خانه

7 روش رسیدن به آرزوها

  • گام اول: ارزیابی نتایج کارهایتانموفقیت، گام، آرزو
    هرگاه تصمیم گرفتید برای رسیدن به خواسته‌های خود برنامه‌ریزی کنید، لازم است کارهای خود را چه در گذشته و چه در زمان حال مورد بررسی قرار دهید. این ارزیابی، عملکرد شما را مشخص می‌کند که تا به حال به چه نتایجی دست یافته‌اید.

    گام دوم: ایجاد نگرش پیروزمندانه
    نکته مهم دیگری که شما را در رسیدن به خواسته‌هایتان یاری می‌کند، نگرش شماست. شما باید بتوانید در مواقع ضروری نگرشتان را نسبت به زندگی تغییر دهید، زیرا نوع نگرش شما می‌تواند در تمام ابعاد زندگیتان تاثیر بگذارد و نقش بسیار مهمی را در موفقیت شما ایفا کند. نگرش، مجموعه‌ای از احساسات، افکار و رفتارهای مثبت یا منفی ما نسبت به زندگی است. اگر شما تعریف درستی از نگرش در ذهنتان نداشته باشید، در مواقع ضروری قادر به تغییر آن نیز نخواهید بود. برعکس، با داشتن آگاهی لازم، کنترل شما بر روی آن بیشتر می‌شود و خودبه‌خود شرایط زندگیتان بهبود پیدا می‌کند.

    گام سوم: مثبت کردن باورهای ذهنی
    باور نیز همچون نگرش در همان دوران کودکی شکل می‌گیرد و به مرور زمان تقویت می‌شود و در بزرگسالی به اوج قدرت خود می‌رسد. بسیاری بر این عقیده هستند که باورها نسل‌اندرنسل از اجدادمان به ما منتقل شده‌اند، ولی به‌طور حتم نمی‌توان از تاثیرات محیط، جامعه و... چشم‌پوشی کرد. بهتر است بدانید ذهن به هر آن‌چه باور داشته باشد، دست می‌یابد. انسان دارای استعدادهای بالقوه‌ای است که با به‌کارگیری صحیح آن قادر است به تمام اهداف خود برسد. هیچ کاری غیرممکن نیست. تنها اگر بتوان چراغ باور را در درون خود روشن نگه‌داشت.

    گام چهارم: ماموریت، تصویر ذهنی و برنامه‌ریزی
    هر یک از این مفاهیم در جایگاه خود بسیار مهم و ضروری هستند ولی هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به چنان نیروی عظیمی تبدیل می‌شوند که شتاب شما را در رسیدن به موفقیت دوچندان می‌کنند. پس در زندگی ماموریت‌تان را بیابید و برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی کنید. مطمئن باشید اگر این دو را با تصویر ذهنی همراه سازید، بسیار راحت‌تر به مقصدتان خواهید رسید.

    گام پنجم: قانون بخشش و جذب
    بدیهی است هرچه بیشتر در زمینتان بذر بکارید،‌ در آخر به محصول بیشتری دست می‌یابید. زمین زندگیتان نیز به همین شکل است. هر قدر بیشتر در زندگی خود بذل و بخشش کنید، به فراوانی و برکت بیشتری دست خواهید یافت. هرگز فراموش نکنید که هرچه بکارید همان را درو خواهید کرد!

    گام ششم: تصمیم‌گیری صحیح

    شما می‌توانید با یک تصمیم‌گیری، نام خود را در تاریخ کشورتان ثبت کنید. تصمیم‌گیری مهارتی است که باید از همان دوران مدرسه به آن پرداخته شود. دانش‌آموزان در این دوره باید ياد بگیرند که رمز موفقیت در زندگی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی صحیح است. برای این‌که بتوانید از درستی تصمیم خود مطمئن شوید باید در آغاز جنبه‌های مثبت و منفی آن را بررسی کنید.

    گام هفتم: مدیریت زمان
     مدیریت زمان همان عادات و مهارت‌هایی هستند که باعث می‌شوند شما کارتان را در زمانی معین به پایان برسانید. رایج‌ترین خطاها در مدیریت زمان عدم تمرکز، طفره رفتن از انجام کار و انتظارات غیرواقعی است.

    منبع: مجله ی موفقیت
    گردآورنده: زیباکده

       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان