خانه

8 مرحله کشیدن خط چشم

  • خط چشم ها یکی از مهمترین و عالی ترین ابزارهای آرایشی هستند. آنها نه تنها زیبایی چشمان شما را بیشتر نمایان می کنند بلکه فرم آنها را نیز زیباتر می نمایند. اما آیا می دانستید که اکثر خانمها به طور اشتباه از خط چشم استفاده می کنند؟ نگران نباشید، در این مقاله 8 مرحله استفاده از خط چشم را برای شما بیان خواهیم نمود.

    1. انتخاب رنگ خط چشم
    به غیر از خط چشم مشکی که برای همه ما آشناست، خط چشم با رنگهای متفاوت دیگری موجود است که می توانید آنها را نیز امتحان کنید. دست به امتحان رنگهای دیگر بزنید و رنگی که با شخصیت و رنگ پوست شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید. به غیر از رنگ مشکی، رنگهایی مثل سبز، آبی، سفید، قهوه ای، ارغوانی، نقره ای هم بسیار مد روز هستند.آرایش , خط چشم , زیبایی

    2. خط چشمی را انتخاب کنید که برای شما از همه مناسب تر است

    انواع متفاوت خط چشم موجود می باشد. نوع مدادی، مایع، سرمه مانند و ضد آب از انواع آن می باشند. روش زندگی روزانه خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن خط چشمتان را انتخاب کنید. اگر شما از دسته افرادی هستید که نمی خواهید زمان زیادی را صرف آرایش کردن نمایید پس خط چشم مایع را انتخاب نکنید. یا مثلا اگر عادت به مالیدن چشمانتان دارید خط چشمهایی که با کشیدن دست پخش می شوند را انتخاب نکنید.

    3. پوستتان را بکشید
    هنگامیکه با یک دست در حال کشیدن خط چشم هستید با دست دیگر پوست گوشه چشمتان را بکشید. اینکار کمک می کند که بتوانید خط چشم را درست بالای خط رویش مژگانتان بکشید. این خط چشم ظاهری طبیعی تر و زیباتر خواهد داشت.

    4. یک ضرب خط را نکشید
    هیچ ایرادی ندارد اگر هنگام کشیدن خط چشم نوک قلم را از روی پوست بردارید. می توانید قسمتی از خط را بکشید سپس ادامه آن را در امتداد و دنباله قسمت اول ترسیم نمایید. می توانید این کار را هر چند بار که لازم می دانید تکرار کنید تا کل خط کشیده شود. با اینکار خط چشمتان بسیار تمییز تر و بی عیب و نقص تر خواهد بود.

    5. خط چشم را پخش و محو کنید
    در صورتی که از کشیدن خط چشم های مشابه خسته شده اید می توانید به جای آن هاله تیره ای اطراف پلکهایتان ایجاد نمایید. پس از کشیدن خط چشم آن را با دست یا گوش پاک کن محو کنید. البته در انجام اینکار اغراق نکنید در غیر اینصورت دایره سیاهی دور چشمتان ایجاد می شود که ظاهر خوشایندی نخواهد داشت. خط چشم را خیلی پخش نکنید. آن را در جای خودش کمی محوتر نمایید با اینکار چشمانتان گیراتر و جذاب تر خواهند شد.

    6. خط  چشم را برای هر دو پلک بالا و پایین استفاده نمایید
    چه کسی گفته است که خط چشم فقط باید برای پلک بالا استفاده شود؟ شما حتی می توانید داخل پلک پایین را نیز خط چشم بکشید. اگر می خواهید اینکار را انجام دهید هرگز مداد چشمتان را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید. در غیر اینصورت ممکن است دچار بیماریهای چشمی شوید.

    7. کلید موفقیت تمرین است
    هرچه بیشتر این کار را انجام دهید بهتر و راحت تر می توانید یک خط چشم خوب و زیبا بکشید. پس اگر دفعات ابتدایی خیلی موفق نبودید ناامید نشوید و بیشتر تمرین کنید.

    8. از کانسیلر استفاده نمایید
    هیچکدام از ما بی عیب و نقص نیستیم. پس اگر درحین انجام کار اشتباهی انجام دادید می توانید آن را با کانسیلر بپوشانید. همیشه خط چشمتان را همراه داشته باشید چون ممکن است بخواهید آن را تمدید کنید.
    از این 8 قدم که برای کشیدن خط چشم گفته شد استفاده کنید، خواهید دید که به زودی در این کار استاد خواهید شد.

    مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان