خانه

8 موردی که قبل شروع به کسب وکار باید بدانید

  • بسیاری از مردم خود را در کسب و کاری تصور میکنند که متعلق به خودشان است . به این صورت که در کار خود هستند و به کارکنان خود امر ونهی میکنند ، ویا در شغلی هستند که هیچ استرس و نگرانی در آن وجود ندارد.
    نه اینکه اگر کسب وکار خود را نداشته باشید موفق نیستید، ولی بسیاری از کارآفرینان معتقدند که داشتن کسب وکاری که متعلق به خودشان است بهترین تصمیم زندگیشان بوده است.

    لازم به ذکر است که شروع به کسب و کار خودتان مستلزم این است که سخت کار کنید.
    مسلما با قدم برداشتن درراه موفقیت انفرادیتان با موانعی رو به رو خواهید شد.پس مهم است که قبل شروع خود را بشناسید و بعد برای شروع کارتان اقدام کنید.
    چرا باید خودمان را بشناسیم ؟! لحظه ای را تصورکنید که شناختی در مورد خود ندارید و کسب وکاری را شروع کرده اید در این شرایط حتی اگر موفق هم بوده باشید وکسب وکار عالی هم داشته باشید اگر در این بین متوجه شوید که به کار خود هیچ علاقه ای نداشته اید پس به این نتیجه میرسید که در کسب وکاری که متعلق به خودتان نبوده است شادتر بوده اید.کار

    آرزو حق همه انسانهاست، اما قبل اینکه به رویاهای خود رنگ واقعیت ببخشید حتما باید قبلش فکر کنید، برنامه ریزی کنید و سپس اجرا کنید.
    بنابراین قبل اینکه شغل همیشگی تان را ز دست بدهید 8 چیز را که باید بدانید در اینجا مطرح میکنیم.

    1.میخواهید چه کاری انجام دهید ؟
    اینکه میگویید میخواهید کاری را شروع کنید کمی مبهم است ، باید دقیقا بگویید که چه کاری مد نظرتان است؟
    علاقمند به فعالیت در چه حوزه ای هستید ؟ آیا در بازار شکافی وجود دارد وشما میخواهید این شکاف را بپوشانید؟
    مسلما اگر در حوزه ای که قوی هستید شروع به کار کنید موفق تر خواهید بود و سالیان سال دوام خواهید داشت.

    2. هرچیزی که باعث میشود خودتان، کارفرمای خودتان باشید بدانید.
    معمولا افراد دوست دارند که کسب و کار خودشان را داشته باشند این خوب است اما این شرط کافی برای اینکه انگیزه داشته باشید تا کسب وکار خود را راه بندازید.
    فعلا از رییس خود الگو برداری کنید. زمانتان را مدیریت کنید و خود را برای انجام کار درست برانگیخته کنید.
    و اگر نتوانستید همه کارها را به موقع به سرانجام برسانید،  و بین کار و زمان استراحت خود تعادل ایجاد کنید در این صورت باید فکر اینکه کسب و کار خودتان را داشته باشید از سرتان بیرون کنید.

    3.مطمئن شوید که انگیزه های خوبی برای شروع کار دارید.
    اگر میخواهید که کار جدیدتان را در زندگیتان شروع کنید از مشاجره کردن با همکار خود صرفنظر کنید، چرا که برای شروع کارتان راه خوبی را انتخاب نکرده اید.
     اگر فکر میکنید که انگیزه هایتان برای شروع کار خوب است در نتیجه میتوانید کارهایتان را بهتر به سرانجام برسانید، پول انگیزه خوبی به شما خواهد داد، حتی اگر همه دلیل برای شروع کارتان پول نباشد اما یک  حقیقت انکارناپذیر است.
    شروع به کسب و کار جدید کار سختیست علی الخصوص اینکه باید وقت زیادی برای این کار بگذارید و اینکه اوایل راهتان در ازای این کار سخت هیچ پاداشی را هم دریافت نمیکنید.

    4.چه کاری را نمی خواهید انجام دهید ؟
    همیشه در شغل ویا صنعتی که هستید قسمتی وجو دارد که شما علاقه چندانی به این فیلد ندارید ویا در این قسمت ضعف دارید.
    بنابراین نوع کاری که انجام می دهید نشان دهنده این است که چه نوع کاری را میخواهید. پس میتوانید گروه کاری خود را تشکیل دهید و مسئولیت آن قسمت از کارتان که ضعف دارید ویا علاقه ای به آن ندارید را به عهده دیگر افراد گروه بگذارید و همه ی وظایف را به تنهایی انجام ندهید.

    5.شخصیت خود را بشناسید.
    شناخت شخصیتتان و اینکه با خودتان راحت باشید یکی از نکات مهم شروع کسب و کار است.
    به عبارت دیگر اگر به عنوان یک فرد معتبر و اصیل شناخته شوید افراد بیشتری به شما اعتماد میکنند، در نتیجه راغب به کار کردن با شما خواهند بود و احساس بهتری نسبت به شما خواهند داشت و در نتیجه به شما تکیه خواهند کرد.
    حال اگر در خودتان ضعف و یا عیبی را شناسایی کردید درصدد بهتر شدن این عیبتان بربیایید در این صورت شما به فردی تبدیل میشوید که برای شروع هرگونه کسب و کاری آمادگی کامل دارید.

    6.با خودتان رو راست باشید.
    رو راست بودن با خودتان در وهله اول ارزش گذاری نسبت به خودتان است؛ به این معنی که شاید قبول معامله ای با سود کمتر برایتان نسبت به یک معامله پر سودتر  خیلی بهتر باشد.
    بنابراین نه گفتن برای چیزهایی که رضایت  ما را در بر ندارد به شدت مهم است چرا که یک پیش زمینه ای است برای این که ما بتوانیم خودمان را بهتر بشناسیم.

    7. علاقمندیهایتان به جز کسب و کارتان چیست ؟
    بعد از شروع کار در دنیای کسب و کارتان چه کارهایی را میخواهید انجام دهید و چرا ؟ شما باید علاقمندیهای خودتان را بشناسید و آنها را محک بزنید و همچنین باید بتوانید بعد از اتمام کارتان از زندگی خود لذت ببرید و بین کار و زندگی شخصیتان یک تعادلی را ایجاد کنید. چرا که تفریحات و علاقمندیهای شما میتوانند برانگیزاننده بهتر کار کردن شما باشند.

    8. هر اتفافی هم بیفتد شما باز هم میتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. 
    بسیاری ا زمردم فکر میکنند که خودشان باید گرداننده کسب و کارشان باشند.یک لحظه  رویا پردازی کنید به این صورت که تصور کنید که همه کارها خود به خود انجام میشود.

    واقعیت این است که کسب تجربه فراز و نشیب های فراوانی دارد، بنابراین اگر گاهی برافروختگی و نگرانی در چهره تان پدیدار میشود غافلگیر نشوید.
    پس اگر میخواهید که در کارتان موفق شوید قوی باشید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان