خانه

این 7 کار را قبل از ظهر انجام دهید

  • هر چه زودتر این کارها را انجام دهید زودتر نتیجه می گیرید. دیر بجنبید وقت می گذرد!اگر می خواهید وزن کم کنید چند کار را باید انجام دهید.نور آفتاب صبحگاهی به شما حس هوشیاری، پر انرژی بودن و تمرکز می دهد. در واقع یک سری عادت ها شما را به هدفتان نزدیک تر می کند. یک جنبه روانشناسی هم دارد: وقتی که روزتان را با انجام کارهایی که در لیست روزانه تان نوشته اید شروع کنید، کارهایتان را به تعویق نمی اندازید. این 7 حرکت را به بخشی از روتین صبحگاهی خود تبدیل کنید و ببینید با تلاشی کمتر از آن چیزی که فکر می کنید، چقدر وزن کم می کنید.

    1. کمی بیشتر بخوابیدکاهش وزن
    شاید دوست نداشته باشید خیلی دیر از خواب بیدار شوید و با عجله لباس بپوشید تا بتوانید سر وقت به محل کارتان برسید. اما حتی نیم ساعت چرت بیشتر خیلی تأثیرگذار است. اگر در محل کار احساس خستگی و خواب آلودگی داشته باشید، کل روز میل به خوردن دارید. مطالعات نشان می دهد اگر همیشه کمبود خواب داشته باشید هورمونهای خاصی در بدنتان به هم می ریزد و روی متابولیسم بدن تاثیر منفی می گذارد.

    2. آفتاب بگیرید
    هر چه زودتر پرده های خانه را کنار بزنید! اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید، روی خلق و خو تأثیر خوبی می گذارد و شما را پر انرژی می کند. مطالعات اخیر نشان داده افرادی که روزانه به مقدار کافی نور خورشید را دریافت می کنند، نسبت به کسانی که اصلاً زیر نور خورشید نیستند، BMI پایین تری دارند. (شاخص حجم بدن: Body Mass Index = BMI). چون اشعه های صبح به تنظیم و همگام سازی ساعت بدن کمک می کند، بنابراین سوخت و ساز بدن هم تنظیم می شود.

    3. پروتئین بخورید
    بارها شنیده اید که خوردن صبحانه سالم به شما انرژی و احساس سیری می دهد، بنابراین در طول روزهوس نمی کنید غذاهای ناسالم و پر کالری بخورید. اما کربوهیدرات های پیچیده به تنهایی به شما نیرو و انرژی نمی دهند، نیرویی که در یک دسته کربوهیدرات پروتئین (با کمی چربی در آن) موجود است. این همان چیزی است که به شما احساس سیری داده و سطح قند خون ثابت را بالا می برد.یک پیشنهاد ساده و راحت: سفیده تخم مرغ و نان تست سبوس دار یا ماست یونانی با میوه را امتحان کنید.

    4. در صبحانه نوشیدنی زیاد بخورید
    مصرف غذاهای جامد باعث می شود تا احساس سیری کنید، اما نوشیدن یک لیوان بزرگ آب در صبح نفخ را از بین می برد. اگر صبح ها همیشه آب میوه می خورید، به جای آن آب با لیمو ترش بخورید.هم عطر و طعم میوه را دارد هم بدون آن همه شکر و کالری های اضافی است.

    5. کمی ورزش کنید
    آیا از آن دسته افرادی هستید که صبح ها همیشه ورزش می کنید و برای پیاده روی و دویدن بیرون می روید یا در خانه باDVD تمرین یوگا انجام می دهید؟ به این کارتان ادامه دهید. این کار سوخت و ساز بدن را بالا می برد، میل به خوردن را از بین می برد و باعث می شود شما حس مثبت و سر زندگی و کامل بودن داشته باشید. اما اگر جزء این دسته افراد نیستید، حتماً این کار را انجام دهید. حتی 10 دقیقه کشش و نرمش، یوگا یا حتی دویدن می تواند باعث گردش خون، فعالیت و حرکت بدن و بالا بردن سوخت و ساز بدن در تمام طول روز شود.

    6. خوراکی ها (میان وعده ها)
    درست کردن ناهار برای سرکار ایده بسیار خوبی است. اما زمان زیادی می برد. بنابراین می توانید چند خوراکی و غذای سالم و کم کالری را با خودتان ببرید. انتخاب غذاهای بد و ناسالم در طول روز رژیم غذایی تان را خراب می کند. بهتر است که خودتان یک بسته بادام یا چند برش سیب با کره بادام زمینی را آماده کنید و با خودتان ببرید. در این صورت دیگر هوس نمی کنید ماست یخ زده یابستنی یا فراپاچینو (نوشیدنی قهوه یخ زده) که پر از کالری هستند، درست کنید و بخورید.

    7. تا رسیدن به محل کارتان قسمتی از راه را پیاده روی کنید
    ماشینتان را کمی دورتر از محل کارتان پارک کنید یا به جای این که سوار اتوبوس یا مترو شوید قسمتی از راه را پیاده بروید. مزایا: می توانید فعالیت بدنی داشته باشید، کمی کالری بسوزانید و انرژی لازم برای سوخت و ساز بدنتان هم تأمین می شود. به علاوه، مطالعات اخیر نشان داده افرادی که با ماشین سر کار نمی روند BMI پایین تری دارند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان