خانه

5 نکته برای تنها سفر رفتن

  • تنهاسفر رفتن یک تجربه فوق العاده است که هر کس حداقل یک بار در زندگی اش باید آن را تجربه کند. وقتی تنها سفر می کنید، این شما هستید که تصمیم می گیرید می خواهید چه کارهایی بکنید. کسی شما را وادار به انجام کاری نمی کند. وقتی تنها سفر می کنید، دوستان زیادی هم پیدا می کنید و افرادی را ملاقات می کنید که در شرایط دیگر امکانش وجود ندارد.وقتی گروهی سفر می کنید یا با کسی که باید حواس و توجه تان به آن ها باشد،  ممکن است اتفاقات جالبی را که در اطرافتان می افتد از دست بدهید. با این که سفر تنها پر از سرگرمی و لذت است، اما باید اقدامات و پیش بینی های لازم را انجام دهید چون خطرات خودش را دارد. در این متن چند نکته را برای سرگرمی و امنیت بیشتر، برای تنها سفر رفتن، عنوان کردیم.

    برنامه سفرتان را با یکی از اعضای خانواده یا دوستتان در میان بگذارید و از هر تغییری آن ها را آگاه کنیدمسافرت
    اگر می خواهید تنها سفر کنید باید اول برنامه هایتان را تنظیم کنید و بدانید کجا می روید یا می خواهید چه کار کنید. اگر اتفاقی برایتان بیفتد، پدر مادرتان یا یکی از اعضای خانواده تان باید بتواند با خبر شود. برنامه سفرتان را از قبل تنظیم و مشخص کنید تا آن ها هم بدانند و از شما خبر داشته باشند.از هر جایی که هستید به آن ها زنگ بزنید یا ایمیل بفرستید تا اگر خواستیدبه جای دیگری بروید آنهاهم بدانند یا وقتی به جای جدیدی رفتید به آن ها هم اطلاع دهید.

    پول نقدتان را در دسترس و جلوی دید نگذارید
    موقع تنها سفر کردن، این بدترین کار است. سعی کنید پول نقد زیای همراهتان نباشد. فقط مقدار پولی را که در آن روز نیاز دارید پیش خودتان نگه دارید و بقیه را در یک جای امن پنهان کنید یا به اندازه نیازتان از بانک پول بگیرید. اگر جای امنی برای نگهداری کارت هایتان دارید، آن ها را آن جا بگذارید و هر جا که می روید با خودتان نبرید. پول ها را در قسمت های مختلفی از وسایلتان نگه دارید و فقط مقداری را که نیاز دارید دربیاوریدو جلوی غریبه ها آن ها را نشمارید.

    اگر کسی خواست شما را همراهی کند یا بیشتر در مورد شما بداند، طوری رفتار کنید که فکر کند چند نفر دیگر هم همراهتان هستند و با آن ها قرار دارید
    هیچ وقت به غریبه ها نگویید که تنها سفر می کنید. همیشه بگوئید که خانواده یا دوستانتان را چند ساعت بعد یا چند روز بعد ملاقات می کنید. طوری وانمود کنید که تنها نیستید یا گروهی مسافرت می کنید. وقتی بقیه بدانند که تنها نیستید، کمتر احتمال دارد کسی اذیتتان کند یا برایتان مزاحمت ایجاد کند.

    لباس هایی که جلب توجه می کند نپوشید
    تا جایی که امکان دارد سعی کنید مناسب با محیط لباس بپوشید و مثل بقیه باشید و خودتان را با پوشیدن لباس هایی که مناسب آن محیط نیست تابلو نکنید. وقتی تنها سفر می کنید آسیب پذیر تر هستید پس سعی کنیدکمتر توجه کسی را به خودتان جلب کنید. از طلا یا جواهرات گران قیمت استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد ساده باشید، لباس و زیور آلات و آرایشتان هم ساده باشد. بیشتر کشورها برای زنانی که تنها سفر می کنند خیلی مناسب نیستند و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که امن سفر کنید.

    با دوربین یا گوشی گرانتان جلب توجه نکنید
    همیشه در مکان های توریستی افراد سودجو و دزدهایی وجود دارند که توریست ها را تحت نظر می گیرند. گوشی یا دوربین ارزان ببرید و فقط وقتی که لازم است ازآن ها استفاده کنید. وقتی نمی خواهید استفاده کنید آن ها را در کیفتان بگذارید. این طوری توجه کسی را به خودتان جلب نمی کنید. هیچ وقت دوربین را از شانه هایتان آویزان نکنید چون به راحتی می توانند بند آن را ببرند. چون تنها هستید، کسی نیست که مواظب لوازمتان باشد یا حواسش به شما باشد.اگردوست داریدخاطرات به یاد ماندنی و زیبایی از سفرتان داشته باشید، باید بتوانید شاد و در امنیت سفر کنید. نهایت سعی خودتان را بکنید که امنیت داشته باشید و تا جایی که ممکن است دیگران را از محل اقامتتان آگاه کنید. هیچ بسته یا هیچ چیزی را از غریبه ها قبول نکنید و در مورد غذاهایی که به شما تعارف می کنند احتیاط کنید.

    مترجم اختصاصی سایت زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زندگی , سفر ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان