خانه

5 روش برای ترک کردن فست فود

  • آیا عادت دارید هر هفته بیرون از خانه و در رستوران غذا بخورید؟ آیا به ندرت در خانه آشپزی می کنید؟ آیا فریزرتان پر از غذاهای آماده است؟ اگر جوابتان مثبت است، یعنی در خوردن فست فودها زیادی روری میکنید.فست فود، آماده، انرژی
    در اینجا چند روش برای ترک این عادت را معرفی خواهیم کرد:

    1. بیشتر در خانه آشپزی کنید
    یکی از بهترین راهها برای کنار گذاشتن عادت خوردن فست فود، آشپزی کردن در خانه است. وقتی به آشپزی کردن در خانه عادت کردید خواهید دید که چقدر کار آسان و به صرفه ای است. اگر خودتان آشپزی کنید می توانید دستور پخت های متنوع را امتحان کنید و از خلاقیت و ابتکارتان بهره بجویید. پس اولین قدم را بردارید و خودتان آشپزی کنید تا کمتر سراغ فست فودها بروید.

    2. بودجه مشخصی را برای غذا خوردن بیرون خانه اختصاص دهید
    یکی از دلایلی که باعث می شود زیاد بیرون از خانه غذا بخورید  اینست که برای هزینه ای که می کنید محدودیتی تعریف نکرده اید. مقدار پولی که هر ماه برای غذا خوردن بیرون از خانه صرف می کنید را محاسبه کنید. به مدت یک ماه بودجه تان را به همان مقدار محدود کنید و ببینید چه تغییری اتفاق می افتد. درست کردن یک صورتحساب از هزینه های بیرون غذا خوردن به صورت اتوماتیک باعث می شود کمتر سراغ فست فود فروشی ها بروید. برای تشویق کردن خودتان، مقدار پولی که با نخوردن فست فود پس انداز کرده اید را صرف خرید چیزهایی که دوست دارید بکنید.

    3. اشتهایتان را با خوردن میوه کنترل کنید
    ترک کردن فست فود چیزی نیست که یک شبه ممکن باشد. پس باید برای آن جایگزینی پیدا کنید. بهترین جایگزین میوه است. دفعه بعدی که هوس خوردن فست فود کردید از یخچالتان کمی میوه بردارید و بخورید. برای خوشمزه تر کردن میوه ها می توانید به آنها ادویه هایی که دوست دارید بیفزایید یا آنها را با خامه بخورید.

    4. در فریزرتان غذاهای آماده نگه ندارید
    شاید یکی از مهمترین دلایل افراط در مصرف فست فودها محتویات فریزرتان باشد. اگر این عادت بد را دارید که سیب زمینی آماده سرخ شدن، هات داگ، چیپس، سوسیس و حلقهای پیاز سوخاری آماده را در فریزر قرار می دهید، حتما زیاد پیش می آید که در شرایطی که عجله دارید به جای غذا درست کردن سراغ فریزرتان بروید. پس سعی کنیدمشکل را از ریشه حل کنید یعنی اصلا فست فود نخرید تا در فریزرتان نگه دارید. از این به بعد وقتی خیلی گرسنه شوید دنبال غذای دیگری برای خوردن خواهید بود زیرا در خانه فست فود ندارید.

    5. به طور مشخص هدفتان را از ترک فست فود مشخص کنید
    اینکه خوردن فست فود را کنار بگذارید واقعا فکر خوبی است. اما مشخص کردن هدف باعث می شود راحت تر به آن برسید. از خودتان بپرسید که چرا می خواهید فست فود خوردن را ترک کنید. آیا می خواهید وزن کم کنید؟ آیا به دنبال داشتن روش بهتری برای زندگی کردن هستید؟ آیا برای سلامتی قلبتان می خواهید این کار را بکنید؟ یا می خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید؟

    6. فست فود خوردن را یک روزه ترک نکنید
    به جای ترک کردن این عادت به صورت ناگهانی سعی کنید خوردن آن را به تدریج کم کنید. اگر به صورت ناگهانی اینکار را انجام دهید بیشتر نسبت به آن ولع پیدا می کنید. پس کم کم این عادت را کنار بگذارید تا بتوانید روی آن کنترل داشته باشید و پس از آن کاملا خوردن فست فود را ترک کنید.


    مترجم اختصاصی سایت: سمانه صادقی

       3

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان