خانه

6 درسی که باید از زندگی نلسون ماندلا آموخت

  • نلسون ماندلا یکی از بزرگترین انسانهایی است که در دنیای معاصر زیسته است. زندگی او سرشار از الهامات است و می توان درسهای بزرگی از او آموخت. دوران رهبری او همزمان با جنایت، شرارت و تنفر بود او به دشواری توانست سلامت روان، آرامش و امید خود را حفظ کند و همین خصایص است که همه ما باید برای داشتنش بکوشیم تا دنیا را به جایی بهتر برای زیستن تبدیل نماییم. در اینجا تنها به تعدادی از درسهایی که باید از زندگی ماندلا بیاموزیم اشاره خواهیم نمود.

    1. فروتنیماندلا
    هنگامی که ماندلا از زندان آزاد شد، به علت آنچه برایش مبارزه می کرد و داستان زندگیش به فردی شناخته شده و معروف در سرتاسر دنیا تبدیل شد. او در تمام دنیا شناخته شد و مورد تمجید قرار گرفت و جوایز متنوعی دریافت نمود. با وجود اینکه توسط تمام مردم و سیاستمداران دنیا مورد تحسین قرار گرفت، ماندلا کاملا فروتنی خود را حفظ نمود، این چیزیست که همه ما باید از او بیاموزیم.

    2. عشق
    موعظه های ماندلا تنها برعلیه خشونت نبود بلکه او به انسانها آموخت که باید یکدیگر را دوست بدارند و دست از ستیزه جویی بردارند. تحقیر، نفرت را به دنبال دارد و هیچکس نباید بین مردم بر اساس دین و مهمتر از آن نژاد و رنگ پوستشان تبعیض قائل شود.

    3. روحیه جنگجویی
    چیز دیگری که باید از ماندلا و زندگیش یاد بگیریم روحیه جنگجویی اوست. روحیه تسلیم ناپذیری که در طول مبارزه طولانی مدتش چه بیرون و چه از داخل زندان داشت، چیزیست که باید از زندگی او یاد بگیریم.

    4. منزه از فساد
    ماندلا هیچگاه حتی یکبار هم به اینکه سیاستمدار فاسدی است متهم نشد.

    5. بخشایندگی
    هر چند زندگی با او سر ناسازگاری گذاشت اما او با بخشایندگی به زندگی نگریست و هرگز از شکنجه دهندگانش نفرت به دل راه نداد و هرگز مردمش را علیه شکنجه گران تحریک نکرد. هرکس ماندلا را از نزدیک دید تحت تاثیر بخشش او قرار گرفت و بسیاری از بزرگان سیاسی پس از مرگش در دست نوشته هایشان از این خصلت او یاد کرده اند.

    6. سادگی
    تا آنجا که توانست فرصتهای خوب برای کشورش ایجاد نمود و در فعالیتهایی که ممکن بود  کشورش را فقیرتر سازد افراط ننمود. او زندگی ساده ای را پیش گرفت و هرگز از مردم یا کشورش منفعت مالی طلب نکرد و کشورش را آماده پیشرفت ساخت.

    حقایق بسیاری می توان از مطالعه زندگی او دریافت که همه دلیلی بر بزرگی اوست، ماندلا سراسر زندگی خود را چنان زیست که جای هیچگونه خرده گرفتن یا سرزنشی را باقی نگذاشت. او نه تنها در سرزمین خودش بلکه در تمام دنیا مورد تحسین و احترام قرار گرفته است. حقیقت دیگری که در زندگی او می توان یافت آنست که هرگز تحت تاثیر شهرت خود قرار نگرفت و این می تواند الهام بخش برای همه ما باشد تا سعی کنیم مانند او زندگی نماییم. نگاهی به زندگی او می تواند به ما درس بسیار مهمی بیاموزد که چطور می شود بین زندگی شخصی و اجتماعی تعادل به وجو آورد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها موفقیت ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان