خانه

4 مرحله برای ایجاد خلاقیت

  • ایده هایی که به شما الهام می شوند ذاتی نیستند، باید آن ها را گسترش دهید. تنها با 4 استراتژی می توانید درهای نوآوری و خلاقیت را به روی خودتان باز کنید.

    ایده های بزرگ ممکن است در زمان هایی به ذهن شما برسد که اصلا به آن فکر نمی کردید.مثلا وقتی که دارید اتاق خود را تمیز می کنید و یا سوار مترو هستید. ممکن است این مکان ها برای شکل گرفتن یک ایده ی بزرگ کمی عجیب و غریب به نظر برسند، اما یک روش مهم وجود دارد!چه شما دنبال یک ایده ی ناب برای یک حرفه ی جدید باشید، یا ساختن یک آهنگ فراموش نشدنی، یا دست یافتن به اهداف بلند پروازانه ی دیگر، این 4 نکته ی ساده را حتماً امتحان کنید.خلاقیت

    1. خلاقیت را تبدیل به یک عادت کنید
    خلاق بودن چیزی نیست که بندرت و خیلی کم اتفاق بیفتد، خلاق بودن یک اتفاق روزمره است. برای همین است که بسیاری از نویسندگان هر روز صبح پشت میزشان می نشینند و تا وقتی که یک قسمت را تمام نکرده اند یا به یک تعداد کلمه ی خاص نرسیده اند، از جایشان بلند نمی شوند! تنها راز آن ها این است که این کار را هر روز انجام می دهند. فضایی را در خانه تان و زمانی را در برنامه ی روزانه تان به خلاقیت اختصاص دهید.

    2. از تقلید نترسید
    هر چیزی را که بخواهید انجام دهید، بالاخره یک نفر، یک جای دیگر چیزی شبیه آن را قبلاً انجام داده!در مورد آن ها  تحقیق کنید، حتی تقلید از آن ها به شما کمک می کند که مسیر خودتان را پیدا کنید.

    3.  با افراد خلاق معاشرت کنید
    می دانستید وقتی با دوستان خردمند و عاقل رفت و آمد می کنید، سالم تر غذا می خورید و بیشتر کار می کنید؟ یا وقتی با افرادی که نگرش و طرز برخورد بهتری دارند معاشرت می کنید، چقدردنیا را روشنتر و بهتر میبینید؟ خوب، در مورد خلاقیت هم همین طور است. وقتی اوقاتتان را با افرادی بگذرانید که انرژی و قوه ی تخیل بالایی در زندگی دارند، روی شما هم تأثیر می گذارند. پس به دنبال دوستانی باشید که برای ابتکار و خلاقیت و گسترش مهارت هایتان،با روش های هیجان انگیز و جدید، برایتان الهام بخش هستند.

    4. از ایده های خوبی که به ذهنتان می رسد استقبال کنید
    با اولین پیش نویس نمایشتان یا حتی طرح هایتان برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی! دفعه ی بعد که انتقادگر درونیتان به شما گفت به اندازه ی کافی خوب نیستید، با ترستان روبرو شوید و بدانید همان طور که پیش می روید، پیشرفت هم می کنید. خلاقیت فرآیندی است که با تکرار و تکرار شما را به سمت جلو پیش می برد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان