خانه

4 ماده ی غذایی که باعث چربی سوزی شکم می شود

  • این قسمت های مزاحم و مشکل ساز خیلی سریع قبل از این که متوجه شویدشکل می گیرند! راز ماندگاری کاهش وزن، شمردن کالری ها یا این روش ها و رژیم های غلط نیست.با کنترل اشتها،چربی سوزی و افزایش سطح انرژی بدن، باید روی گرسنگی طبیعی بدن و میزان خوابتان کار کنید.تحقیقات نشان می دهد تنظیمِ ساعات درونی خوردن و خوابیدنِ بدن به خاطر غذاهای نادرستی که در طول روز می خوریم، به هم می ریزد. در نتیجه: در یک "چرخه ی چربی" گرفتار می شوید: یک جریان ثابت از هورمون های گرسنگی که اشتهای شما را غیر قابل کنترل می کند. اما اگر برنامه ی زمانی خواب و خوراک طبیعی تان را تنظیم کنید، در نهایت می توانید با چربی های شکمتان خداحافظی کنید!رژیم پیشگیری درباره ی این است که چرا خواب شبانه ی خوب باعث کاهش وزن می شود و این که چگونه با خوردن غذاهای سالم در زمان درست نیاز بدنتان را به غذا تأمین می کنید. برای این که بهتر بخوابید،این غذاها را بخورید. بیشتر وزن کم کنید و چربی شکمتان را آب کنید.

    1. ماهیرژیم
    وقتی دربرنامه ی غذایی تان امگا 3 وجود نداشته باشد (یک ماده ی مغذی در ماهی)، غده ی صنوبری (یک غده در مغز که به تنظیم سیستم عصبی کمک می کند) درست کار نمی کند و منجر به تغییرات در تولید ملاتونین (هورمون خواب) می شود. افرادی که کمبود امگا 3 دارند، نمی توانند خوب بخوابند ووقتی تا دیر وقت بیدار می مانند به خوردن غذاهای ناسالم روی می آورند. ماهی پروتئین زیادی هم دارد که طبق تحقیقات جلوی اشتها را می گیرد.وقتی به جای چربی و کربوهیدرات ها پروتئین بیشتری جذب بدن شود، کالری بیشتری می سوزانید. به علاوه خوردن امگا 3 سلامتی قلب را افزایش داده و خطر ابتلا به جنون را کاهش می دهد.

    2. مغزها (آجیل)
    این تنقلات یک منبع عالی برای افزایش منیزیم هستند و خوردن بیشتر آن به افرادی که در خوابیدن مشکل دارند کمک می کندتا بتوانند در طول شب با آرامش بخوابند، بر طبق یک تحقیق در سال 2010 که در ژورنال Magnesium Researchچاپ شد، به 100 نفر که بالای 51 سال سن داشته و سندرم ترنر هم داشتند، در هر روز 320 میلی گرم منیزم دادند، به گروه دیگر هم فقط دارو نما (پلاسیبو) دادند. بعد از 7 هفته افرادی که منیزیم خورده بودند، بهتر خوابیده بودند. این تحقیق نشان داد که بهتر خوابیدن باعث کاهش پر خوری و جلوگیری از اضافه وزن می شود.

    3. شیر
    شیر به از بین بردن چربی های شکم واقعاً کمک می کند. در سال 2010 محققان در دانشگاه آلاباما در برینگهام،تحقیقی رابین یک گروه 100 نفره از زنان، قبل از دوران قاعدگی، انجام دادند.زنانی که غذاهای پر کلسیم خورده بودند، چربی شکمشان به اندازه ی قابل توجهی کاهش پیدا کرد. در حقیقت برای هر 100 میلی گرم کلسیمی که آن ها هر روز استفاده کردند(مثلاً به اندازه ی نصف فنجان ماست نیمه منجمد )، 2.5 سانتی متر از چربی شکمشان که داخل شکم و دور آن جمع شده بود از بین رفت. چربی هایی که ارتباط مستقیم با سرعت ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان دارند.اگر با گرفتگی یا درد ماهیچه از خواب بیدار می شوید، کلسیم باعث می شود تا بهتر بخوابید. ماده ی معدنی کلسیم کمک می کند که بافت ها و عصب های ماهیچه شل و رها شوند.

    4. گیلاس
    نزدیک زمان خواب، کمی گیلاس بخورید. گیلاس ها یکی از منابع گیاهی ملاتونین (هورمون خواب) هستند. البته هیچ شواهدی وجود ندارد که آن ها باعث شوند بخوابید، اما تحقیقات نشان می دهد این نوع خوراکی ها (یا مثلاً موز) باعث افزایش سطح ملاتونین در بدن می شوند. ملاتونین فقط به خوابیدنتان کمک نمی کند بلکه یک آنتی اکسیدان قوی هم به شمار می رود که باعث کاهش وزن می شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها تناسب اندام , سلامتی , وزن ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان