خانه

4 نکته برای آنکه اتاق خوابتان بزرگتر به نظر بیاید

  • اتاق خواب باید فضایی راحت و دلپذیر برای شما باشد. چون بعد از یک روز طولانی و پر دغدغه اتاق خوابتان جایی است که می توانید بالاخره در آن آرامش داشته باشید. اما اگر فضای اتاقتان خیلی محدود و کوچک است، با توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت می توانید فضای آن را بزرگتر جلوه دهید.میلمان، دکوراسیون، خلاقانه

    1.از رنگهای تیره استفاده نکنید و ورود نورهای طبیعی را به اتاق افزایش دهید:
    اگر در اتاقهای کوچک رنگ دیوارها یا دکوراسیون تیره باشد باعث می گردد اندازه اتاق کوچکتر دیده شود. برای رنگ دیوارها از رنگهای روشنی مثل هلویی یا کرم استفاده کنید. حتی رنگ بالشت ها، پرده و لوازم دکوری اتاقتان نیز بهتر است روشن باشد. با این روش به نظر می رسد اجسام جای کمتری را اشغال کرده اند. تا آنجا که می توانید اجازه دهید نورهای طبیعی از طریق پبجره ها یا بالکن وارد اتاقتان شوند. نور خورشید فضای اتاق را روشن تر و دلپذیرتر خواهد کرد.

    2.از مبلمانی که امکان قرار گرفتن در راستای دیوار اتاق را دارند استفاده نمایید:
    در صورتیکه مبلمان در وسط اتاق قرار گیرد، فضای زیادی را اشغال می کند. مبلمانی را انتخاب کنید که بتوانید در گوشه اتاق جایش دهید یا امکان قرار گرفتن در راستای دیوارهای اتاقتان را داشته باشد در اینصورت به طور محسوسی فضای باز داخل اتاق افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده از آینه ها نیز باعث می شود فضا بزرگتر به نظر بیاید. یک یا چند آینه را بر روی یکی از دیوارهای اتاقتان آویزان کنید و تفاوتی که ایجاد خواهد کرد را ببینید.

    3.راههای خلاقانه ای برای نحوه قرار دادن وسایلتان در اتاق امتحان کنید:
    لازم نیست وسایل اضافی را در کشوهای جداگانه نگهداری کنید. جاهای متفاوت زیادی هست که می توانید وسایلتان را آنجا قرار دهید. کشوهای زیادی در حمام یا آشپرخانه شما وجود دارند که بلا استفاده هستند، می توانید از آن فضاها استفاده نمایید. می توانید وسایلی که به ندرت از آنها استفاده می کنید را در جعبه زیر تختتان قرار دهید. همچنین می توانید از مبلمان چند کاره استفاده کنید: میز جلوی مبل کشو دار یا میز عسلی که در داخل آن فضایی برای قرار دادن وسایل تعبیه شده است.

    4.در هم ریختگی ها را مرتب کنید و از نگهداری وسایل غیر ضروری اجتناب کنید:
    درهم ریختگی در جاهایی مثل اتاق خواب به سادگی ایجاد می شود. هر هفته اتاقتان را مرتب کنید و نامه های قدیمی، روزنامه ها، قبض های پرداخت شده و چیزهایی که دیگر به آنها نیاز ندارید را دور بریزید. جعبه خالی لوازم آرایش، لوسیونها، کرمها و دیگر لوازم آرایشی بهداشتی قدیمی را دور بریزید. سعی کنید فقط وسایلی که زیاد به آنها نیاز دارید را روی میز و جلوی چشم قرار دهید. می توانید وسایل غیر ضروری را کاهش دهید. فن های برقی متحرک را در طول فصل زمستان در اتاق پذیرایی قرار دهید. اگر اتاق خوابتان همچنان کوچک به نظر می رسد، تلویزیون را در اتاق خوابتان قرار ندهید. اگر در حال حاضر در اتاقتان تلویزیون دارید آن را از اتاق بیرون ببرید و بسنجید تا چه اندازه فضای اضافی ایجاد می شود.


    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان