفس درست است. اگر احساس اضطراب و خفگي کرديد يک نفس عميق بکشيد! و چند بار تکرار کنيد اين کار به شما کمک مي کند تا آرام شويد و ذهنتان بهتر کار کند .

    16- موسيقي گوش کنيد.
    اين کار هم در واقع ورزشي براي تمرکز حواس محسوب ميشود و هم سرگرم کننده و لذت بخش است. در فضاي شخصي با آرامش هدفون بگذاريد و به يک آهنگ گوش دهيد. بهتر است که آهنگ را تا به حال نشنيده باشيد . بنشينيد يا دراز بکشيد (در طول آهنگ) چشمايتان را ببنديد و فقط به موسيقي گوش دهيد.به جز حسي که موسيقي به شما ميدهد به هيچ چيز فکر نکنيد .به صداهاي مختلف گوش دهيد و خود را به قدرت موسيقي بسپاريد.

    17-از منفي گرايي بپرهيزيد.
    خودتان را از احاطه افراد منفي گرا خارج کنيد! زمان و انرژي که براي افراد منفي گرا مي گذاريد را کم کنيد. تاثير مثبت آن را به سرعت در زندگي خود خواهيد ديد.

    18- بخنديد.
    لبخند طبيعتا تاثير خوبي روي خلق و خوي شما دارد، پس بخنديد. وقتي شما از افراد منفي دوري مي کنيد ناخداگاه به سمت افراد خوش مشرب و بذله گو جذب مي شويد. فيلم ها و برنامه هاي طنز راتماشا کنيد.

    19-براي فردا برنامه ريزي کنيد.
    در پايان روز بنشينيد و ليست کارهاي روز بعد را تهيه کنيد. همه کارهايي که فکر مي کنيد فردا بايد انجام دهيد را روي کاغذ پياده کنيد، اين کار باعث ميشود بهتر بخوابيد و وقتي روي تخت دراز کشيده ايد نگران کارهاي فردا نباشيد . زماني که از خواب بيدار مي شويد طبق ليست کارهاي روزانه تان را انجام خواهيد داد.

    20-خواب کافي داشته باشيد.
    مطمئن شويد که خواب کافي داريد. ما بايد در طول شب 7/5 الي 9 ساعت استراحت کنيم برنامه هايتان را طوري زمانبندي کنيد تا به ميزان کافي بخوابيد. خواهيد ديد که با استراحت کافي چه زندگي راحت تري خواهيد داشت. و تاثير مستقيم روي انرژي شما ،خلق و خو،ظرفيت ذهني،هيجانات تان ،و به طور کلي روي سلامتي تان در کوتاه يا بلند مدت دارد. 
    پس ،کارهاي روز بعدتان را بنويسيد،خوب بخوابيد،وقتي بيدار مي شويد طبق ليست تان عمل کنيد و شاد زندگي کنيد ، از زنگي خود لذت ببريد!

    مترجم اختصاصي زيباکده :ليلا نوروزي بهار


    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان