خانه

6 نکته برای تازه نگه داشتن سبزیجات به مدت طولانی تر

  • فصل تابستان نسبت به فصل های دیگر میوه و سبزیجات متنوع تری دارد، اما تازه و سالم نگه داشتن آن ها کمی سخت است، چون خیلی سریع پلاسیده و خراب شده، مواد مغذی و تازگی خود را از دست می دهند. 6 نکته برای تازه نگه داشتن سبزیجات به مدت طولانی تر
    برای جلوگیری از این مشکل نکات زیر را بخوانید.

    • سیب زمینی و پیاز را در جای سرد و تاریک نگه دارید
    محل مشخصی را در آشپزخانه برای جای سیب زمینی و پیاز در نظر بگیرید که هم خنک باشد هم تاریک. اصلاً آن ها را در یخچال نگه ندارید. بهترین جا برای نگه داری، داخل کابینت یا قفسه است. به هیچ وجه آن ها را نشوئید. فقط زمانی که می خواهید از آن ها استفاده کنید بشوئید.

    • بقیه سبزیجات ریشه ای را در یخچال نگه داری کنید
    بعضی از سبزیجات ریشه ای مثل سیب زمینی، پیاز و سیر را نباید در یخچال نگه داری کنید، اما بقیه سبزیجات ریشه ای مثل هویج، چغندر، شلغم و ... را باید حتماً در یخچال، در کیسه های پلاستیکی سوراخ شده نگه داری کنید. قبل از این کار حتماً برگ های سبز و قسمت بالایی آن ها را قطع کنید، چون رطوبت را از ریشه ها بیرون می کشند. کلید تازگی این نوع سبزیجات حفظ رطوبتشان است. کیسه های سوراخ شده باعث می شوند تا هوا داخل آن ها کمی در جریان باشد، بدون این که رطوبت را بیش از حد جذب کند.

    • برگ های خراب و پلاسیده کاهو را جدا کرده و دور بریزید
    بعضی از میوه های خراب مثلاً یک سیب خراب، کل سیب ها یا میوه های اطرافش را خراب می کند. بعضی از سبزیجات نیز این گونه هستند. حتی اگر سبزیجات بسته بندی و شسته شده از مغازه می خرید، بعد از خرید بسته بندی آن را در خانه باز کنید، اگر بین کاهوها هر گونه برگ خراب، زرد یا پلاسیده دیدید آن ها را بکَنید و دور بریزید. اگر این کار را نکنید، بقیه کاهوها را خراب می کنند.

    • هر قارچ را به صورت جداگانه تمیز کنید
    قارچ ها معمولاً بسته بندی خاصی دارند. بعد از خرید آن ها را از درون ظرف یا بسته بندی بیرون بیاورید و هر قارچ را با دقت و به صورت جداگانه تمیز کنید. با یک دستمال کاغذی مرطوب و تمیز آن ها را پاک کنید. قفسه های بالایی یخچال برای قارچ ها بیش از حد سرد است. آن ها را داخل یک کیسه کاغذی گذاشته و در طبقه های پایین یخچال قرار دهید.

    • به هیچ وجه ذرت را نگه ندارید
    ذرت را بیشتر از یک شب نباید در خانه نگه دارید. همان روزی که ذرت را می خرید، باید آن را استفاده کنید، چون در تازه ترین و بهترین حالت خود قرار دارد. ولی اگر آن را نگه دارید، خیلی سریع طی چند روز خراب شده، تازگی و مواد مغذی خود را از دست می دهد. باید از جایی خرید کنید که مطمئن هستید ذرت های تازه برداشت شده را برای فروش می آورند.

    • به هیچ وجه گوجه فرنگی را در یخچال نگه ندارید
    گوجه فرنگی شاید از بعضی جهات شبیه میوه باشد، ولی آن را به عنوان سبزیجات می پزیم و مصرف می کنیم. اگر آن ها را داخل یخچال نگه دارید، به سرعت عطر و طعم خود را از دست داده و له می شوند. برای این که گوجه فرنگی ها تازه و خوش طعم بمانند، باید آن ها را داخل یک ظرف بدون در روی کابینت، در فضای باز قرار دهید. اگر می خواهید آن ها زودتر رسیده و آبدار شوند، می توانید آن ها را داخل یک کیسه کاغذی قرار دهید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان