خانه

5 نشانه ای که فکر میکنید بیمار شده اید در حالی که بیمار نیستید

  • اغلب ما انسان ها مسلما فصول سرما را همراه با آنفلوآنزا و یا سرما خوردگی ها سر کرده ایم یا زکام شده ایم . در واقع این بیماری ها از زمان های بسیار دور بوده اند و هنوز اطلاعات کافی در مورد چگونه لباس پوشیدن و یا مقابله با این نوع بیماری ها در دسترس وجود ندارد.
     در این مقاله 5 تفکر نیمه صحیح را در مورد شبه بیماری ها مطرح میکنیم .

    1. بیرون رفتن با موهای خیسبیماری
    بیرون رفتن با موهای خیس در فصل سرما موجب ایجاد علائم سرماخوردگی در افراد میشود اما واقعیت امر این است که این علائم،نشانه بیماری نبوده و یک شبه آنفلونزا است .چرا که همه  سرماخوردگی ها  به دلیل سرایت ویروس ها از فرد بیمار به فرد سالم دیگری ایجاد میشوند. بنابراین در این نوع از موارد هیچ گونه مانعی برای ارتباط  این افراد  با افراد دیگر نمیباشد چرا که در این شبه بیماری ویروسی  در بدن وجود ندارد  که به کس دیگری سرایت شود.

    2.پوشیدن لباس بیشتر و ضخیم تر هیچ کمکی به شما نمیکند.
    اگر جزو افرادی هستید که در هوای سرد احساس سرمای زیادی نمیکنید و به اصطلاح گرمایی هستید بنابراین لزومی ندارد از لباس های ضخیم بسیاری برای جلوگیری از بیمار شدنتان بر تن کنید چرا که سرما خوردگی یک نوع بیماری است که از طریق تماس و یا صحبت کردن با افراد دیگری که این ویروس را در بدن خود دارند منتقل میشود. بنابراین برای جلوگیری از سرماخوردگی پوشیدن چند لایه لباس روی هم هیچ کمکی به سرما نخوردن شما نخواهد کرد.

    3. واکسن بزنید.
    برای جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا به بدن کافیست واکسن آن را که ویروس مرده آنفلوانزا میباشد را تزریق کنید.چرا که تزریق این واکسن شما را از مبتلا شدنتان به بیماری آنفلونزا که در واقع حامل ویروس زنده انفلوانزا است نجات می دهد. البته ممکن است در مدت کوتاهی بعد از تزریق این واکسن با عوارضی مانند  درد عضلانی ،تورم ، تب خفیف و یا سردرد رو به رو شوید که اینها همگی نشانه ایمن شدن بدنتان نسبت به این بیماریست.اگر طی دو هفته بعد از واکسینه شدن بیمار شدید به هیچ وجه نگران نباشید چرا که بدنتان هنوز نسبت به این بیماری مقاوم نشده است و مسلما تاثیراتش را بعد از این مدت کوتاه مشاهده خواهید کرد.

    4. آیا مصرف ویتامین C شما را از سرماخوردگی باز میدارند ؟!
    در بسیاری از افراد این ذهنیت وجود دارد که با گرفتن ویتامین c  بیشتر در زمان های سرماخوردگی میتوانند به درمان این بیماری کمک کنند. اما در طی تحقیقاتی که در سال 2013 در رابطه با این موضوع انجام شد محققان متوجه شدند که مصرف زیاد ویتامین c  به درمان این بیماری کمکی نمیکند اما ممکن است طول دوره ی این بیماری را کمتر کند. در واقع مصرف مکمل هایی مانند ویتامین c سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و با عفونت هایی که ممکن است در بدنتان رخ بدهند مبارزه میکنند اما هیچ دلیل علمی مبنی بر اینکه مکمل ها میتوانند شما را از سرماخوردگی محافظت و مراقبت کنند وجود ندارد.

    5. در مجاورت فرد بیمار بودن
    مطمئنا اگر فرد بیمار افراد اطرافش را از بیماری خود آگاه سازد با این روند میشود از مبتلا شدن دیگر افراد هم تا حدودی جلوگیری کرد اما اینکار هم نمیتواند افراد را صد در صد از ابتلا باز دارد . البته طبق گزارش انجمن ریه در آمریکا افراد میتوانند به محض اینکه متوجه بیماری خود شدند بعضی اقدامات را درجهت پیشگیری از رشدش انجام دهند یعنی از زمانی که علائم شروع به نمود میکنند اگر از روند رشدش پیشگیری نشود 7-5 روز بعد از نمود علائم ، فرد کاملا تبدیل به یک بیمار میشود.البته نباید فراموش کرد که هر گونه تماس پوستی با یک بیمار ویا تماس با اشیا یی که  بیماراز آنها استفاده میکند میتواند ویروس را به فرد سالم منتقل کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان