خانه

کدام قهوه ساز خوب است ؟

  • فهمیدن این که چه قهوه سازی از نظر اندازه، کارآیی و ویژگی های لازم، برای شما مناسب تر است، کار راحتی نیست. باید خیلی تحقیق کنید، مدل های مختلف قهوه ساز را بررسی کنید و انقدر بگردید تا مدل مناسبی را که می خواهید پیدا کنید. در این مقاله می توانید در مورد برخی از بهترین قهوه سازها، اطلاعات و جزئیات دقیقی کسب کنید.

    •قهوه جوش با آب چکان خودکار
    حتماً دوست دارید صبحتان را با یک فنجان قهوه کلاسیک شروع کنید. قهوه سازی که آب چکان خودکار داشته باشد مناسب ترین گزینه برای شماست. چون از شب قبل می توانید برنامه دستگاه را تنظیم کنید و صبح که بیدار می شوید یک فنجان قهوه خوش طعم و گرم داشته باشید. بعد از این که آب در مخزن گرم می شود، قهوه دم می کشد، سپس در فیلتر ریخته می شود. بعد از آن قهوه به صورت قطره قطره داخل محفظه سرو کردن ریخته می شود. آسیاب شدن قهوه بستگی به نوع فیلتر دارد. کاغذ فیلتر با کف مسطح یا فیلتر طلایی یا پلاستیکی دائمی، قهوه ای با آسیاب متوسط به شما می دهد. برای به دست آوردن بهترین آسیاب، باید فیلتر کاغذی مخروطی استفاده کنید. محفظه سرو شامل 15 فنجان قهوه می شود و صفحه گرم نگه دارنده زیر آن، قهوه را برای مدت زمان طولانی گرم نگه می دارد.

    اگر اسپرسو دوست دارید، باید قهوه جوش گازی یا موکا پات بخرید. یکی از بهترین قهوه سازهایی است که در بازار وجود دارد. این نوع قهوه جوش سه قسمت جداگانه دارد، یکی برای آب، یکی برای دانه های قهوه و یکی هم برای قهوه دم کشیده شده. 14 فنجان قهوه را می توانید در آن دم کنید و تمیز کردنش هم خیلی راحت است. این نوع قهوه ساز طراحی بسیار درجه یکی دارد و استفاده کردن از آن خیلی راحت است.

    اگر می خواهید یک قهوه خوب و خوش طعم برای خودتان درست کنید، این یکی از بهترین قهوه سازهاست. به صورت دستی راه اندازی می شود و یک فنجان قهوه به شما می دهد. در واقع تک نفره است، یک قطره چکان به شکل قیف و یک فیلتر دارد.

    این قهوه ساز نیز یکی از بهترین هاست. قسمت محفظه پارچ مانند آن، فیلترهای مشبک و پیستون آن برای فشردن آب داغ بین دانه های قهوه استفاده می شوند. دم کردن قهوه توسط فرآیند خیس خوردن دانه های قهوه انجام می شود (به اصطلاح قهوه شکوفه می کند)، که این پروسه 30 ثانیه طول می کشد. بعد از آن نوبت به هم زدن و فرو بردن پیستون است که 3 دقیقه و نیم طول می کشد. به طور کلی 15 دقیقه طول می کشد تا قهوه اتان آماده شود. این دستگاه تا 12 فنجان قهوه دم کرده به شما می دهد.

    یکی دیگر از بهترین و با کیفیت ترین قهوه ساز ها، Grind and Brew است. یک قطعه برای آسیاب کردن دانه های قهوه، در داخل این دستگاه وجود دارد. در واقع این دستگاه دو نوع مختلف دارد که از نظر نوع آسیاب با هم فرق دارند: آسیاب دندانه ای که دانه های قهوه را به اندازه های یکسانی آسیاب می کند و طعم ملایمی دارد و آسیاب تیغه ای که دانه های قهوه را در اندازه های مختلفی خرد می کند. با این قهوه ساز دیگر نیازی به خریدن آسیاب جداگانه ندارید.
    از طرف دیگر می توانید بهترین طعم قهوه را از دانه های تازه قهوه امتحان کنید. این قهوه ساز قابلیت برنامه ریزی دارد و تا 12 فنجان قهوه دم کرده به شما می دهد. هر چند مدل آسیاب تیغه ای آن ارزان تر است، اما مدل آسیاب دندانه ای بهتر است، چون قهوه خوش طعم تری به شما می دهد.

    قهوه ساز ترک یا Ibrik-Cevze (ایبریک - جذوه یا همان قهوه جوش)
    (در زبان ترکی ایبریک را پارچ و جذوه را گلدان معنی می کنند، ایبریک ها یا همان قهوه جوش ها مختص تهیه قهوه ترک می باشند). جنس مناسب برای ایبریک ها، مس می باشد، اما گاهی از جنس استیل، روی و برنج نیز ساخته می شوند. بدنه این نوع قهوه جوش در قسمت بالایی باریک می شود و دسته بلندی دارد. در ایبریک قهوه نهایی خوش طعم و همراه با فومی زیبا است، به گونه ای باریک بودن قسمت گلویی آن به بهتر شدن فوم نهایی کمک می کند.

    غیر از مدل های بالا انواع دیگری از قهوه سازها نیز وجود دارند، مثل قهوه ساز Single Serve، یا قهوه ساز آیروبی یا آیروپرس (Aero Press)، قهوه ساز وکیوم پات (Vacuum Pot) و غیره. اما مدل هایی که در بالا ذکر شد، بهترین قهوه سازهایی هستند که وجود دارند. قهوه ساز خود را بر طبق مزه ای که دوست دارید انتخاب کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها آشپزخانه ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان