خانه

6 خاصیت زیبایی شیر

  • شیر این مایع سفید رنگ سرشار از مواد معدنی به خصوص کلسیم است که در رشد بدن و استخوان ها بسیار موثر است.علاوه بر این شیر دارای خواص زیادی برای زیبایی پوست است که به همین دلیل خانم ها باید توجه بیشتری به این مایع داشته باشند.در اینجا 6 تا از این خواص را به شما معرفی می کنیم.

    1.پاک کردن پوستشیر
    کمی پنبه بردارید و آن را آغشته به شیر کنید و به آرامی روی پوست خود بمالید .این کار باعث تمیز شدن پوست شما می شود و منافذ پوست شما پاکسازی می شود.

    2.روشن شدن پوست
    شیر سرشار از اسید لاکتیک است که باعث می شود پوست شما روشن تر شود.می توانید شیر را با مقداری آرد مخلوط کنید تا حالت خمیر پیدا کند و سپس آن را روی پوست خود قرار دهید تا خشک شود و سپس آن را بردارید.شیر را می توان با آبلیمو و عسل مخلوط کنید و سپس استفاده کنید تا اثر مرطوب کنندگی همراه با سفیدکنندگی داشته باشد.

    3.جلوگیری از چین و چروک
    شیر دارای بیوتین و بسیاری از ویتامین ها است و باعث تولید کلاژن می کند که مانع از چین و چروک پوست می شود و ساخت سلول ها را سریعتر می کند.برای اثر بیشتر شیر ، در آن موز له کنید و سپس روی صورت خود بمالید و سپس با آب سرد بشورید.

    4.درمان آفتاب سوختگی
    اگر قسمتی از پوست شما آفتاب سوخته شده است ، چند روز به طور مرتب روی آن شیر سرد بمالید .با این کار بعد از یک مدت کوتاه آفتاب سوختگی درمان می شود.

    5.کاهش منافذ باز
    اگر از داشتن منافذ باز روی پوست خود رنج می برید ، با استفاده از شیر می توانید آنها را کاهش دهید.البته دوغ یا خامه ترش بیشتر از شیر جواب می دهد.آبتدا صورت خود را با شیر مرطوب کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشورید.

    6.تقویت موهای خشک
    قبل از شستشوی موها ، مقداری شیر به موهای خود بزنید و آن ها را ماساژ دهید.سپس موهای خود را شستشو دهید.این کار باعث تقویت موها می شود.اگر می خواهید اثر بیشتری داشته باشد.به شیر زرده تخم مرغ نیز اضافه کنید.

    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها تغذیه , زیبایی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان