خانه

در یک روز لاغر شوید

  • ممکن است شما برای کم کردن وزن از راه های سالم و درستی استفاده نکنید،در واقع این راه شامل تصمیمگیری های زیادی در شیوه زندگی است که شما دره رروز و درهرزمانی با آن ها روبرو می شوید.هرساعت از روز فرصتی است برای انجام کاری که شما را به هدفتان نزدیکتر می کند! ما اینجا یک راهنمای شبانه روزی را عنوان می کنیم، برای این که قبل از خواب احساس کنید که لاغرتر شده اید!
    6 صبح
    بیدار شوید و یک لیوان بزرگ آب بنوشید. اینکار باعث سیری شما می شود، اما برای جلوگیری از نفخ شکم کارهایتان را در حال حرکت انجام دهید. صبحانه سبکی بخورید که حاوی کربوهیدرات و کم یپروتئین باشد،مثلاًیک نصفه موز وچندبادام، با خوردن اولین چیز سوخت و سازبدنتان شروع می شود.اگروقت دارید،ورزش کنید! ورزش صبحگاهی باعث می شود که در طول روز نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند، بتوانید بیشتر و طولانی تر کار کنید. به علاوه،این کار سوخت وساز بدنتان را بیشتر می کند،بنابراین در طول روز کالری بیشتری می سوزانید.رژیم
    7 صبح
    حرکات کششی (نرمشی) را موقع دوش گرفتن در حمام انجام دهید. باید صبحانه ی کاملی هم بخورید که شامل پروتئین و فیبر ( حداقل 10 گرم از هر کدام) باشد. نگران این نباشید که این صبحانه سرشار از کربوهیدرات (البته سالم)باشد، چون برای سوزاندن آن ها به اندازه ی کافی در طول روز وقت دارید.
    8 صبح
    ناهاری که آماده می کنید باید شامل پروتئین کم چرب، فیبر، سبزیجات تازه، غلات سبوس دار و میوه (به عنوان دسر) باشد. این ناهار یک وعده ی غذایی سالم برای کاهش وزن است.
    9 صبح
    هر وقت سر کار رسیدید یک لیوان یا بطری آب را کنارتان بگذارید و در کل صبح کم کم از آن بخورید. آب کافی در بدن باعث می شود که معده تان از گرسنگی تیر نکشد.
    10 صبح
    موقع استراحت در بین کار، میان وعده ای که دوست دارید و حاوی فیبر هم باشد بخورید. فقط کالری مصرفی اتان تا آن موقع از روز، به علاوه ی این میان وعده باید زیر 150 کالری باشد.
    11 صبح
    چند دقیقه ای وقت بگذارید برای نوشتن اطلاعات در دفتر غذایی روزانه اتان. این که چه چیزهایی خورده اید و چقدر ورزش کرده اید.با این کار متوجه می شوید که در بقیه ی روز چند کالری مجاز هستید استفاده کنید و وقتی آمار هفته ی گذشته را هم می بینید بیشتر تشویق می شوید.
    12 ظهر
     با یکی از همکارانتان به پیاده روی بروید یا اگر کار یا مأموریتی در بیرون محیط کار برایتان پیش می آید با دوچرخه بروید و یا اگر می توانید یک ست دمبل بزنید یا تمرینات قدرتی را انجام دهید. هر فرصتی برای حرکت بهتر از یک جا نشستن است.
    1 ظهر
    حالا می توانید ناهارتان را بخورید و از آن لذت ببرید! البته به همراه بهترین نوشیدنی بدون کالری: آب.
    2 ظهر
    اگر می توانید جلسه ی بعد از ظهرتان را در حال پیاده روی در اطراف ساختمان شرکت انجام دهید. چه جلسه ی تلفنی باشد چه وقتی با شخصی جلسه دارید. راه رفتن و صحبت کردن علاوه بر این که به شما کمک می کند واضح تر فکر کنید، در حال سوزاندن مقداری کالری هم هستید.تازه به همکارتان هم به همان اندازه کمک می کنید که در هوای تازه با شما به پیاده روی بیاید!
    3 ظهر
    برای این که سطح انرژی تان را تا شام حفظ کنید، می توانید یک میان وعدهی 150 کالری داشته باشید. که می تواند شامل مقدار کمی خوراکی شیرین باشد مثل دسرهایی که 150 کالری هستند، چون یک زیاده روی کوچک از پرخوری های بعدی جلوگیری می کند.
    4 بعد از ظهر
    مقداری چایی سبز را آرام آرام بخورید. کافئین درون آن به شما انرژی و نیروی کمی خواهد داد.چایی سبز جلوی اشتها را هم می گیرد و سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد.
    5 بعد از ظهر
    سعی کنید از سر کار تا خانه را پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید، البته این بستگی به آب و هوا یا فاصله ی محل کار تا خانه اتان هم دارد. با این کار نه تنها مقداری کالری می سوزانید بلکه استرس کار را که باعث پرخوری می شود را هم کاهش می دهید.
    6 بعد از ظهر
    یک شام کم کالری، پر از سبزیجات، پروتئین کم چرب، و غلات سبوس دار درست کنید. ( غذاهای گیاهی و سبزیجاتی که زیر 300 کالری باشند بهترین انتخاب هستند). بعد از این که شام آماده شد، قبل از این که بنشینید و  غذا بخورید، باقی مانده ی مواد غذایی را سر جایش بگذارید تا بعداً به آن ها ناخنک نزنید!
    7 بعد از ظهر
    همزمان که دندان هایتان را مسواک می زنید، تمرینات دو دقیقه ای تقویت عضلات باسن و ران را هم انجام دهید. این کار باسنتان را سفت می کند و از پر خوریآخر شب جلوگیری می کند.
    8 بعد از ظهر
    اگر می خواهید جلوی تلویزیون استراحت کنید، می توانید تمرینات قدرتی را هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی انجام دهید.
    9 بعد از ظهر
    وسایل ورزش و تمرینات فردا را آماده کنید، لباس خوابتان را بپوشید و قبل از خواب حرکات یوگا را انجام دهید تا خوب بخوابید.
    10 بعد از ظهر
    با هر شکل و استایلی که راحتید بخوابید، چون خواب کافی به کاهش وزن هم کمک می کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان