خانه

6 راه برای جلوگیری از خریدهای برنامه ریزی نشده

  • خریدهای برنامه ریزی نشده اصلی ترین دلیل هماهنگ نبودن دخل و خرجمان و پیش از موعد خالی شدن حساب بانکی مان است. بارها برایمان پیش آمده که فکر کرده ایم به چیزی نیاز مبرم داریم ولی چند روزی پس از خریدن آن متوجه شده ایم که خریدنش آنقدرها هم واجب نبوده است. حتی ممکن است هرگز از آن استفاده نیز نکنیم. سعی ما براین است که در اینجا 6 روش جلوگیری از این خریدهای برنامه ریزی نشده را شرح دهیم.لباس، خرید، مد، حراجی
    1. وقتی ناراحت و غمگین هستید خرید نکنید
    خرید کردن اکثر اوقات باعث خوشحالی ما می شود. از اینرو زمانیکه غمگین و ناراحت هستیم تمایل داریم بیشتر از زمانهای عادی خرید کنیم.
    2. همراه با افراد مقتصد و صرفه جو به خرید بروید
    منظور آن دسته از دوستان و نزدیکانتان است که اجازه نمی دهند پولتان را برای خرید چیزهای غیر ضروری هدر دهید. این افراد به شما یاد آوری می کنند که واقعا به چه چیزهایی نیاز دارید و شما را به پس انداز کردن تشویق می نمایند.
    3. کارت اعتباریتان را همراهتان نبرید
    با پول نقد خرید کنید. این کار از خریدهای غیر ضروری جلوگیری خواهد کرد. البته از لحاظ روانشناسی نیز خرید کردن با پول نقد کار سخت تری نسبت به خرید کردن با کارت اعتباری است، چون در آن صورت شما تنها کارت اعتباریتان را به فروشنده می دهید و میزان پولی که از حسابتان کم می شود برای شما به اندازه پول نقد ملموس نخواهد بود.     
    4. از خرید رفتن به همراه دوستان ولخرج اجتناب کنید
    بعضی افراد واقعا ولخرج هستند حتی اگر خیلی ثروتمند هم نباشند. از همراهی با این افراد هنگام خرید جدا اجتناب کنید. این افراد به طرز باور نکردنی در هدر دادن پولشان استادند، وقتی با این افراد بیرون می روید شما نیز سعی می کنید شبیه آنها رفتار کنید. البته ناگفته نماند در صورتیکه شما نیز مانند آنها عمل نکنید حتما از لیست دوستانشان خط خواهید خورد.
    5. گول حراجیها را نخورید
    حراجیها با تخفیف های خیلی زیاد هر کسی را وسوسه می کنند. قبل از اینکه چنین خریدهایی را انجام دهید از خودتان بپرسید، آیا واقعا به آن نیاز دارم؟ همین الان؟ در نهایت به خودتان یاد آوری کنید این آخرین حراجی دنیا نیست. حراجیها شروع می شوند و به اتمام می رسند. شما با خرید نکردن در یکی از این حراجیها چیزی را از دست نمی دهید.
    6. از قانون زمان پیروی کنید
    اگر احساس کردید به چیزی واقعا نیاز دارید یک هفته یا حتی یک ماه صبر کنید. اگر پس از گذر زمان باز هم احساس می کنید به آن احتیاج دارید پس آن را بخرید. در غیر اینصورت متوجه می شوید که اصلا به آن احتیاج نداشته اید.
    مترجم اختصاصی زیباکده: آذر امینی

    برچسب ها خرید , زنان , مد ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان