خانه

5 دوست، مهربان و مفید با بدن

  • پرتقال خونی: پرتقال، سنجد، شربت، سبز، ژله
    پرتقال خونی یا پرتقال توسرخ، یکی از گونه‌های پرتقال است.
    بخش گوشتی آن به رنگ خون است این گونه معمولا از پرتقال‌های معمولی کوچکتر است، قرمز بودن رنگ این پرتقال به دلیل وجود آنتوسیانین است که رنگدانه معمولی در گل‌ها و میوه‌ها است.
    ولی در مرکبات نادر است. پوست این پرتقال معمولا سفت‌تر از انواع دیگر است و بر روی پوست انواعی از این پرتقال رنگ تیره‌ای وجود دارد.
    پرتقال خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری‌های قلبی بسیار مفید است پرتقال خونی حاوی رنگدانه‌های قرمز رنگ شفا بخشی است که دانشمندان معتقدند آب این پرتقال برای درمان بسیاری از اختلالات پزشکی از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی و حتی سندروم در روده بزرگ مفید است پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستندو رنگدانه‌های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری‌های بسیاری محافظت می‌کنند.
     مطالعات نشان می‌دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می کند و کسانیکه آب پرتقال خونی می‌نوشند در مقایسه با کسانیکه از آب پرتقال معمولی استفاده می‌کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند در یک تحقیق از میان ۲۵ داوطلبی که صبحانه مفصلی میل می‌کردند افرادی که آب میوه پرتقال خونی می‌نوشیدند به مراتب کمتر از دیگر افراد در معرض حملات قلبی و عروقی قرار گرفتند.

    شربت چای سبز:

    شربت چای سبز یه نوشیدنی فوق العاده مفید هست کسانی که دمنوش رو دوست ندارن میتونن با کمی تغییر طعم اون رو دلچسب تر کنند تو یک لیوان 2 قاشق غذاخوری چای سبز بریزید و نصف لیوان آبجوش رو روی اون بریزید و روی ظرف رو بپوشونید و بذارید کنار تا دم بیاد بعد از صافی رد کرده و نصف لیوان آب سرد روش بریزید و کمی آب لیمو و چند قاشق شکر. در آخر هم چند قالب کوچک یخ برای خنک شدن شربت توش بیاندازید به همین سادگی یه نوشیدنی خوش طعم خواهید داشت و البته پر خاصیت.

    ژله:

    برای پوست خوب است ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک و از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند برای عملکرد کاهش و افزایش وزن خوب است ژله کالری کمی دارد و برخلاف دیگر محصولات شیرین، قند آن بسیار بالا نیست سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می دهد ژله غنی از کربوهیدرات و ویتامین B است و به افزایش ایمنی بدن کمک می کند خیلی از افراد ترجیح می دهند بعد از جلسات ورزشی ویا در زمان افسردگی ژله بخورند.
    برای سلامت مو خوب است ژله منبع غنی اسید فولیک بوده که برای سلامت مو مفید است از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند به کاهش کلسترول بد کمک می کند همه می دانند که اگر سطح کلسترول بد در بدن افزایش یابد می تواند منجر به حمله قلبی شود ژله به کاهش کلسترول بد یعنی LDL کمک کرده و سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد بنابراین ژله به جلوگیری از خطر بیماری های قلبی کمک می کند برای التهاب و ورم مفاصل خوب است ژله از ژلاتین طبیعی تهیه شده است که می تواند نرمی مفاصل را افزایش داده و از التهاب و ورم مفاصل جلوگیری کند ژله همچنین می تواند تورم ناشی از درد مفاصل را کاهش دهد استرس را کاهش می دهد امینواسیدهای ضروری در ژله می تواند استرس را کاهش دهد همچنین می تواند نشانه های ضعیف افسردگی در زنان را کاهش دهد ناهنجاری های پوست را کاهش می دهد ژله رده هایی از اینوزیتول و نیاسین دارد که از برخی از ناهنجاری های پوستی جلوگیری میکند در حقیقت مصرف مکرر ژله به کاهش ناهنجاری هایی نظیر آکنه و روزانه نوعی بیماری مربوط به بینی و گونها که ضایعات آکنه مانند، گشاد شدگی مویرگها مشخص می شود را کاهش می دهد.

    سنجد(درمان پوکی استخوان):

    پوکی استخوان یا بیماری خاموش چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده  و از هر ۴ زن بالای ۲۵ سال ۱ نفر مبتلاست ولی اخیرا یک درمان ساده و عالی برای آن پیدا شده هر روز صبح ناشتا ۳ قاشق مرباخوری پودر سنجد شامل پوست، گوشت و هسته  را در یک لیوان شیر داغ زده و نوش جان کنید از عطاری های مطمئن فقط این پودر را خریده و در یخچال نگه داری کنید بخصوص برای افراد مسن که با یک زمین خوردن ساده دچار شکستگی شده و ممکن است در اثر عمل جراحی دچار آمبولی و فوت شوند.

    شنبلیله(خواص دارویی):

    شنبلیله دارای خواص اثر تقویتی، ملین، اشتهاآور، خلط آور و ضدتب، محرک جریان شیر و کاهنده قندخون است همچنین این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامین D است شنبلیله یک داروی گوارشی تلخ است و می‌توان آن را در بیماری قند و به صورت موضعی در التهابات پوستی مصرف کرد جوشانده دانه‌های این گیاه برای نرمی پوست و همچنین رفع تحریکات جلدی به کار می‌رود به این منظور می‌توان جوشانده آن را به شکل کمپرس به کار برد دانه‌های شنبلیله به لحاظ دارا بودن برخی عناصر همچون آهن در درمان ضعف عمومی بدن بسیار موثر است جوشانده دانه‌های این گیاه اگر به صورت غرغره مصرف شود و در رفع ورم لوزه‌ها بسیار مفید و موثر است، همچنین از جوشانده آن برای افزایش میزان شیر در دوران شیردهی می‌توان استفاده کرد پودر گیاه را می‌توان به صورت خمیر درآورده و روی کورک و دُملهای چرکی پوست قرار داد.
     دانه‌های شنبلیله که مهم‌ترین قسمت دارویی این گیاه است با باز کردن مجاری عروق خون، از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند این گیاه سرشار از آهن است. پزشکان مصرف این گیاه را به افرادی که مبتلا به کم خونی، کمبود آهن و کمبود هموگولوبین خون اند، توصیه می‌کنند این گیاه علاوه بر ایران در هند ایتالیا واسپانیا کشت می‌شود شنبلیله را بعد از شستن خشک کرده خرد کنید روزی ۳ بار به مقدار یک قاشق مربا خوری با ماست مخلوط کرده میل نمایید برای پایین اوردن قند خون بسیار موثر می‌باشد.

    گردآورنده: زیباکده

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان