خانه

5 چیزی که باید در مورد کرم های ضد آفتاب با SPF بالا بدانید

  • مقداری نور خورشید برای سلامت بدن ما لازم است. اما قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل اشعه آفتاب برای پوست بدن مضر است. ما از کرم ضدآفتاب تنها به دلیل جلوگیری از تغییر رنگ پوستمان استفاده نمیکنیم و دلیل اصلی این کارمان محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید است. استفاده از کرم های ضدآفتاب با SPF‌ بالا این روزها بسیار متداول شده است. اما چیزهایی هست که باید در مورد این کرم ها بدانید.آفتاب، اشعه، خورشید، تابش، نور

    1. هر چه بیشتر بهتر، در مورد کرم ضدآفتاب مصداق ندارد
    SPF بالاتر الزاما به معنای محافظت بیشتر نیست. در نور خورشید دو اشعه مضر برای پوست وجود دارد، UVA و  .UVBکرم های ضد آفتاب فارغ از اینکه تا چه میزان SPF‌شان بالا باشد تنها در مقابل UVB از پوست محافظت می نمایند و در مقابل UVA تاثیری ندارند.

    2. عدد SPF با میزان محافظت کرم در برابر اشعه آفتاب متناسب نیست
    تمامی متخصیصین پوست سراسر دنیا در یک مورد با هم توافق دارند و آن اینست که عدد SPF کرم های ضدآفتاب تنها یک حقه تبلیغاتی است و کرم هایی با SPF 15 تا 45 به یک میزان از پوست محافظت می کنند و عدد بالاتر از این تنها یک شوخی است و این عدد هیچ تاثیری بر میزان محافظت کرم در مقابل اشعه خورشید ندارد.

    3. مهم نیست SPF‌ کرم ضد آفتابتان چقدر است باید آن را به صورت مداوم تمدید نمایید
    وقتی در یک روز آفتابی بیرون از خانه هستید، مثلا در ساحل یا کوهستان، کاملا در معرض اشعه های مضر خورشید قرار می گیرید، در اینصورت باید هر دو ساعت یک بار برای محافظت در مقابل این اشعه ها کرم ضد آفتابتان را تمدید نمایید. اما عده زیادی فکر می کنند چون از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کرده اند دیگر نیازی به استفاده مجدد از آن ندارند و نتیجتا دچار آفتاب سوختگی و آسیب دیدگیهای پوستی می گردند.

    4. کرم ضد آفتاب به تنهایی نمی تواند محافظ کاملی باشد
    کرم ضد آفتاب به تنهایی نمی تواند شما را کاملا در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت کند، لازم است از کلاه و عینک آفتابی نیز استفاده کنید و برای هیدراته کردن پوست بدن، آب یا آبمیوه بیشتری بنوشید. کم آب شدن پوست بدن می تواند باعث خشکی پوست و مشکلات دیگری در سلامت بدن شود. کرم ضد آفتاب با SPF‌ بالا نمی تواند در این مورد محافظتی انجام دهد.

    5. SPF‌ بیشتر، مواد شیمیایی بیشتر
    مواد شیمیایی زیاد موجود در کرم ضد آفتاب می تواند بیشتر از اثر اشعه های مضر آفتاب به پوست شما آسیب برسانند. وجود مواد شیمیایی زیاد  کرم می تواند باعث آلرژی یا تحریک شدید همراه با خارش و سوزش پوست شود و در بدترین حالت روی هورمن های بدن تاثیر بگذارد.
    از ساحل دریا لذت ببرید، برای شنا کردن یا کوه نوردی بیرون بروید اما میزان مناسبی کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوستتان همراه داشته باشید و به خاطر بسپارید که کرم ضدآفتاب به تنهایی برای محافظت از پوستتان کافی نیست.

    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی 

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان