خانه

4 فایده بیرون رفتن با خانواده

  • با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دهه های اخیر کودکان نسبت به گذشته زمان کمتری را نسبت به زمان های قبل در بیرون از خانه به سر میبرند.
    بنابراین بسیار مهم است که فرزندان خود را تشویق  به با هم بیرون رفتن کنید. چرا که وقت گذرانی در بیرون از خانه بافرزندانتان در رشدشان  تاثیر به سزایی دارد و همچنین همکاری کردن در فعایت هایی که در بیرون از خانه انجام میدهیدباعث میشود که  خانواده تان را قوی بار آورید لذا هیچ فرقی نمیکند  که برای رفتن به یک پارک در جای دوری برنامه ریزی کرده باشید یا رفتن به حیاط پشتی خانه تان ،فقط کافیست که در بیرون از خانه با یکدیگر وقت گذرانی کنید.

    1.اعضای خانواده با هم یکپارچه و متحد میشوند.خانواده
    البته میتوان گفت دراین عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات کمتراتفاق میفتد که وقت گذرانی با کیفیت بدون روی اوردن به تبلت یا گوشی تلفن همراهتان و یا لپتابتان  با اعضای خانواده داشته باشید.
    بنابراین تنها راه رهایی یافتن خانواده تان از وابستگی هایشان به تکنولوژی ها برنامه ریزی برای بیرون رفتن از خانه و وقت گذرانی در طبیعت میباشد.
    لذا برای سفرتان حتی برای سفری یک روزه برنامه ریزی کنید، ممکن است در ابتدا  با مخالفت های شدیدی روبرو شوید اما بعد از رسیدن به مقصد اعضای خانواده تان هم از این روند استقبال خواهند کرد.

    2.اختلال بیش فعالی فرزندانتان کم میشود.
    یک متدی به نام دوره سبز یا فضای سبز درمانی وجود دارد که کودکان بیش فعال با این روش تحت درمان قرار میگیرند.
    به این صورت است که کودکان را به یک فضای سبز مثل پارک یا هر جای دیگری به جز فضای بسته میبرند و در آنجا کودکان به فعایت هایی که در فضای باز میشود انجام داد مشغول میشوند. دانشمندان زیست محیطی معتقدند که با این کار از اختلال حواس کودکان کاسته میشود.
    یک مجله آمریکایی 452 نفر از کودکانی که اختلال حواس داشته اند را مورد مطالعه قرار داده است به این صورت که یک عده از کودکان مبتلا به اختلال حواس را که در خانه بوده اند را با عده ی دیگری از کودکان که در در بیرون از خانه وقت گذرانی کرده اند مقایسه کرده است و بعد وقتی که نتایج را از والدین جویا شده اند متوجه شده اند که آن دسته از کودکانی که در بیرون از خانه وقت گذرانی کرده اند با هر طیف سنی و با هر شدتی ،از علائم اختلال حواسشان نسبت به آنهایی که در خانه بوده اند کاسته شده است.

    3.باعث کم شدن استرس میشود.
    طی یک مطالعه ای هورمون کورتیزول25 نفر از افرادی را که سرکار میروند یا در خانه زندگی میکنند اندازه گیری کرده اند مشاهده شده افرادی که  محیط کار یا زندگیشان نزدیک فضای سبز میباشد استرس کمتری نسبت به آنهایی که از فضای سبز دورتر هستند دارند.
     نتایج ثابت کرده است که در واقع با دیگر اعضای خانواده به بیرون از خانه رفتن و از طرفی فعالیت های فیزیکی مثل پیاده روی و ورزش کردن هم باعث کم شدن استرستان میشود.

    4. سطح ویتامین D  بدنتان افزایش پیدا میکند.  
    برآورد شده است که 85 درصد از آمریکایی ها با کمبود ویتامین   D مواجه هستند.با افزایش ویتامین D در بدن از ایجاد بیماری هایی مانند سرطان و سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری میشود.راه اصلی گرفتن ویتامین D  برای بدنتان قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید است.بنابراین اگرشروع کنید تا قسمتی از زمانتان را در در بیرون از خانه با خانوادهتان بگذارانید متوجه خواهید شد که از سرفه و عطسه شما هم کاسته شده است.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان