خانه

5 روش خانگی برای سفیدتر کردن دندان ها

  • دندان هایی که مثل مروارید می درخشد ، آرزویی است که بیشتر ما آن را در خیال خود داریم و در این زمینه کارهای بسیاری انجام می دهیم.دوست داریم که دندان های ما هم مثل بازیگران و مدل ها بدرخشد و توجه بقیه را جلب کند.می توان با استفاده از مواد شیمیایی تا حدی به این هدف برسیم ولی استفاده از این مواد هم دارای ریسک زیادی است.ولی ما می خواهیم چند روش خانگی را به شما بگوییم.پس با ما همراه شوید تا دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید.

    1.سیب و خیار بخورید.
    میوه هایی که ترد هستند و باید گاز زده شوند ، با کمک بزاق دهان به سفید شدن دندان کمک می کند.همچنین سیب دارای ماده ای به اسم اسید مالیک است که در بیشتر مواد سفید کننده دندان برای اط بین بردن لکه های زرد استفاده می شود.خوراکی هایی مثل هویج ، کرفس ، توت فرنگی و کلم بروکلی نیز همین خاصیت را دارند.دندان

    2.از نخ دندان استفاده کنید.
    خیلی از ما نمی دانیم که استفاده از نخ دندان نیز به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد.باقی ماندن مواد در بین دندان ها باعث زردی و بعد باعث پوسیدگی دندان ها می شود.سعی کنید استفاده از نخ دندان نیز مثل مسواک زدن جز کارهای روزانه شما شود.

    3.از نی استفاده کنید.
    سعی کنید در هنگام نوشیدن چای ، قهوه ، نوشابه و آبمیوه های رنگی از نی استفاده کنید تا این مواد رنگی برخورد کمتری با دندان های شما داشته باشد.چون امکان این که بعد از هربار نوشیدن این موارد مسواک بزنید ، نیست .سعی کینید بعد از نوشیدن آنها ، یک لیوان آب بنوشید تا اثر آن را کاهش دهد.

    4.دندان های خود را با پوست موز ماساژ دهید.
    پوست موز حاوی عناصر پتاسیم و منیزیم است و این مواد در سفیدی دندان ها تاثیر شگفتی دارد.در هفته دو یا سه بار پوست موز را به مدت 10 دقیقه روی دندان های خود ماساژ دهید و بعد از چند هفته اثر آن را مشاهده کنید.

    5.با جوش شیرینی و آبلیمو مسواک کنید.
    جوش شیرین را با آبلیمو مخلوط کنید و آن را هفته ای یکبار مسواک کنید.هرگز این کار را بیشتر از یکبار در هفته انجام ندهید چون ممکن است مینای دندان را از بین ببرد.قبل از این کار با دندان پزشک خود مشورت کنید.

    سعی کنید بعد از مسواک زدن مطمئن باشید که دندان ها تمیز شده اند.حتما بعد از غذاهای چسبناک مسواک بزنید و هیچ وقت بدون مسواک زدن به رختخواب نروید حتی اگر خیلی خسته و خواب آلود بودید.هر چند ماه هم برای چک کردن دندان ها پیش دندان پزشک خود بروید.

    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها زیبایی , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان