خانه

5 پرسش مهم از خانم ها:

  • 5پرسش مهم از خانم ها:

     
    1- موهای‌تان را هر چند وقت یک‌بار کوتاه می‌کنید؟
    کوتاه کردن مرتب موها بهترین راهی است که می‌توانید موخوره‌ها را از بین ببرید. پس  اگر می‌خواهید موهایی سالم داشته باشید هر ۴ تا ۶ هفته يك‌بار حتما به آرایشگاه سر بزنید. اگر موهایی بلند دارید، باید از حالت‌دهنده و كرم مو استفاده کنید تا آنها را از آسیب‌های احتمالی محافظت کنید. اگر هم احساس می‌کنید موهای‌تان شکننده شده‌است، آنها را کوتاه کنید یا از آرایشگرتان بخواهید برای شما از نوعی کاندیشنر عمیق و قوی مو استفاده کند.


    2- شما چگونه موی‌تان را سشوار می‌کشید؟
    قبل از این‌که باد سشوار را روی موهای‌تان بگیرید اول آن را روی دست خود امتحان کنید، اگر احساس کردید دست‌تان را می‌سوزاند شک نکنید که این باد می‌تواند موهای شما را بسوزاند. شما می‌توانید با توجه به احساس سوزش و دردی که باد سشوار روی پوست شما ایجاد می‌کند بفهمید، چه بلایی سر موهای‌تان می‌آید.


    3- وضعیت موهای شما چگونه است؟
    اگر روي موهاي‌تان احساس زبری و ناهمواری می‌کنید، نشان دهنده اين است که کوتیکول موهای شما آسیب دیده‌است. بسیار طبیعی است که موها در بالا و نزدیک ریشه‌ها نرم و صاف باشند ولی در پایین و نزدیک سر، زبر و خشن باشند اما هرچقدر این زبری به ریشه نزدیک‌تر باشد، نشان دهنده اين است كه موهای شما آسیب‌دیده‌تر است.


    4- چه نوع مواد غذایی در بشقاب شما وجود دارند؟ 
    تغذیه سهم بسزایی در سلامت موها دارد. ساقه موها بايد پروتئین مورد نیاز خود را از مواد پروتئینی مصرفی تامین کند. برای این‌که موهای پرپشت و سالم داشته باشید، روزانه حدود ۱۵۰ گرم پروتئین خالص مصرف کنید.


    5-
    موهای‌تان را چگونه رنگ می‌کنید؟ 
    برخلاف آنچه شما فکر می‌کنید، رنگ کردن بیش از حد می‌تواند به موها آسیب برساند. در واقع وقتی بیش ‌از ‌اندازه از رنگ‌های مختلف مو استفاده شود، موها کاملا شادابی خود را از دست می‌دهند. از این رو به هیچ وجه از چند رنگ در یک زمان کوتاه استفاده نکنید و چند رنگ مختلف را با هم به کار نبرید. اگر می‌خواهید ۲ کار مختلف را با هم انجام دهید، (رنگ و فر کنید)، به مدت چند هفته به موها کاری نداشته باشید تا کمی آسیب‌های به‌وجود آمده بهبود یابد. از یک ماسک پروتئین قوی برای موها استفاده کنید تا مجددا قدرت را به آنها بازگردانید.

     

     

       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان