خانه

6 وسیله ای که باید آن ها را زیاد تمیز کنید

  • برای خلاص شدن از سرما خوردگی و آنفولانزا در این فصل، از چند تاکتیک ساده استفاده کنید: اول واکسن آنفولانزا بزنید. دوم،در محل کار از همکارانی که مریض هستند و عطسه و سرفه می کنند دوری کنید.باید مکان هایی را که ویروس ها و باکتری ها در آن جا جمع می شوند بشناسید و بدانید که چطور باید آن ها را تمیز کنید.با این راه احتمال مریض شدن و یک هفته در رختخواب ماندن با بدن درد و تب را کاهش می دهید. موارد زیر را بخوانید تا بدانید میکرب ها در چه جاهایی کمین می کنند و این که چگونه آن ها را تمیز کنید تا میکرب ها و ویروس ها از بین بروند.

    1. کامپیوتر مشترکتمیز
    هر وسیله ای که با دست ها و انگشتان تماس زیادی داشته باشد، محل تجمع میکرب هاست.وقتی که به موس و کیبرد دست می زنید و بعد همان دست را به چشم ها، بینی و دهانتان می زنید، احتمال این که بیمار شوید زیاد است، حتی اگر آن وسیله بندرت توسط یک یا دو نفر از اعضای خانواده استفاده شود. قبل از هر استفاده آن را با یک دستمال الکل دار (مخصوص وسایل الکترونیکی) پاک کنید.

    2. در یخچال
    فرقی ندارد یخچال خانه تان باشد یا محل کار، در طول روز همه به در یخچال دست می زنند. اگر خرده ها و ذرات بسیار کوچک غذا به در یا دستگیره ی یخچال چسبیده باشد، باکتری ها و ویروس ها می توانند تغذیه و تکثیر شوند. یک بار در هفته ( و اگر کسی در خانواده تان مریض است هر روز) با یک تمیز کننده ی ضد عفونی کننده آن را به طور کامل از بالا تا پایین پاک کنید، مخصوصاً لای شیارهای کوچک آن را.با یک اسپری ضد عفونی کننده هم می توانید این کار را بکنید، اماضد عفونی کننده ی موجود در دستمال های مخصوص بیشتر روی سطح آن باقی می ماند، بنابراین مؤثرتر است. وقتی که از اسپری استفاده می کنید خیلی سریع آن را با دستمال کاغذی پاک می کنیدو نگذارید کامل روی سطح آن بنشیند و میکرب ها و آلودگی ها را از بین ببرد.

    3. داخل ماشین
    هر هفته با یک دستمال ضد عفونی کننده روی داشبورد را پاک کنید، چون به خاطر بخاری یا کولر میکروب ها روی آن جمع می شوند. جا لیوانی های داخل ماشین هم محل سکونت میکروب ها هستند. چون ممکن است پس مانده های غذا یا نوشیدنی که حتی نمی توانید آن ها راببینید، به آن چسبیده باشد. اگر در ماشینتان صندلی مخصوص کودک دارید، آن را هم تمیز کنید، چون بچه ها همیشه مریض هستند و مدام به قسمت های مختلف آن دست می زنند.

    4. کنترل تلویزیون
    حتماً شنیدید که کنترل تلویزیون در هتل ها پر از میکرب است. اما این وسیله در خانه ی خودتان هم یکی از سطوح میکربی به حساب می آید. همه در طول روز به آن دست می زنند، مخصوصاً در حال غذا خوردن، که این منجر به رشد باکتری ها و ویروس ها می شود. هر هفته آن را با یک تمیز کننده ی الکل دار (مخصوص لوازم الکترونیکی) پاک کنید.

    5. کیف دستی یا کیف پول
    وسیله ای که مدام به بند یا دسته ی آن دست می زنید، یا ممکن است آن را روی زمینِ کثیف یا کانتر مغازه بگذارید و این قسمت ها تجمع میکرب زیادی دارند. وقتی کیفتان را به خانه  می آورید، هر چیزی که روی آن وجود دارد در خانه پخش می شود و به شما و اعضای خانواده اتان منتقل می شود. هر روز ( یا هر موقعی که از آن استفاده میکنید)، آن را با یک اسپری تمیز کننده و دستمال کاغذی پاک کنید و وقتی در خانه هستید، آن را از جایی آویزان کنید تامیکرب ها در جاهای دیگر خانه پخش نشوند.

    6. موبایل
    چون در طول روز زیاد به این وسیله دست می زنید، از طریق انگشتان و دستان آغشته به مواد غذایی، میکرب می گیرد و مواد غذایی به پیشرفت میکرب ها کمک می کند. هر هفته آن را با یک تمیز کننده ی مخصوص الکل دار پاک کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان