خانه

3 راه برای لاغری صورت

  • گاهی اوقات وزن کم می کنید اما احساس می کنید صورتتان هنوز چاق است. به طور کلی وقتی افزایش یا کاهش وزن داریم، تعداد سلول های چربی که بافت چربی نامیده می شود کم یا زیاد نمی شود، بلکه سلول ها در حال بزرگ یا کوچک شدن هستند. به همین دلیل است که برخی از افراد صرف نظر از وزنشان چاقی موضعی دارند، چون در آن قسمت از بدنشان سلول های چربی بیشتری نسبت به سایر افراد دارند.هر فردی با خصوصیات و ویژگی های خاص خودش به دنیا می آید، مثل ساختار استخوان یا اندازه ساختار صورت. حالا که نمی توانید ژنتیک یا نقطه کاهش چربی خودتان را عوض کنید، راه هایی وجود دارد که می توانید صورت گرد خودتان را لاغرتر کنید.

    1. حفظ آب در بدنصورت
    مصرف بیش از حد شکر و نمک یکی از دلایل چاق شدن صورت است،چون باعث به وجود آمدن بافت های چربی به منظورحفظ آب در بدن می شوند(که شامل بافت های صورت هم می شود). این مواد را کم تر استفاده کنید و آب بیشتری بخورید. وقتی بدنتان دچار کم آبی می شود، برای حفظ و ذخیره هر جریان آبی مستعد تر می شود.

    2. درمان آلرژی غذایی
    افرا مبتلا به آلرژی غذایی یا افرادی که نمی توانند بعضی از غذاها را بخورند،مثل حساسیت به گلوتن یا سندرم روده تحریک پذیر، اغلب از داشتن صورت های چاق شاکی هستند. نفخ یک علامت شایع است که نشان می دهد فرآیند گوارش شما درست نیست.هنوز معلوم نیست چرا سندرم روده تحریک پذیر باعث نفخ می شود اما به هر حال گاز داخل روده هیچ ربطی به آن ندارد.

    3. هورمون های شما در حال تغییر هستند
    اگر صورت شما در طول دوران قاعدگی متورم می شود، باید با متخصص زنان درباره تغییر هورمون هایتان صحبت کنید. قبل از شروع پریودسطح هورمون پروژسترون در بدنتان تغییر می کند که باعث PMSیا سندرم پیش از قاعدگی می شود و یکی از علائم PMSتورم صورت می باشد. اگر دچار گر گرفتگی می شوید یا پریودتان نامنظم است، شاید دوران قبل از یائسگی شما فرا رسیده باشد و در آستانه یائسه شدن باشید که در نهایت منجر به یائسگی می شود اماممکن است روند آن سال ها طول بکشد. این فقط مشکل زنان سالخورده نیست، در برخی از زنان یائسگی از اواسط سی سالگی شروع می شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زیبایی , لاغری ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان