خانه

ایرانگردی(شهر اصفهان را بشناسید)

  • مشخصات استان اصفهان:استان، اصفهان، شهر، سوغات
    استان اصفهان با مساحتی حدود ۱۰۵۹۳۷ کیلومتر مربع در مرکز ایران واقع شده و از شمال به استان‌های مرکزی، قم و سمنان، از جنوب به استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، از غرب به استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری و از شرق به استان های یزد و خراسان محدود است. بر اساس آخرین تقسیمات كشوری، اصفهان دارای 17 شهرستان، 60 شهر، 37 بخش و 116 دهستان و مركز آن شهر اصفهان است.
    مرکز استان : اصفهان
    سوغات و صنایع دستی استان اصفهان:

    استان‌ اصفهان‌ مظهر مهم‌ترين‌ كانون‌ صنايع‌ دستي‌ ايران‌ است‌. در اين‌ استان‌ علاوه‌ برصنايع‌ سنتي‌ استان‌ اصفهان‌، توليد ديگر صنايع‌ دستي‌ مهم‌ ساير مناطق‌ و استانهاي‌ ايران‌ نيز رواج‌ دارد. توليدات‌صنايع‌ دستي‌ استان‌ اصفهان‌ به‌ دليل‌ رونق‌ نسبي‌ صنعت‌ توريسم‌ بازاري‌ درخور توجه‌ دارد.مهمترين‌ صنايع‌ دستي‌ رايج‌ استان‌ اصفهان‌ عبارتند از: قالي‌ بافي‌، زري‌ بافي‌، قلم‌ كاري‌، ميناسازي‌، خاتم‌سازي‌، منبت‌ كاري‌، قلم‌ زني‌، نقره‌ كاري‌، زيورآلات‌ زنانه‌، كاشي‌، سراميك‌ كه‌ همراه‌ با سوهان‌ و گز... در شمارسوغاتي‌هاي‌ مهّم‌ استان‌ اصفهان‌ به‌ شمار مي‌آيند.

    منبع: سایت ایران پدیا
    گردآورنده: سایت زیباکده

     

    برچسب ها تعطیلات , سفر , گردشگری ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • ببوری ۱۳۹۲/۹/۸
    اصفهان نصف جهان
  • AZADEH REZAEI ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    با سلام
    اطللاعات خوبی نوشته شده برای کسانی که هرگز اصفهان رو ندیدند ولی اصفهان شهری است که باید رفت و دید و قطعا می توان گفت ارزش دیدن دارد چون ارزش تاریخی ان بسیار بالاست درضمن سوغاتی هایی که هم می توان از اصفهان خرید گز وپولکی ونبات اصفهان بی نظیر وشاید کم نطیر باشد
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان