خانه

8 روش افزایش پس انداز خود

  • این یک داستان تکراری است.هر ماه منتظر گرفتن حقوق این ماه می شویم و آن زمان است که ما احساس یک انسان پولدار را داریم ولی طولی نمی کشد که باید قبض ها را پرداخت کنیم و به دلایل مختلف پول خرج کنیم و آن زمانی است که دوباره بی پول شده ایم و باید روز شماری برای گرفتن حقوق کنیم.بیایید با هم این  8  روش را بخوانیم تا شاید از این به بعد پس انداز کافی داشته باشیم وپول کم نیاوریم.

    1.خرج های هر ماه خود را مشخص کنید.پس انداز
    هر ماه دو نوع خرج داریم.یک سری خرج های ثابت هستند که مقدار آنها مشخص است و هر ماه باید این پول را پرداخت کنیم و یک سری متغیر هستند که در بعضی ماه ها بیشتر و بعضی کمتر است.لیستی از این خرج ها آماده کنید و یک خط قرمز برای آنها مشخص کنید تا هر ماه از آن مقدار بیشتر پیش نروید.

    2.از هرینه های الکی خودداری کنید.
    در زمان خرید هر چیزی ابتدا فکر کنید که آیا این مورد را احتیاج دارید و یا لازم است که این ماه این مورد را بخرید.اگر می توان جایگزین ارزانتری برای آن مورد پیدا کرد ، حتما این کار را انجام دهید.

    3.در خانه صبحانه بخورید ، ناهار خود را از خانه ببرید
    سعی کنید صبحانه خود را در خانه بخورید تا مجبور نشوید برای خرید صبحانه از بیرون پول خرج کنید.هر روز آشپزی کنید و ناهار خود را برای روز بعد آماده کنید.تهیه غذا از بیرون هم به سلامت شما لطمه می زند و هم باعث می شود پول بیشتری بابت غذا خرج کنید.

    4.پیاده روی کنید.
    مسیرهایی که برایتان امکان دارد را پیاده طی کنید به جای استفاده از تاکسی و اتوبوس .یا این کار هم سالم تر می مانید و هم پول بیشتری در جیب شما باقی می ماند.

    5.سیگار را ترک کنید
    این عادت بد باعث خرج زیادی برای شما در طول ماه می شود.با ترک سیگار می توانید پول آن را صرف مواد سالمتر کنید .

    6.تنقلات نخورید.
    برای ما عادت شده که در هنگام پاساژ گردی یک لیوان ذرت مکزیکی بخوریم یا پاستیل بخریم .این کار هم باعث افزایش وزن شما می شود و هم باعث خرج اضافی.در بیشتر مواقع ما از روی گرسنگی این خوراکی ها را نمی خوریم بلکه از روی عادت این کار را انجام می دهیم.

    7.پیدا کردن جایگزین های ارزان تر و رایگان
    برای هر چیزی که پول خرج می کنید می توانید جایگزین های ارزان تر و رایگان تر پیدا کنید مثل اینکه به جای اینکه برای خرید مجله و روزنامه پول خرج کنید ، می توانید از نسخه اینترنتی آنها بدون صرف هزینه استفاده کنید.اگر علاقه به کتاب خواندن دارید ، به جای خرید کتاب ، در یک کتابخانه عضو شوید تا با یک بار پرداخت حق عضویت بتوانید چندین کتاب مطالعه کنید.

    8.ترک کردن خرید برای وقت گذرانی
    خیلی ها برای سرگرم شدن خود به خرید می روند و حساب بانکی خود را خالی می کنند.زمانی که حوصله تان سر رفت به یک پارک بروید و قدم بزنید .

    اختصاصی سایت زیباکده


    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان