خانه

چرا لاغر نمی شم؟

  • مشکلات تیروئیدی:رژیم , لاغری
    در مرحله اول باید آزمایش تیروئید بدهید احتمال دارد غده تیروئید شما درست عمل نکند.
    هورمون های تیروئید به تنظیم روند سوخت و ساز بدن کمک میکند و این هورمون ها در افرادی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند، به میزان کافی تولید نمیشود، علائم دیگر نارسایی در ترشح غده تیروئید خستگی همیشگی و ریزش مو است، با کمک پزشک میتوان عملکرد تیروئید و روند سوخت و ساز بدن را به حالت عادی بازگرداند.

    ناراحت هستید:

    سعی کنید استرس را از خودتان دور کنید، زیرا استرس با ایجاد تغییرات در روند سوخت و ساز بدن، احتمال چاقی مفرط را بالا میبرد، با ازمایش روی نمونه های آزمایشگاهی مشخص شد، زمانی که سروتونین نوعی ماده شیمیایی مربوط به خلق و خو به نمونه داده شد، 50% از چربی ها کاهش پیدا کردند، سروتونین به مغز پیام میدهد تا روند سوخت و ساز را سرعت بخشد و مانع از ذخیره چربی شود.

    ماهی بخورید:

    برای سوزاندن چربی اضافه پهلوها، ماهی بیشتر مصرف کنید و آنتی اکسیدان قوی که به سالمون، میگو و غذاهای دریایی دیگر رنگ صورتی میبخشد، باعث استقامت شما در انجام ورزش میشود، این ماده اکسیداسیون، سلول ها را کاهش میدهد تا استقامت ورزشی و چربی سوزی بالا برود، سعی کنید حداقل 3بار در هفته حدود 200گرم سالمون مصرف کنید.

    آب بنوشید:

    آب به کاهش وزن کمک میکند، اب به شیوه های مختلف به شما کمک میکند تا از شر چربی های اضافه خلاص شوید، آب ارتباط مستقیمی با میزان سوخت و ساز بدن دارد، در نتیجه وقتی شما میزان زیادی آب مصرف میکنید به بدن خود کمک میکنید تا فرآیند سوخت و ساز را افزایش دهد، یعنی بدن موقعیت بهتری برای هضم غذایی که میخورید و تبدیل آن به انرژی دارد و به این فرآیند چربی سوزی میگویند پس اگر مشکل شما چربی اضافه است، آب یکی از ساده ترین روش ها برای این مسئله است.

    ماست بخورید:

    باکتری مفید گوارشی در ماست کمک میکند تا سموم سیستم گوارشی خود را ازبین ببرید و مواد مغذی غذا بهتر جذب بدن شود، در میان مواد غذایی موثر برای سوزاندن چربی شکم، ماست در بالای لیست قرار میگیرد چرا که میتواند سوخت و ساز شکم را به طور موثری سرعت دهد.

    کربوهیدرات مصرف نکنید:

    اگر به طور منظم ورزش میکنید و به نتیجه نمیرسید شاید به این علت است که قبل از ورزش کردن ماده غذایی سرشار از کربوهیدرات مصرف میکنید، اگر میخواهید چربی بدنتان را بسوزید 2ساعت قبل از ورزش کربوهیدرات مصرف نکنید و سعی کنید مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند: فرآورده های لبنی مثل: ماست کم چرب، یک لیوان شیر و... جایگزین آن کنید.

    رژیم های سنگین را کنار بگذارید:

    برای لاغر شدن و سوزاندن چربی های اضافه نباید به خود گرسنگی بدهید، اصلاً شیوه موثری نیست، زیرا بدن به این حالت عادت میکند و سوخت و ساز کند میشود، ناگفته نماند محروم کردن بدن از مواد مغذی لازم مانند: پروتئین ها باعث میشود عضلات از بین بروند و کاهش وزن سخت تر شود.

    ورزش های استقامتی:

    فقط ورزش های هوازی انجام ندهید، بررسی ها نشان داده است، پس از انجام ورزش های استقامتی مانند: وزنه برداری و بعد ورزش های هوازی، چربی بیشتری میسوزد، سعی کنید ابتدا ورزش های استقامتی انجام دهید و بعد به ورزش های هوازی بپردازید.

    زود صبحانه بخورید:

    دیر صبحانه نخورید، با زود صبحانه خوردن روند سوخت و ساز بدن 10% افزایش پیدا میکند، اسکن های مغزی نشان میدهد افرادی که صبحانه نمیخورند در طول روز به غذاهای چرب و پرکالری میل بیشتری پیدا میکنند، مصرف دیر هنگام صبحانه باعث کند شدن سوخت و ساز بدن میشود پس صبحانه را اول وقت میل کنید تا چربی بیشتری بسوزانید.

    منبع: مجله ی زیبایی
    گردآورنده: سایت زیباکده

    برچسب ها تناسب اندام , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان