خانه

7 نکته برای انتخاب یک عطر خوب

  • اگر عطری رایحه خوشی را برای یکی از دوستانتان به ارمغان بیاورد این بدان معنا نیست که آن عطر برای شما هم همینطور خواهد بود. چیزهای زیادی هست که باید قبل از پرداختن پول برای خرید یک عطر بدانید. جدا از بودجه ای که برای خرید یک عطر در نظر گرفته اید، نکاتی دیگری هست که هنگام خرید باید مد نظر داشته باشید.
    1. در مورد تمام بوهایی که دوست دارید فکر کنید:عطر، اسپری
    برای شروع به رایحه هایی فکر کنید که شما را هیجان زده یا خوشحال می کنند. چیزهایی مانند بوی تازگی چمن ها هنگامی که با ماشین چمن زنی کوتاهشان می کنیم، گل هایی که دوست داریم، لباسهای تمییز و شسته شده، بوی خاک بعد از بارش باران و چیزهایی شبیه به این. تمام تلاش این تمرین برای به دست آوردن رایحه هایی است که شما دوست دارید و سپس پیدا کردن عطرهایی که رایحه ای مشابه داشته باشند.
    2. خصوصیات شخصی خود را در نظر بگیرید
    دانستن این که شما چه خصوصیاتی و شخصیتی دارید برای انتخاب عطر بسیار مهم است. دلیل آن اینست که بوی شما بخشی از شخصیت شماست. آیا شما آدم گرمی هستید؟ آیا شما عاشق پیشه هستید؟ جسور و با نشاطید؟ شخصیت آرامش بخشی دارید؟ چه جور موسیقی و غذایی را می پسندید؟ هنگام تصمیم گیری در مورد خرید عطر مناسب باید به تصویری که می خواهید از خود ارائه دهید نیز فکر کنید. اگر شما از آن دسته دخترانی هستید که زیاد اهل آرایش کردن نیستند ولی زیاد هم اهل خانه ماندن نیستید پس عطری را انتخاب کنید که بوی تازگی و تمییزی را به همراه داشته باشد. به زبان ساده تر باید گفت، عطری را انتخاب کنید که شخصیت شما را به خوبی معرفی کند.
    3. در نظر بگیرید چه زمان هایی می خواهید از عطرتان استفاده کنید
    اگر بدانید چه زمانهایی می خواید از عطرتان استفاده کنید، دامنه جستجوی شما کوچکتر خواهد شد. توصیه می شود از عطرهایی با رایحه ملایم در طی روز استفاده نمایید و برای شب سراغ عطرهایی با رایحه هایی غلیظ تر بروید. عطرهای متفاوت برای زمانهای متفاوت روز و شب به بازار عطر و اودکلن عرضه شده اند.
    4. نوع پوستتان را در نظر بگیرید
    هنگام انتخاب عطر مناسب برای خودتان باید حتما نوع پوستتان را در نظر بگیرید. اگر پوستتان خشک باشد بوی عطرتان زودتر محو خواهد شد. پس به جای انتخاب یک عطر ادو تویلت (عطری که غلظت عصاره روغنی آن کم است) عطری با رایحه ای غلیظ تر انتخاب کنید. اگر پوستتان چرب است بوی عطر روی پوست شما بیشتر باقی خواهد ماند.
    5. عطر را روی پوست بدنتان امتحان کنید
    بویی که از تستر عطر یا از شخصی که آن را استفاده کرده استشمام می کنید، ممکن است با بویی که پس از استفاده روی بدن خودتان استشمام کنید متفاوت باشد. چیزهایی مانند نوع پوست، دمای بدن، رژیم غذایی تان یا دمای اتاق و آب و هوا روی بوی عطر تاثیر می گذارند. هنگامیکه می خواهید یک عطر را انتخاب کنید آن را روی مچ دستتان بزنید. با اینکار بویی که واقعا با استفاده از این عطر از بدن شما به مشام خواهد رسید را می توانید استشمام کنید.
    6. تغییرات بوی عطر را با گذشت زمان در نظر بگیرید
    باید بدانید هر عطر سه بوی متفاوت با گذشت زمان خواهد داشت، بوی اولیه، بوی میانی و بوی پایه. بویی که پس از استفاده عطر روی مچ دستتان استشمام خواهید کرد بوی اولیه آن است. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس مچ دستتان را بو کنید. بویی که هم اکنون استشمام خواهید کرد بوی میانی عطر است. پس از حدود یک ساعت دوباره مچ دستتان را بو کنید. این رایحه بوی پایه عطر مورد نظر شماست. شما برای خرید یک عطر باید با توجه به بوی پایه آن تصمیم بگیرید، زیرا این رایحه است که مدت طولانی تری روی بدن شما باقی خواهد ماند.
    7. برای خرید یک عطر خوب تعداد زیادی عطر را در یک روز امتحان نکنید
    اگر سعی کنید عطرهای مختلفی را یکی پس از دیگری امتحان کنید، قابلیت تشخیص تفاوت رایحه آنها را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از این اتفاق از فروشنده تقاضا کنید دانه های قهوه را برای بوییدن به شما بدهد. اکثر فروشگاههای خوب عطر دانه های قهوه را برای این کار دارند. بین بو کردن دو عطر متفاوت دانه های قهوه را ببویید.
    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

       4

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان