خانه

5 نکته برای استفاده از مرطوب کننده برای انواع پوست

  • استفاده از مرطوب کننده ، بهترین راه برای جوان نگه داشتن پوست است و بستگی به نوع پوست شما و سن تان ، استفاده از آن متفاوت است.از پوست خشک و معمولی تا چرب و حساس، مرطوب کننده باعث می شود پوست شما بافت جدید بسازد و پوستتان آبرسانی شود.

    به طور کلی ، بهترین روش مراقبت از پوست ، شستن آن با آب ولرم ، تمیز کردن پوست یک یا دوبار در روز و استفاده از مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب است.این نکته بسیار مهم است که هر فردی نسبت به نوع پوست خود از مرطوب کننده استفاده کند.مرطوب کننده

    1.برای پوست های چرب
    اینکه پوست چرب احتیاج به مرطوب کننده ندارد ، یک طرز فکر اشتباه است چون هر پوستی احتیاج به مرطوب کننده دارد.اگر شما پوست چرب دارید ، ایتدا صورت خود را از گرد و غبار و چربی مواد آرایشی پاک کنید و سپس از مرطوب کننده با پایه آب رسان و فاقد چربی استفاده کنید.

    2.برای پوست های خشک
    مرطوب کننده اکسیر جوانی برای پوست های خشک است و باید از مرطوب کننده هایی که دارای مواد هیدراته هستند استفاده کرد.بهترین مزطوب کننده ها برای پوست های خشک شامل روغنهای طبیعی مانند روغن دانه انگور ، روغن زیتون و لانولین است تا به مدت طولانی روی پوست باقی بماند.

    3.برای پوست های معمولی
    استفاده از مرطوب کننده با پایه آب رسانی بهترین گزینه برای پوست های معمولی است.مرطوب کننده باعث می شود صدماتی که ممکن است از طریق عوامل خارجی مانند اشعه ماورا بنفش ، آلودگی ، گرد و غبار و ... به پوست وارد کنند ،جلوگیری کند.بهترین مرطوب کننده ها با ترکیبات روغن هسته انگور ، جوجوبا و الکل است و بهتر است بعد از حمام استفاده شود.

    4.برای پوست های حساس
    برای پوست های حساس،انتخاب مرطوب کننده باید با حساسیت بیشتری انجام شود چون ممکن واکنش های آلرژیک ، سوزش ، قرمزی و دیگر مشکلات پوستی ایجاد شود و بهتر است شامل آلوورا یا بابونه باشد و حاوی رنگ و رایحه نباشد.

    5.نسبت به سن
    زمانی که سن شما بالا می رود ، پوستتان قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و خشک می شود.برای همین مهم است که در مرطوب کننده آنتی اکسیدان وجود داشته باشد تا با چین و چروک مبارزه کند.هر چه سن شما بالاتر می رود ،پوست شما کلاژن کمتری تولید می کند و آسیب پذیرتر می شود.

    به طور خلاصه برای استفاده از مرطوب کننده باید به نوع پوست و سنتان توجه کنید تا همیشه پوست زیبا و درخشان داشته داشته باشید.

    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها آرایش , زیبایی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان