خانه

5 دلیل برای آنکه کفش پاشنه بلند نپوشید

  • همانطور که سارا جسیکا پارکر در سریالش به ما آموخت، هیچکس نمی تواند به اندازه کافی کفش جیمی چو (نام یک برند کفش) داشته باشد. اما قسمت عجیب این داستان اینست که این چیز هیجان انگیز و جذاب با درد و هزینه گزاف همراه است. ادامه مطلب را بخوانید تا با معایب کفش پاشنه بلند آشنا شوید.کفش، پاشنه، بلند
    1. درد:
    درد آشکارترین و بزرگترین عیب این کفش هاست که همه ما آن را تجربه کرده ایم. پوشیدن طولانی مدت کفش های پاشنه بلند به پا آسیب می زند. مهم نیست یک خانم در ظاهر چقدر شیک و موقر به نظر برسد،وقتی کفش پاشنه بلند به پا دارد او از درون کاملا احساس درد و ناراحتی خواهد کرد و آرزو می کند هرچه زودتر پاهایش را از این زجر و شکنجه نجات دهد، مشکل از آنجایی شروع می شود که درد به حدی شدید می شود که دیگر نمی توانید پنهانش کنید و در چهره شما کاملا مشخص است. در چنین شرایطی چاره ای جز در آوردن آن کفشهای آزار دهنده ندارید و مجبور خواهید بود کفشهایتان را به دست بگیرید و پابرهنه راه بروید.
    2. احتمال از دست دادن تعادلتان بیشتر میشود:
    وقتی کفش پاشنه بلند به پا دارید حفظ تعادلتان سخت است.  با پوشیدن آنها شما خودتان را برای راه رفتن روی زمین ناهموار کاملا خلع سلاح می کنید. هنگامیکه کفش پاشنه بلند به پا دارید احتمال اینکه روی بعضی سنگفرش های ناهموار  تلو تلو بخورید یا پاشنه کفشتان  بین شیارهای پل های فلزی بین خیابان و پیاده رو گیر کند زیاد است. این کار درست مثل راه رفتن روی یخ است البته بسیار دردناکتر از آن!
    3. تاندون آشیل:
     اگر مستمرا از کفشهای پاشنه بلند استفاده کنید باید منتظر آسیب دیدگی تاندون آشیل خود باشید. تاندون آشیل تاندونی است که از پاشنه پا شروع می شود و تا پشت ران ادامه دارد. وقتی کسی کفش پاشنه بلند می پوشد درحقیقت چه اتفاقی می افتد، پاشنه پا در نتیجه کشیده شدن تاندون به سمت بالا متمایل می گردد. کشیده شدن این تاندون بسیار دردناک است و هر کسی که تا به حال کفش پاشنه بلند پوشیده باشد می تواند این را شهادت دهد.
    4. قوز پنجه پا:
    قوز پنجه، رشد استخوانی اطراف پنجه پا می باشد و دلیل ایجاد آن پوشیدن کفش نا مناسب است. نتیجه آن یک بیرون زدگی زاویه دار است که به سمت پنجه پای دیگر ایجاد می شود. این عارضه ای دردناک و درعین حال بدشکل است.
    5. انگشت چکشی:
    پوشیدن کفشهای تنگ و نامناسب برای طولانی مدت می تواند باعث عارضه دائمی کوتاه شدن ماهیچه های پنجه پا به علت خم بودن مدام آنها شوند. این مساله نیز یک عارضه دردناک و مزمن است.
    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

    برچسب ها خرید , زنان , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان