خانه

اشتباهاتی که نباید مرتکب شید

  • اگردوست دارید با شلختگی خداحافظی کنید، دیر نشده است! شما می توانید یک مرد خوش پوش لقب بگیرید
    این یک واقعیت است؛ معمولا افرادی که شما را نمی شناسند، در برخورد اول با توجه به ظاهر و نوع لباس پوشیدن تان شمارا زیرذره بین می برند ودر مورد شما قضاوت می کنند. اصلا یک ضرب المثل معروف می گوید که تاثیر اولیه ظاهر شما هیچ ئشانس دومی نخواهد داشت. در صورتی که خیلی ها معتقدند این قضاوت درست نیست، اما در اکثر موارد اتفاق می افتد و به صورت عادت در ذهن همه ماحک شده  است. خیلی از مردمان هم عزای همیشگی شان این است که کدام کت را با کدام شلوار هماهنگ کنند و با کفش مشکی شان کدام جوراب را به پا کنند. نه! شما آقایان، خوش تیپ بشو نیستید مگر اینکه قواعد بازی را بلد باشید. قواعد خوش پوش شدن در دستان ماست. شما می توانید آنها را با دقت بخوانید وعمل کنید. به هر حال همه مردان همه چیز دان نیستند. به  طور کلی درنگاه اول، اطرافیان، رنگ پوست، سن و قد شما را زیر ذره بین می برند و بعد هم ظاهر و تیپ و نحوه صحبت کردن شما  را درنظر می گیرند.
    برای بسیاری از این موارد نمی توان کاری کرد.اما  ظاهر و نحوه لباس پوشیدن از جمله مواردی است که می توانید به راحتی تغییرش بدهید وبهترش کنید. می دانستید که هر مردی اشتباهاتی را در ظاهرش دارد که اگر رعایت  کند، به راحتی می تواند خوش پوش به حساب آید؟ بیایید با هم این اشتباهات را بررسی کنیم.
    من پیراهن آستین کوتاه می پوشم
    کمی فکر کنید... انکار هم نکنید! حتمابارها شده که در میهمانی های شب و رسمی پیراهن آستین کوتاه پوشیده اید. اگر در همان میهمانی کمی دقت می کردید، می دیدید که به غیر از شما پسربچه های زیر 12 سال هم پیراهن های آستین کوتاه به تن دارند؛ بله، اشکال ماجرا درست همین جاست! یکی از اشتباهات رایج مردان در مورد ظاهرشان همین پیراهن های آستین کوتاهی است  که  خیلی هم به آن علاقه دارند. ولی شما اگر می خواهید که به عنوان یک مرد خوش پوش ظاهر شوید، بهتر است این نکته رابه خاطر بسپارید که هیچ وقت در میهمانی های رسمی با پیراهن آستین کوتاه ظاهر نشوید. شما دمی توانید این پیراهن ها را در میهمانی های صبح  وعصر و در مراوده های ساده و غیر رسمی به تن کنید. در آن صورت پوشیدن یک شلوار پارچه ای با دوخت اسپرت یا یک شلوار کتان بهترین انتخاب است. در میهمانی های رسمی بهتر است که از پیراهن های آستین بلند آن هم زیر کت و شلوار شیک استفاده کنید.
    کفش هایم تمیز نیست
    همین الان یک نگاه به کفش های تان بیاندازید. خجالت آوراست. می بینید؟ کفش های تان خاکی وکثیف است! برای همین است که نمی شود به شما صفت«خوش تیپ» داد. مردهایی که همیشه کفش های شان کثیف و واکس نخوردهاست، نامنظم و شلخته به حساب می آیند. پس یکی از اولین قدم ها در خوش تیپ شدن همین است که حواس تان به کفش های تان باشد. یک آقای خوش پوش همیشه  کفش های تمیز و واکس خورده به پا دارد. در ضمن باید یادتان باشد که کفش های شما باید متناسب با ظاهرتان باشد. یعنی اگر کت و شلوار به پا کرده اید حتما باید از کفش کلاسیک و بند دار  استفاده کنید. حالا اگر به  تصمیم خودتان باشد، لابد با تیپ اسپرت و روزانه تان، همان کفش را  به پا می کنید... دست بردارید! شما قرار است خوش تیپ باشید!
    کمربندم با کفش ام هماهنگ نیست
    مرحله بعدی برای اینکه بدانید آدم خوش لباسی هستید یا نه، این است کهنگاهی به کمربندتان بیاندازید. خب نظرتان چیست؟ آیا کمربندتان سالم و تمیز است؟ آیا رنگ و جنس آن با رنگ و جنس کفشی که به پا دارید، هماهنگ است؟ یک اقای خوش تیپ همیشه باید در این مورد دقت کند. هماهنگی کفش وکمربند برای مردان درست مثل هماهنگی کیف و کفش خانم هاست. یادتان باشد که اگر می خواهید خیلی خوش تیپ تر به نظر برسید، می توانید رنگ بند ساعت و کیف پولتان را هم با آنها هماهنگ کنید. آن وقت دیگر در زمینه خوش لباسی دکترای افتخاری به شماتعلق می گیرد.
    با کت  و شلوارم کنار نمی آیم
    شماباید کم کم یاد بگیرید که با کت وشلوارهای تان به درستی کنار بیایید. می دانید یعنی چه؟ یعنی اینکه بدانید هر کدام از کت و شلوارهای تان با چه مراسمی مناسبت دارد و هر کدام از طرح های شان روی اندام شما چه تاثیری می گذارد و با همین دانش هم تصمیم بگیرید، هر کدام را در چه مراسمی به تن کنید؛ مثلااگر کت و شلواری دارید کهشما رالاغر تر نشان می دهد،بهتر است آن را در مراسم خواستگاری تان بپوشید! حالا سری به  کمدتان بزنید. حتما بعضی از کت و شلوارهای تان یک چاک دارند وبعضی هم دو تا چاک؛ همیشه باید یادتان باشد، کت هایی که دو تا چاک دارند به نسبت نمونه های تک چاک، رسمی ترند. از طرف دیگر بعضی از کت و شلوارها 2 تا  3 دکمه دارند. این کت و شلوارها ازجمله کت و شلوارهای کلاسیک هستند که اغلب برای مهمانی های شب استفاده می شوند وکمتر در محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در کت و شلوارهای دو دکمه، بهتراست فقط دکمه بالا بسته شود و در کت و شلوارهای سه دکمه بهتر است یا دکمه وسط یا اولین ودومین دکمه بسته شود.
    کت و شلوارهایی که برای کار دوخته شده اند، معمولا 4 دکمه یا بیشتر دارند که همه دکمه ها در این کت و شلوارها باید بسته  باشد.
    از طرف دیگر کت و شلوارهایی که دو چاک دارند وخیلی رسمی ترهستند، معمولا 4  تا 6 دکمه دارند. این به این معنا  نیست که همه دکمه ها باید بسته شوند. معمولا یک یا دو دکمه آخر بازگذاشته می شود.
    اگر می خواهید که به عنوان یک مرد خوش پوش ظاهر شوید، بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که هیچ وقت در میهمانی های رسمی با پیراهن آستین کوتاه ظاهر نشوید. شما می توانید این پیراهن ها را در میهمانی های صبح  و عصر ودر مراوده های ساده و غیررسمی به تن کنید.
    جوراب هایم پیداست
    این مورد، از آن مواردی است که اگر در آنها دقت نکنید، حتما در زمینه پوشش، مشکل دارید . حتما برای شما هم پیش آممده کهبا دیدن مردهایی که شلوارشان زیادی کوتاه یا زیادی بلند است، خنده  تان بگیرد. این اشکال در پوشش های روزمره اگر با ارفاق، قابل اغماض باشد، در مورد ظاهر رسمی تان اصلا قابل پذیرش نیست، همیشه باید یادتان باشد که شلوارتان باید تا حدی بلند باشد که تا روی کفش بیاید وجوراب های تان را بپوشاند. گمان نکنیم کسی دوستداشته باشد بداند که شما چه رنگ جورابی به پا کرده اید! البته ممکن است وقتی پا روی پا می اندازید، جوراب تان معلوم شود. ولی باز هم ایده آل این است که در این حالت هم جوراب تان پیدا نشود؛ در ضمن باید یادتان باشد که جوراب های تان باید با شلوارتان هماهنگ باشد. هیچ  وقت شلوارهای تیره تان را با جوراب سفید نپوشید. این کار اوج بدسلیقگی شما  را نشان می دهد.
    کت ام همیشه چروک است
    کم کم هوا در حال سرد شدن است  و شماباید به  فکر این باشید که  خودرا گرم نگه دارید. خیلی ازمردان هستند که همیشه کت وشلوار به تن می کنند. بهتر است  بهجای اینکه زیر کت تان یک جلیقه پشمی کفت به تن کنید، یک بلوز بافتنی کشباف را زیر پیراهن بپوشید، به ترتیبی که اصلا از زیر پیراهن پیدا نباشد. از طرف دیگر بهترین کار برای یک آقای خوش تیپ ایناست که در فصل سرما روی کت و شلوارش یک کاپشن، اورکت یا پالتو به تن کند. اما باید یادتان باشد که هیچ وقت نباید اندازه کاپشن تان از کت  کوتاه تر باشد. بهترین انتخاب همان اورکت یا پالتو وبارانی است. برای اینکه کت شمازیر این پوشش چروک نشود، باید به فکر یک پالتو یا بارانی باشید که کمی بزرگتر از  حد معمول باشد. از طرف دیگر هماهنگی ترکیبی رنگی کت  و شلوار و پالتو با اورکت هم خیلی مهم است. یکی از بهترین انتخاب ها رنگ مشکی است. زیرا تقریبا  با همه رنگ های دیگر همخوانی دارد. آقایانی که کت های همیشه چروک دارند، به هیچ عنوان جزو مردهای خوش پوش به حساب نمی آیند.
    ساعت ام هماهنگ با تیپ ام نیست
    برای یک بار هم که شده،سعی کنید مثل خانم ها ب جزیئیات اهمیت دهید! اگر می خواهیدمنظوردقیق ترمان را بدانید، باید به  مچ دست و سپس به لباس تان نگاهی بیاندازید. همین الان اعتراف کنید که ساعت تان هیچ گونه هماهنگی با ظاهرتان ندارد! می خواهید ساعت دیجیتالی با  بند پارچه ای سبز را  با لباس رسمی به دستتان ببندید؟ یکی از ریزه  کاری هایی که اگر رعایت  کنید، تبدیل به یک آدم خوش پوش وخوش لباس می شوید، این است که حواس تان به ساعت تان باشد. همیشه باید ساعت های رسمی با  بندهای چرمی وکلاسیک یا بندهای فلزی سنگین را با کت و شلوارتان ست کنید وساعت های اسپرت تر را برای مناسبتهای روزمره ومیهمانی های خودمانی کناربگذارید.

    برچسب ها مد ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان