خانه

6 ترفند برای لذت بخش تر نمودن راه رفتن روی تردمیل

  • آیا راه رفتن روی تردمیل برایتان خسته کننده است؟ آیا همیشه از مربی ورزشتان درخواست می کنید به جای تردمیل یک ورزش یا دستگاه دیگر را به شما معرفی کند؟ این قضیه برای بسیاری از افراد صادق است. اما تنها چیزی که این افراد باید بدانند اینست که راه رفتن روی تردمیل یکی از آسانترین راههای گرم کردن بدن است، به همین دلیل است که مربیتان به انجام دادن منظم آن اصرار می ورزد زیرا پس از انجام آن بدن شما برای انواع ورزشها آماده خواهد بود. علاوه بر این راه رفتن یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن است. اما اگر به نظرتان راه رفتن روی تردمیل خسته کننده است در اینجا ترفندهایی را خواهید آموخت که این کار را برای شما لذت بخش تر خواهد کرد.

    1. تغییر سرعت حرکتتردمیل
    سرعت تردمیل را بین سریع و کند تغییر دهید. با این روش می توانید با سرعت بسیار آرام، متوسط یا با سرعت دویدن سریع روی تردمیل حرکت کنید. با این روش و تغییر متناوب سرعت، پانزده دقیقه راه رفتن روی تردمیل به سرعت خواهد گذشت.

    2. به موسیقی گوش دهید
    هماهنگ با ضرباهنگ موسیقی مورد علاقه تان می توانید آرام، معمولی یا سریع راه بروید. اگر آهنگ در میانه ورزشتان تمام شد حرکت خود را با ضرباهنگ موسیقی بعدی هماهنگ کنید. بدون اینکه زمان به کندی بگذرد حدودا به چهار آهنگ گوش کرده اید و زمان کافی را بر روی تردمیل سپری نموده اید.

    3. با دوستتان همراه شوید
    اکثر سالن های ورزشی حداقل دو تردمیل دارند. پس دوستتان می تواند از تردمیل کنار تردمیل شما استفاده نماید و تا پایان زمانی که باید راه بروید با خوشحالی به گفتگو بپردازید. با اینکار متوجه گذر زمان نخواهید شد.

    4. تنوع ایجاد کنید
    اکثر تردمیلها دارای تنظیمات برای شیب، سرعت، یا حالات شبیه سازی شده مانند راه رفتن روی زمین ناهموار، کوهنوردی و مشابه آن را دارند. این تنظیمات می توانند در نحوه راه رفتن شما تنوع ایجاد کنند و این حرکات برای تقویت عضلات ساق پایتان بسیار مناسب هستند. پس کمی تنوع ایجاد کرده و قدرت بدنیتان را به مبارزه بطلبید. تجربه نشان داده است این روش باعث می شود هنگام راه رفتن روی تردمیل حوصله تان سر نرود.

    5. تلویزیون تماشا کنید
    اگر در خانه تردمیل دارید می توانید هنگام تماشا کردن برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان روی تردمیل راه بروید. اینکار باعث می شود دیگر به زمانسنج تردمیل چشم ندوزید و هنگامی که برنامه مورد نظرتان تمام شود بسیار به خودتان که توانسته اید مدت زیادی روی تردمیل راه بروید افتخار خواهید کرد.

    6. کتاب بخوانید
    بعضی افراد دوست دارند زیر قسمتهای مهم کتابی که قبلا خوانده اند خط بکشند، یا مثلا افرادی هم هستند که دوست دارند زمان پیاده روی مثلا پانزده صفحه از کتابشان را بخوانند. کارهایی از این قبیل سر شما را هنگام راه رفتن روی تردمیل گرم خواهند کرد. شما حتی می تواند صفحات وب مورد نظرتان یا برنامه هایی که به صورت آن لاین در محیط وب نمایش داده می شوند را توسط تبلت یا هر وسیله قابل حمل دیگری مشاهده نمایید.

    اگر فکر می کنید هیچکدام از این راهکارها برای شما مناسب نیستند، یک راه حل بسیار عالی برای شما داریم. بهتر است برای پیاده روی از خانه بیرون بروید و در محیط باز به پیاده روی بپردازید! پیاده روی در طبیعت تاثیر مثبت تری بر روی عملکرد بدن شما خواهد داشت.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی


    برچسب ها
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان