خانه

روش پخت استیک نرم و ترد

  • همیشه این سوال برای ما پیش می آید که چرا استیک های رستوران ها نرم و خوشمزه هستند ولی استیک هایی که در خانه درست می کنیم سفت می شوند و قابل خوردن نیستند.امروز می خواهیم چند تکنیک برای پخت یک استیک نرم و لذیذ را به شما آموزش دهیم.

    ابتدا باید برای استیک از گوشت مناسب استفاده کنید.بهترین انتخاب راسته گوساله و یا فیله گوساله است.اگر دوست دارید استیک شما مغز پخت شود ، می توانید گوشت خود را بکوبید.سپس آن را یه فلفل سیاه ، پودر سیر و پیاز و کمی نمک مزه دار کنید و اجازه دهید یک ساعت در این مواد باقی بماند. دقت کنید که گوشت شما کاملا خشک نشود چون پس از پخت سفت می شود.گوشت را در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی و در دار قرار دهید و آن را در یخچل قرار دهید.برای اینکه مواد بیشتر در استیک نفوذ کنند ، آن ها را با چنگال سوراخ کنید.استیک

    برای سرخ کردن استیک از ماهیتابه چدن استفاده کنید تا گرمای بالایی جذب کند.پس از گرم شدن ماهیتابه ، دو طرف استیک را با مقدار زیادی کره بپوشانید و در آن قرار دهید.حتما صبر کنید تا یک طرف استیک کامل سرخ شود و بعد آن را بچرخانید تا استیک شما آب نندازد و سفت نشود.

    هرگز از گوشت تازه برای استیک استفاده نکنید.حتما از گوشتی که 10 تا 15 روز از زمان آن گذشته است استفاده کنید.در زمان پخت استیک ، نمک به آن اضافه نکنید و آن را در هنگام سرو روی آن بپاشید.

    سعی کنید اگر گوشت شما یخ زده است ، برای آب شدن در یخچال قرار دهید تا به صورت آهسته آب شود تا بعد از پخت نرم تر شود.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها آشپزخانه ,
       89

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان