خانه

چگونه در تابستان زیبایی و حالت موها را حفظ کنیم؟

  • تابستان یکی از بدترین فصل ها برای سلامتی مو است. موها به خاطر نور خورشید، آب شور دریا و باد خشک شده، درخشش خود را از دست داده و شکننده و ضعیف می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید در این فصل خیلی از موهای خود مراقبت کنید.
    چگونه در تابستان زیبایی و حالت موها را حفظ کنیم؟
    • از شامپوی مناسب استفاده کنید
    در طول تابستان باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. در این فصل موها زودتر از حالت عادی کثیف شده و باید بیشتر آن ها را بشوئید. استفاده از شامپوهای معمولی موها را خشک کرده و ساختار آن را آسیب پذیر می کند. حتماً در این فصل از بالم مو استفاده کنید، به میزان مشخصی که موها را در روزهای گرم تابستان مرطوب کند. (بالم مو "balm" نوعی پماد موضعی برای درمان بیماری های مربوط به مو و پوست سر است. بالم مو کارکرد های مختلفی دارد: ترمیم موها، درمان موخوره، ضد وز، درمان زبری مو بعد از رنگ کردن).
    از محصولات مراقبت از موی مناسب استفاده کنید، این محصولات موها را از درون تغذیه کرده و مواد مفید و مورد نیاز را برای مو تأمین می کنند.

    • موها را در معرض اشعه UV قرار ندهید
    در طول داغ ترین ساعت های روز، موهایتان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. اشعه ماوراء بنفش بسیار قوی است و نه تنها به مو آسیب می رساند، بلکه برای پوست نیز مضر است. با استفاده از لوازمی مثل کلاه، شال گردن یا روسری، موهایتان در این فصل گرم بهتر محافظت می شوند.

    • از سشوار استفاده نکنید
    سشوارها نیز مثل اشعه های UV از نور مستقیم خورشید، خیلی به موها آسیب می رساند. گرمای تابستان و سشوار، موها و پوست سر را خشک می کند. در نتیجه مو ضعیف، خشک و نازک می شود. بهتر است موهایتان را غروب یا شب، زمانی که درجه حرارت هوا پایین است، بشوئید. بگذارید موها خودشان، بدون کمک سشوار خشک شوند.

    • قبل از تعطیلات تابستانی موهای خود را رنگ یا کوتاه نکنید
    قبل از رفتن به تعطیلات تابستانی و ساحلی، باید بین دو هفته تا یک ماه، از آخرین کوتاهی موهایتان گذشته باشد. اگر موهای خود را کمی قبل از تعطیلات رنگ کنید، خیلی به صرفه نیست، چون نور خورشید رنگ آن را خیلی زود تغییر می دهد. بهتر است موهای خود را بعد از تعطیلات رنگ کنید.

    • موهای خود را در تابستان بیشتر شانه کنید
    وقتی موهایتان را شانه می کنید، هم زمان پوست سر خود را نیز ماساژ می دهید. این کار گردش خون را تقویت کرده و باعث می شود موها و پوست سر با مواد مفید و مغذی تری تغذیه شوند. شانه کردن مکرر موها در فصل تابستان باعث می شود موها به اصطلاح نفس بکشند و مدت زمان طولانی تری تمیز بمانند.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها پوست , زیبایی , مو , سلامتی , زنان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان