خانه

چگونه از رنگها در خانه استفاده کنید؟

  • حس خوشایندی که در خانه تان دارید آنجا را برایتان دوست داشتنی می کند. پس عاقلانه و منصفانه است که برای رنگ آمیزی خانه تان خوب فکر کنید و از رنگهای زیبا و مناسب استفاده نمایید. خب اما چگونه رنگ مناسب را انتخاب کنید؟ در اینجا چند نکته در مورد نحوه انتخاب رنگ برای خانه را با هم مرور خواهیم کرد.

    هنگامی که می خواهید برای دیوارها به خصوص دیوارهای سالن پذیرایی رنگ انتخاب کنید دقت کنید رنگ با معماری و در صورتیکه سالن دارای تم خاصی است با آن تم نیز هماهنگ باشد. در صورتیکه اتاقها کوچک و جمع و جورند از رنگهای گرم برای دیوارها استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید استفاده از چند رنگ متفاوت همیشه یک اتاق خسته کننده را به یک اتاق خوشایند و جالب تبدیل خواهد کرد. هر کدام از چهار دیوار اتاق می توانند تناژ متفاوتی از رنگی که انتخاب کرده اید را داشته باشند. رنگها را از روشن به تیره بر روی دیوارها بزنید و ببینید چقدر اتاق حالت زنده تری به خود می گیرد.خانه

    در صورتیکه تم ویکتوریای انگلیس یا لوئی های فرانسه را برای اتاقتان انتخاب کرده اید بهتر است با استفاده از رنگها حالتی قدیمی به اتاقتان بدهید. برای دیوار اصلی بهتر است رنگی تیره مانند قهوه ای را انتخاب کنید و از یک رنگ زرد مایل به قهوه ای که رنگی گرم است برای سه دیوار دیگر استفاده نمایید. در صورتیکه دیوار ها از جنس چوب هستند و دارای رنگ زیبایی می باشند به همان اندازه اتاقتان جالب خواهد بود و در ضمن پول رنگ زدن اتاق را هم می توانید پس انداز کنید. فقط حتما روی دیوارهای یک لایه گلاسه بزنید تا از شر موریانه ها در امان باشند. این روش به اتاق حس خودمانی خواهد بخشید. دقت کنید همه وسایل آنتیک و تزئینی دیگر با رنگها هماهنگ باشند.

    اگر شما یک هنرمند هستید و دوست دارید خانه تان بازتاب خلاقیت شما باشد، دیوار اصلی خانه را با رنگی که با رنگهای سرد همخوانی دارد بپوشانید. می توانید رنگهایی مانند قهوه ای کبود، سبز زیتونی یا آبی نیلی کم رنگ را برای دیوار اصلی انتخاب کنید. دیگر دیوار را با خاکستری روشن رنگ بزنید. اگر از رنگ خاکستری خوشتان نمی آید کرم بسیار روشن جایگزین خوبی است. اگر این ترکیب باعث سردرد شما می شود، نگران نباشید. از رنگ قرمز ملایم و آبی آسمانی استفاده کنید. علاوه بر این یکی از مزایای رنگ آمیزی خانه به سبک هنری اینست که حالا هر رنگی که انتخاب کنید در میان این رنگها به یک شاهکار تبدیل خواهد شد. اگر رنگ مورد علاقه شما فیروزه ای است اصلا شک نکنید. قسمتی از دیوار را سفید نگه دارید و یک چراغ آویز با نور زرد به سقف بیاویزید. در قسمت های سفید دیوار می توانید کارهای هنری و نقاشی هایتان را آویزان کنید.

    اگر خانه تان زیاد پنجره دارد، کرم کمرنگ برای همه دیوارها رنگ مناسبی است. می توانید در قسمتهایی از دیوار کتابخانه کار بگذارید و از مبلمان با رنگهای زنده و پر ررنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ سفید باعث می شود خانه بزرگتر و منظم تر به نظر برسد، ولی رنگهای تیره تر خانه را کوچکتر ولی دنج تر نشان میدهد. ممکن است خیلی ها بگویند با رنگ تیره خانه بسیار کوچک و دلگیر می شود ولی این انتخاب شماست و می توانید به دنج بودن اولویت دهید.

    اتاق خوابها می توانند هر رنگی که شما دوست دارید را داشته باشند. از خلاقیتتان استفاده کنید و به مد روز هم نیم نگاهی داشته باشید. سعی کنید اتاقتان را طوری بچینید و رنگ آمیزی کنید که هر بیننده ای بتواند علایق و خصوصیات بارز شما را حدس بزند. اگر گیتارتان معرف خوبی برای شماست می توانید اتاقتان را به رنگ گیتارتان رنگ آمیزی کنید. اگر روحیه ای دخترانه دارید از رنگهای روشن مانند صورتی استفاده کنید. اگر فکر می کنید رنگ صورتی خیلی تکراری است رنگی که این روزها بیشتر مد شده است را انتخاب کنید. سعی کنید اتاقتان را طوری رنگ آمیزی کنید که معرف شما باشد.

    بهترین رنگ برای آشپزخانه رنگهای روشن و براق است. از یک رنگ روشن و گرم که با سفید همخوانی داشته باشد استفاده کنید. با این رنگ آمیزی آشپزخانه بزرگتر به نظر خواهد رسید. هیچکس دوست ندارد در یک آشپزخانه خفه و دلگیر آشپزی کند.

    خیلی ها از روی حمام یک خانه در مورد آن خانه قضاوت می کنند. پس بهتر است یک حمام بی عیب و نقص داشته باشید. استفاده از کاشی سفید برای حمام ایده آل است. این باعث می شود حمام بسیار تمییز به نظر برسد البته باید همیشه کاشی ها را تمییز و سفید نگه دارید. استفاده از کاشی های سفید و مشکی یا مشکی و کرم حسن سلیقه شما را نشان میدهد.

    اگر می خواهید خانه تان را بفروشید، دیوارهای بیرونی را با زرد رنگ بزنید. آمار نشان داده است خانه های به رنگ زرد با سرعت و قیمت بیشتری به فروش می روند. ظاهر خارجی خانه نباید زیاد براق باشد، چون باعث می شود خریدارهای احتمالی زمان نگاه کردن به خانه ابروهایشان را در هم بکشند. همیشه سعی کنید از رنگهای روشن برای نمای خارجی خانه استفاده کنید. رنگهای آبی، سبز و زرد انتخابهای خوبی هستند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی

    برچسب ها دکوراسیون , رنگ ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان