خانه

5 نکته برای کاهش استرس دوران بارداری

  • دوران بارداری دوران شگفت انگیزی است، امابرای هر زنی دورانِ پر استرسی هم هست.در این دوران هورمون های او به هم می ریزد و بایدبا این تغییرات در بدنش مقابله کند.نه فقط مقابله با فشار و استرس فیزیکی راه رفتن و چرخیدن با یک شکم بزرگ، بلکه باید با تغییر احساسات درونی و ذهنی اش هم کنار بیاید.اگر بچه های دیگری هم داشته باشد و مجبور باشد به آن ها و کار خانه هم رسیدگی کند،استرسش بیشتر می شود. در این دوران خیلی راحت دچار استرس می شوید و خیلی زود از کوره در می روید. به جای این که زندگی را برای خودتان و اطرافیانتان سخت کنید، این راه ها را امتحان کنید تا بتوانید با استرس دوران بارداری کنار بیایید.

    1. مسائلی که از همه بیشتر شما را دچار استرس می کند شناسایی کنید و سعی کنید آن ها را از خودتان دور کنیدبارداری
    ممکن است شما به خاطر تغییراتِ بدنتان دچار استرس شوید، ممکن است به خاطر افزایش وزن و تغییر اندامتان دچار استرس شوید، ممکن است به خاطر تمیز کردن خانه یا مراقبت از بچه های دیگر دچار استرس شوید. چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند شما را دیوانه کند! چیزی را که از همه بیشتر شما را دچار استرس می کند شناسایی کنید. آن وقت راحت تر می توانید روی آن مسئله کار کنید و کمتر دچار استرس شوید.

    2. زمانی که احساس ضعف و ناتوانی می کنید از کسی کمک بخواهید
    شاید شما در تمام طول زندگیتان مستقل و خودکفا بوده اید، اما زمانی که باردار هستیدبهتر است از اطرافیانتان کمک بخواهید. می توانید از مادر، پدر، خواهر و برادر یا دوستانتان بخواهید که در کارهای روزمره به شما کمک کنند. می توانید از همسرتان بخواهید که کارهای خانه را انجام دهد و ساعت های کاریتان را در اداره کم کنید.

    3. زمانی را برای استراحتتان اختصاص دهیدو به خودتان برسید
    همیشه به خاطر داشته باشید حتی اگر شما هم در خانه نباشید زندگی در جریان خواهد بود.شاید فکر کنید همسرتان بدون شما درمانده می شود، اما او بدون شما هم می تواند همه چیز را به خوبی اداره کند. سعی کنید به یک مرکز اِسپا (Spa) بروید. هر اندازه که دوست دارید استراحت کنید و به خودتان برسید.در این دوران باید هر کاری را برای رفاه و آسایش خودتان انجام دهید.

    4. پیاده روی طولانی داشته باشید
    وقتی در دوران بارداری دچار استرس می شوید،پیاده روی طولانی با قدم های آهسته نیز به شما کمک می کند. در حالت عصبانیت و قهر از خانه بیرون نروید و عصبانیتتان را روی زانوهای بیچاره اتان خالی نکنید! به آرامی و قدم زنان برای پیاده روی بروید. این پیاده روی ها شما را کاملاً آرام می کند و استرستان را کم می کند.

    5. به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید
    موسیقی خیلی خوب می تواند استرستان را از بین ببرد. اگر آهنگ یا گروه خاصی را دوست دارید، به آن آهنگ گوش دهید یا به آهنگی گوش دهید که به شما آرامش می دهد.چون استرستان را کم کرده وخیلی آرامتان می کند.

    استرس در دوران بارداری هم برای شما و هم برای نوزاد مضر است. نگذارید استرس بر سلامت شما و کودکتان تأثیر بگذارد، چون هر دوی شما باید شاد و سالم باشید. هرگز به کسی اجازه ندهید که شما را عصبانی کند و تا جایی که ممکن است چیزهایی که شما را دچار استرس می کند از خودتان دورکنید. دوران بارداری دوران زیبایی است و باید تا جایی که می توانید از آن لذت ببرید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها بارداری , زنان , زندگی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان