خانه

8 دلیل برای اینکه همیشه احساس خستگی می کنید

  • اینکه همیشه احساس خستگی کنیم ، بسیاری عذاب آور است و باعث می شود در بسیاری از کارها عقب بمانیم.این خستگی دلایل زیادی دارد که مهمترین آن استرس است.در اینجا به 8 دلیل خستگی می پردازیم.

    1.مصرف کم آبخستگی
    کم شدن آب بدن یکی از دلایل مهم خستگی و کسلی است.سعی کنید حتما بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و این مقدار آب را می توان با سبزیجات و میوه ها نیز جبران کنید.

    2.کم خونی
    اگر شما کم خونی دارید و در کنار آن کمبود آهن نیز در بدن شما وجود دارد ، یکی از دلایل دیگر خستگی است.پس به کمک تغذیه مناسب و در صورت لزوم دارو مناسب این مشکل را حل کنید.

    3.ورزش نکردن
    ورزش باعث می شود شما بیشتر نفس بکشید و اکسیژن بیشتری به بدن برسانید.زمانی که اکسیژن به سلول های بدن می رسد ، حس طراوت و شادابی در بدن ایجاد می شود.

    4.رژیم غذایی ناسالم
    خوردن غذاهای ناسالم و فست فود بیش از اندازه باعث احساس خستگی در طول روز می شود.سعی کنید در روز حتما دو سهم میوه و سبزیجات مصرف کنید.

    5.عفونت
    اگر معده شما عفونت داشته باشد و نتواند به خوبی غذاها را هضم کند ، احساس خستگی در شما بیشتر می شود.عفونت ادرار نیز باعث همین مشکل می شود.پس از این دو مورد مطمئن شوید.

    6.کم خوابی
    شما باید حتما بین 8 تا 9 ساعت خواب کافی داشته باشید وگرنه در طول روز احساس کسالت و خستگی می کنید و روی کارهای روزانه شما تاثیر بسیار دارد.

    7.سیگار کشیدن
    کشیدن سیگار باعث احساس خستگی و افسردگی در انسان می شود.تا جایی که می توانید از کشیدن سیگار خودداری کنید.

    8.کمبود منیزیم
    منیزیم اثر زیادی در سلامت عصلات بدن دارد و برای همین در سرحال بودن اثر زیادی دارد.سعی کنید از مواد غنی از منیزیم زیاد استفاده کنید.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها زندگی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان