خانه

5 مزیت نپوشیدن کفش پاشنه بلند

  • گاهی اوقات باید قید پوشیدن کفش پاشنه بلند را بزنید، در غیر این صورت دچار مشکلات جدی می شوید.شاید با پوشیدن این کفش ها قد بلند تر به نظر برسید، اما مشکلاتی مثل تاول پاها یا پینه ی پا (بونيون:كج شدن شست پا به سمت انگشتان ديگر پا) را نباید نادیده گرفت. در این مقاله 5 مزیت نپوشیدن کفش پاشنه بلند را عنوان می کنیم تا بیشتر متوجه شوید چرا نباید این کفش ها را بپوشید (یا حداقل وقتی می خواهید به یک مهمانی بروید، کفش پاشنه بلند را همراه خودتان ببرید و موقع شروع مهمانی آن را عوض کنید).

    1. بلند تر شدن ماهیچه های پاهاکفش پاشنه بلند
    شاید با پوشیدن کفش پاشنه بلند، قدتان کمی بلندتر به نظر برسد، اما اگر آن ها را نپوشید،ماهیچه های پای شما واقعاً بلندتر می شود. محققان دریافتند افرادی که همیشه کفش های پاشنه بلند می پوشند، نه تنها قدم های کوتاه تری دارند، بلکه ماهیچه های ساق پایشان نیز کوتاه تر می شود. به خاطر این که وقتی با این کفش ها راه می روید، کلوزنتان روی نوک پاها و انگشتان است، پاشنه و مچ پای شما زمان زیادی از سطح زمین فاصله داشته و حالت و امتداد طبیعی خود را از دست می دهد.تمرین هایی مثل کشش، فوم رولینگ (foam rolling)، و از همه مهم تر راه رفتن با کفش های تخت، راحت و نرم، باعث می شود ماهیچه های ساق پا به حالت طبیعی خود برگردند.

    2. کمر سالم
    کفش های پاشنه دار به خاطر این که موقع راه رفتن باعث می شوند لگن شما کمی به اطراف متمایل شود، باسن شما را زیباتر و برجسته تر نشان می دهند. اما با این کار به ناحیه کمر و ستون فقرات و عضلات آن ها فشار زیادی وارد می شود. بعضی از زنانی که کفش پاشنه بلند می پوشند، ممکن است حتی دچار مشکل اسپوندیلولیستزی (سر خوردن مهره یا لغزش یکی از مهره های جلو روی دیگری)، در نتیجه آسیب عصبی و درد شوند. به هر حال اگر این کفش ها را نپوشید ستون فقرات شما به طور خودکار به حالت اولیه خودبرگشتهو فشار وارد شده به پایین کمر و درد آن کاهش پیدا می کند. حتی مشکلات مربوط به اسپوندیلولیستزی نیز رفع می شود.

    3. رفع آسیب های وارده به پاشنه پا
    پوشیدن کفش پاشنه بلند نه تنها ماهیچه ی ساق پا را کوتاه می کند، بلکه تاندون های پاشنه را نیز کوتاه تر می کند. وقتی یک دفعه کفشتان را عوض کنید و کفش تخت بپوشید، پای شما به یک زاویه 90 درجه بر گشته و فشار زیادی به تاندون هایی که سفت شده اند، وارد می شود. در افراد مبتلا به التهاب غلاف کف پا یا فاشیتپلانتار (التهاب یک باند ضخیم از بافت فاشیتپلانتار نامیده می‌شود)که در قسمت زیرین پا تا پاشنه قرار گرفته و در واقع پاشنه را به انگشتان پا متصل  می کند، درد فعلی پاشنه را بدتر می کند. برخی دیگر از افراد نیز برای اولین بار دچار پاشنه درد می شوند. اما با نپوشیدن این کفش ها، تاندون ها به طول طبیعی خود برگشته و درد پاشنه ها نیزاز بین می رود.

    4. بهبود زانوهای آسیب دیده
    درست است وقتی کفش پاشنه دار می پوشید باسنتان برجسته تر دیده می شود، اما در این حالت مرکز ثقل و سنگینی شما از جایی که به طور طبیعی باید باشد، به سمت جلو تغییر می کند. یعنی فشار اضافی روی تاندون ها و ربات های زانوی شماست.  

    5. بهتر شدن تعادل
    اگر مدام کفش پاشنه بلند بپوشید، ممکن است به راحتی بیفتید، حتی اگر یک روز تصادفاً کفش تخت پوشیده باشید! مطالعات نشان داده که اگر چند سال به طور مداوم کفش پاشنه بلند بپوشید، نیروی بین ماهیچه های دو طرف مچ پا و جلو و عقب،دچار عدم تعادل و ناهماهنگی شده و در نتیجه مچ پا دچار بی ثباتی می شود. پوشیدن کفش های تخت باعث می شود عضلات داخل و اطراف مچ پا به طور طبیعی کار کرده و تعادل و ثبات مچ پا بهتر شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان