خانه

5 اشتباه درباره کاهش وزن در تعطیلات

  • در تعطیلات میل به خوردن زیاد می شود!اگر در تعطیلات بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید کارتان قابل تحسین است. مخصوصاً وقتی در عمل، زمان کمتری برای ورزش کردن دارید و کارهای زیاد دیگری برای انجام دادن دارید. پس هوشمندانه عمل کنید و اشتباهات رایجی را که اکثر مردم در تعطیلات انجام می دهندرا انجام ندهید.

    1. حذف صبحانهرژیم
    بعضی از افرادی که رژیم می گیرند وقتی خیلی عجله دارند، اولین کاری که برای کاهش کالری ها می کنند حذف صبحانه است و این اصلاً خوب نیست! اما آن دسته ازافرادی که رژیم دارند و صبحانه شان را هم کامل می خورند، در کاهش وزن و ثابت نگه داشتن وزنشان موفق تر هستند. وقتی غذاهای سالم بخورید و در طول روز سالم و راضی باشید، تعطیلات بهتری خواهید داشت.

    2. اهمیت بیش از حد به سوزاندن کالری ها
    ورزش یک مکمل عالی برای رژیم گرفتن است.با30 دقیقه دویدن ممکن است 300 کالری بسوزانید، اما مثلاً در یک فنجان مخلوط زرده تخم مرغ و شیر بیشتر از 300 کالری وجود دارد. به ورزش کردن ادامه دهید چون به شما کمک می کند در مسیرتان ثابت قدم باشید. اما فکرنکنیدچون درتعطیلاتهستیدهر چیزی را که می بینید می توانید بخورید!باید تعادل داشته باشید.

    3. دست کم گرفتن کالری ها
    باید واقع بین باشیم: وقتی به مهمانی می روید این که حواستان به چیزهایی که می خورید باشد نیاز به خویش انضباطی دارد. مخصوصاً وقتی انبوهی از خوراکی ها آنجا باشد.قبل از این که هر چیزی را سریع بردارید و بخورید، بعضی از خوراکی ها را تست کنید و چند تا از آن ها را که دوست دارید انتخاب کنید. اگر خوردن چیزی ارزش آن همه کالری را ندارد، حتما لازم نیست از همه آن خوراکی ها بخورید!

    4. حذف کربوهیدرات ها
    هنوز هم بسیاری از افراد فکر می کنند حذف کربوهیدرات ها راهی سریع برای کاهش وزن است. روزهای سرد زمستان زمان حذف کردن نان و ماکارونی از برنامه غذایی تان نیست! کربوهیدرات به تولید سروتونین کمک می کند. (ماده شیمیایی که باعث می شود مغز احساس خوبی داشته باشد).از کربوهیدرات های پیچیده و غلات سبوس دار استفاده کنید تا رمق و انرژی تان را بالا نگه دارید و رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.

    5. محرومیت از همه چیز
    تعطیلات همیشه پر از خوراکی های چاق کننده است، از مخلوط شیر و زرده تخم مرغ گرفته تا کلوچه ها و بیسکوئیت های کره ای، اما محروم کردن خودتان از همه این ها معمولاً  نتیجه عکس می دهد. در نهایت این رژیم افراطی را کنار می گذارید و تمام آن غذاهای چاق کننده را می خورید. خوراکی هایی را که دوست دارید بخورید اما برای خودتان حد و مرز بگذارید. این طوری می توانید خوش باشید و از تعطیلاتتان لذت ببرید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان