خانه

6 ایده برای داشتن شام سالم

  • همان طور که باید به صبحانه اهمیت دهیم ، شام نیز وعده غذایی است که باید به آن توجه شود.بیشتر ما نمی توانیم شام نخوریم برای همین باید سعی کنیم در این وعده از مواد سالم استفاده کنیم تا کمترین ضرر را برای ما داشته باشد.این 6 ایده به ما کمک می کند تا شام سالمی داشته باشیم.

    1.زود شام بخورید.شام
    این اولین و مهمترین نکته در مورد شام است .بهتر است شام خود را ساعت 7 میل کنید تا بدن شما قبل از خواب فرصت داشته باشد مواد غذایی که خوردید را هضم کند و معده شما سبک شود.

    2.در شام گوشت قرمز مصرف نکنید.
    از خوردن گوشت قرمز در وعده شام خودداری کنید چون دارای مقدار زیادی چربی است و غذای دیر هضمی است .در صورتی که می خواهید گوشت قرمز بخورید ، یک روز هفته از آن استفاده کنید به جای تمام طول هفته.

    3.کمتر بخورید
    شام وعده غذایی است که همه افراد خانواده در آن حضور دارند.پس سعی کنید حجم شام خود را کم کنید و به جای آن بیشتر زمان شام را صرف صحبت کردن با افراد خانواده کنید.

    4.روی میز شام سالاد داشته باشید.
    سالاد به تنهایی شام جذابی نیست ولی در کنار غذایتان می تواند به شما کمک زیادی کند و باعث می شود شما حجم کمتری غذا بخورید و در هضم آن به شما کمک می کند.

    5.مرغ سوخاری و پیتزا نخورید.
    در زمانی که شما خسته هستید و حوصله شام پختن ندارید ، بهترین گزینه مرغ سوخاری و پیتزا است ولی این بدترین کار نسبت به خود و خانواده تان است.پس حتی اگر وقت درست کردن شام ندارید ، یک غذا حاضری بخورید تا اینکه از این غذاها استفاده کنید.

    6.از ماکروفر دوری کنید
    سعی نکنید از غذاهای منجمد که احتیاج به آماده سازی در ماکروفر دارد استفاده کنید.همیشه از غذاهای تازه استفاده کنید.

    اختصاصی سایت زیباکده

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان