خانه

7 نکته برای انتخاب لباسی که شما را خوش هیکل تر نشان دهد

  • لباسی که می پوشید می تواند قسمتهای زیبای بدن شما را نمایانتر و قسمت های ناهموار آن را مخفی نماید. بعضی از انواع لباس باعث می شوند هیکل شما زیباتر به نظر برسد و در بعضی از لباسها واقعا بد هیکل به نظر می رسید. در اینجا نکاتی را مطرح خواهیم نمود که به شما در انتخاب لباس مناسب کمک خواهند کرد.

    1. قسمت کمر لباس هایتان را طبق سایز و شکل کمر خود انتخاب کنیدلباس
    اگر کمری با سایز و شکل متناسب دارید ، می توانید لباسی که کمر آن پایین تر قرار گرفته را انتخاب کنید. کمر لباسی که در قسمت پایین تر قرار گرفته میزان بیشتری از بالا تنه را نشان می دهد. اگر کمر چاقی دارید و می خواهید برآمدگی روی شکم را بپوشانید باید لباس هایی را انتخاب کنید که قسمت بالاتنه آن تنها تا زیر سینه باشد تا باریکتر به نظر برسید.

    2. قد لباس خود را بر طبق شکل پاهایتان انتخاب کنید
    هنگام انتخاب یک لباس برازنده، قد لباس بسیار مهم است. اگر پاهای کوتاه و چاقی داشته باشید انتخاب لباسی که قدش تا وسط زانو و قوزک پا قرار می گیرد اشتباه بسیار وحشتناکی است. این لباس مناسب افرادی با پاهای بلند و باریک است. خانمهایی که پاهای چاق تری دارند باید لباسشان تا زانو باشد یا ماکسی و بلند که هیچ قسمتی از پاهایشان دیده نشود.

    3. اگر شانه های استخوانی دارید لباس های دکلته و آستین حلقه ای برای شما مناسب هستند
    پوشیدن لباسهای آستین حلقه ای یا دکلته برای کسانی که شانه های گوشتالود دارند یک اشتباه محسوب می شود. لباس های دکلته و تاپ های بندی بیشتر مناسب کسانی هستند که شانه های لاغری دارند. اگر هیکل شما بدین گونه نیست ولی باز هم می خواهید از این لباس ها استفاده کنید ، می توانید روی آن از یک نیم کت کوتاه یا یک شال برای پوشاندن شانه هایتان استفاده نمایید تا توجه ها را از آنها منحرف نمایید.

    4. اگرهیکل لاغری دارید از پوشیدن لباس های سایز بزرگ بپرهیزید
     لباس های سایز بزرگ اخیرا متداول شده اند ولی الزاما مناسب همه خانمها  با هر هیکلی نیستند. خانمهایی که بدنی متوسط یا کمی گوشتی دارند می توانند از جلیقه و ژاکت های بزرگتر استفاده کنند ولی افراد ریزنقش یا لاغر باید از پوشیدن آنها اجتناب کنند. لباسهای بزرگ در تن افراد بسیار لاغر مثل لباسهای آویخته بر چوب رختی به نظر خواهند رسید!

    5. از رنگ مناسب لباس مطابق با فرم بدنتان استفاده کنید
    همه می دانیم رنگ های تیره برای کوچکتر و لاغر تر نشان دادن هیکل های درشت استفاده می شوند و برعکس اگر خانمهای لاغر لباس های روشن نظیر ارغوانی روشن، سبز پسته ای، یاسی و یا زرد لیمویی استفاده کنند لباس حجم بیشتری به بدن آنها می دهد و پرتر دیده می شوند.

    6. لباس های کار شده را با توجه به نقطه ای که می خواهید توجه ها را به آن جلب کنید انتخاب نمایید
     لباس های کار شده شامل لباس های طرح دار، پاپیونی ، سنگدوزی ، گلدوزی شده یا هرنوع طرح دیگر می شوند. تزئینات لباس توجه ها را به خود جلب می کنند، بنابراین اگر این لباس ها را انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که می خواهید کدام  قسمت را در معرض توجه قرار دهید. برای مثال اگر شانه های زیبایی دارید و می خواهید توجه را به سمت آنها جلب کنید بهتر است لباس هایی بپوشید که قسمت تزئینی آنها در شانه یا گردن باشد.

    7. مدل لباس را متناسب با فرم بدن خود انتخاب کنید
    لباس های چین دار، پلیسه و امثال آن ممکن است بسیار شکیل و خاص به نظر برسند ولی مناسب همه نیستند. در حقیقت این عناصر لباس بسیار گول زننده هستند و باید با درایت از آنها استفاده کرد. خانمهای لاغر می توانند لباس های دارای چین یا لباس هایی که در قسمت کمر دراپه دارند به تن کنند تا بدنشان را پرتر نشان دهند و بهتر به نظر برسند. اما خانمهایی که چاق تر هستند باید از لباس های چین دار و دراپه دار بپرهیزند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
       3

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان